Hoi, ik heb een wit modem van ziggo en mijn wil mijn wifi op de boven verdieping verbeteren. Ik gebruik nu een tplink repeater maar dat bevalt niet.
vraag: klopt het dat je voor dit modem alleen een nog set van 3 stuks kan bestellen?
Ik dacht zelf aan zo een zeshoekige pod 5
die ik bekabeld wil aansluiten. Hij werkt dan toch als AP en niet als repeater en behoud je de volledige snelheid??
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Via de zeshoekige wifipod die bedraad aangesloten is, haalde ik maximaal 650 Mbit/s op een laptop.
De zeshoekige pod is per stuk te huur: Sneller Internet met Slimme Wifi-Versterkers | Ziggo
( Huren is handiger, onbeperkte garantie en om te ruilen naar andere pods als je later een ander modem krijgt met hogere snelheden.)
iid Bert. Maar in de shop staat bij de zeshoekige dat die bij het zwarte modem hoort ? Misschien werkt hij niet op het witte modem ? En bekabeld gaat het toch niet ten koste van de snelheid?
Een SmartWifipod aansluiten met een netwerkkabel geeft een hogere en stabielere snelheid tussen modem en pod en geeft dan via de wifi van de pod een hogere wifisnelheid.
Ik begrijp niets meer van die uitleg in de shop en wat waar beschikbaar voor is.
Een Ziggo forum medewerker krijgt je bericht vanzelf onder ogen en kan je verder op weg helpen.
Ha @Pe1edy in jouw geval is een nieuw modem en wordt daarmee die witte pod een optie 😊 ik heb je een nieuw modem gestuurd en zodra je die hebt aangesloten kunnen we pas kijken naar deze pods. Via e-mail ontvang je bevestiging van de order en levering. Er is een kans dat je aansluitpunt met het nieuwe modem niet meer up to date is, maak dan via onze site een afspraak via de chat.
Met een Compal modem zou je inderdaad alleen deze TP Link Deco M4 set van 3 krijgen. Technisch werkt dat net zo als de 6 hoekige wifipods en kun je die ook bekabeld aansluiten. Alleen heb je dan de Deco app nodig en niet de keuze of je 1 pod huurt a € 1,25, want deze TP Link set is per 3 en kost € 2,50 per maand.
Laat je weten hoe het gegaan is met je nieuwe modem? Dat is altijd goed om terug te lezen hoe het verlopen is.
Waarom witte pods bij zwart modem
Aangezien TS nu geen pods al heeft is de zwarte toch de standaard
Jos, je gaat wel heel voortvarend te werk. Ik stelde wel een vraag maar niet te springen om een nieuw modem. Weer alles instellen en een reeks poorten toekennen🙈. Goed bedoeld maar kan je hem nog stopzetten?Wil hier even over denken. Of is dit modem beter , nieuwer en sneller ???
😅 Ha ja, dat is inderdaad ook wel snel! Alleen weigeren aan de deur gaat dit oplossen (of niet ophalen bij pakketpunt), want zo lang die niet als afgeleverd komt te staan kunnen wij die niet activeren.
Denk je dat je met je nieuwe modem hier veel werk van hebt? De meeste instellingen zoals wifi kun je afvangen door de backupfuncie te activeren in de SmartWifi app of https://smartwifiweb.ziggo.nl/
uiteindelijk moet je wel want ziggo is pro-actief deze witte modems aan het uitfaseren, het is dus niet voor altijd uit te stellen. je kunt t maar beter gehad hebben 😉
de zwarte zijn nog steeds alleen voor klanten die lid zijn sinds 1 oktober 2023
@Gio2903 schreef:de zwarte zijn nog steeds alleen voor klanten die lid zijn sinds 1 oktober 2023
Ugh
Achja tis Ziggo he sta nergens meer van versteld
@Jos Ik denk er iid wel veel werk aan te krijgen. Ik gebruik nu de 192.168.192 reeks met een aantal vaste adressen en port forwarding voor NAS en camera. Met welke gegevens benader ik het nieuwe modem (webinterface) of moet alles via de app. In welke reeks werkt hij en kan ik die reeks nog aanpassen? Mijn hoofdaansluiting is van UPC vq601R isolator TV/DATA ( F connector meen ik ). Hoop dat je deze vragen kan beantwoorden.
Naast een nieuw modem moet er ook een ander meer up2date aansluitpunt komen
Ziggo is niet pro-actief alle "witte modems" aan het uitfaseren. Er zijn hier en daar wat uitzonderingen in specifieke drukke coax-segmenten waarbij een vervanging aan de orde is maar over het algemeen blijven de witte connectboxen gewoon staan bij een wijziging zolang het modem capabel is om de bestelde snelheid te leveren.
Goedemiddag @Pe1edy ,
Je kunt op het nieuwe modem inloggen via http://192.168.178.1 en daarna het subnet (derde octet) terugzetten. Het is dan wel een kwestie van de instellingen zelf terugzetten, want deze worden niet meegenomen in een back-up. Het kan inderdaad zijn dat je vroeg of laat alsnog geforceerd over moet stappen op een nieuw modem.
De hoofdaansluiting (VQ601R) is verouderd en moet vernieuwd worden. Het nieuwe modem is niet geschikt voor deze aansluiting. Je kunt hiervoor een monteur inplannen. Zit je hier op dit moment niet op te wachten? Weiger dan het pakketje of stuur het via PostNL naar een afhaalpunt, om het vervolgens retour te sturen. Zo hoef je ook niets aan de deur te doen.
Ik doe het toch maar. Ben ik weer up2date!
inlog admin? Dank voor je reactie Jesse!
Dat is waar, dan kan je voorlopig weer even vooruit! Het wachtwoord waarmee je inlogt staat op de onderkant van het Ziggo-modem. Gebruik eventueel deze link ter ondersteuning. Ik zie dat de monteur a.s. vrijdag tussen 10:30 en 13:30 uur bij je langskomt. Hou ons gerust op de hoogte in dit topic, mocht er nog wat nodig zijn waar we bij kunnen helpen.
Dat doe ik zeker jesse
Het modem zit en het verliep eigenlijk boven verwachting ! Morgen kom de wifi pod 5 ook en hoop ik dat dit ook soepel verloopt. Zit alleen nog met
forwarding voor mijn NAS. Ip vast 192.168.178.59. Hiervoor heb ik poorten geopend in de router maar blijken via een poort test toch gesloten te zijn. Zie afbeelding. Wat doe ik niet goed ??
Top dat de afspraak goed bevallen is @Pe1edy.
Gaande de NAS instelling, wellicht dat @tobiastheebe met je mee wil denken? Hij is zeer kundig op dit vlak.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.