1
Vraag
2
Reacties
zuiden

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kan ik Norton gebruiken bij Ziggo?

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zoals al gemeld, je bent helemaal vrij in welk programma je gebruikt.

Een combinatie van verschillende anti-virus programma's levert echter nogal eens problemen op, maar ook dat is niet ziggo gerelateerd.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Ja zeker, maar waarom zou je dat willen met een  Windows 10/11 pc? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je kunt Norton overal gebruiken, maar ik haal het er altijd af als ik bij een PC kom die vreemde zaken laat zien als blokkades in het binnenhuis netwerk of de PC traag is en in 7 van de 10 gevallen is het daarna opgelost.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Hatolex  schreef:

Ja zeker, maar waarom zou je dat willen met een  Windows 10/11 pc? 


Ach, zolang Norton en Windows elkaar niet bijten, dan is dat helemaal niet erg.


Ik zelf gebruik b.v. ook Bitdefender Totaal. Met zo'n 10 devices en 3 jaar licentie, staat het op al m'n 'internet' apparatuur. Die extra veiligheid, kost zo omgerekend nog geen cent per dag ( per apparaat ).

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zoals al gemeld, je bent helemaal vrij in welk programma je gebruikt.

Een combinatie van verschillende anti-virus programma's levert echter nogal eens problemen op, maar ook dat is niet ziggo gerelateerd.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@zuiden  ik adviseer deze te nemen , alleen de antivirus voldoet de rest doet microsoft voor je met Windows defender.

 

https://www.eset.com/nl/thuis/internet-security/?source=google&medium=cpc&campaignname=S-BR-C-Intern...

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Iets Off-Topic, maar....


al jaren een goede site om naar te verwijzen : www.av-test.org.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Volgens mij doet Windows  Defender  zijn werk prima, en lijken mij andere anti virus programma's overbodig.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Hatolex  schreef:

Volgens mij doet Windows  Defender  zijn werk prima, en lijken mij andere anti virus programma's overbodig.


Deels mee eens . ... ik gebruik eset en regelmatig wil er nog wel een virusje proberen binnen te komen maar wordt altijd geblokt.

Dus tja ik zou er een extra bescherming bij nemen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Ronihd Als Defender op je Windows draait en je gaat een ander antivirus gebruiken, gaat Defender automatisch uit, dus is je beveiliging geheel in handen van Eset.

Een extra bescherming gebruiken zoals 2 antivirussen gaat met Defender dus niet werken.

 

Wil je extra bescherming en je wilt 2 antivirussen, dan wordt je PC meestal heel traag, omdat zij elkaar telkens zien starten en elkaar constant aan het scannen zijn.

 

Ik gebruik Microsoft Defender (mpcmdrun.exe) al sinds 2006 (Eerder draaide die onder andere namen als Forefront client en endpoint protection security) en heb sinds die tijd nooit een virus op mijn computer gehad en ook geen vreemde blokkeringen meer, die eerder met andere antivirussen nogal eens voorkwamen.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Ronihd , een tweede virusscanner geeft nooit een extra bescherming, ze zitten elkaar hoofdzakelijk in de weg. Slecht advies derhalve. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Hatolex  schreef:

@Ronihd , een tweede virusscanner geeft nooit een extra bescherming, ze zitten elkaar hoofdzakelijk in de weg. Slecht advies derhalve. 


Ik zeg niet dat je 2 virusscanners moet installeren...... ik zeg virusscanner instaleren in samenwerking met wat ingebouwd zit in Windows 10 b.v de defender.

Wel goed lezen. 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

En welk doel dient dat dan.

Ronald B.

Level 6
  • 121Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

@Hatolex en @Ronihd, al die virusscanners op je p.c. het medicijn wordt dan kwalijker dan de kwaal. Alles loopt muurvast.  Trojankiller van Grindinsoft als extra scantool kan ik aanraden, hele ernstige dingetjes kan deze verwijderen. De scan loopt in het begin langzaam, maar het eind verloopt vlot. Maar in principe volstaat Windows Defender. Als normaal gebruiker loop je eigenlijk geen risico op narigheid.  Echte krakers lukt het toch wel je systeem over te nemen, hoeveel up-to-date scanners je ook geinstalleerd hebt 😂

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Ronald B.  Daarom gebruik ik alleen defender, tot volle tevredenheid 😊

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"ik zeg virusscanner instaleren in samenwerking met wat ingebouwd zit in Windows 10 b.v de defender."

 

@Ronihd Defender schakelt volledig uit, zodra je een andere virusscanner installeert en schakelt weer automatisch aan als je de andere virusscanner de-installeert.

 

Alleen de firewall van Windows blijft werken, maar dat is een heel ander onderdeel in systeemsoftware.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Ronald B.  schreef:

@Hatolexen @Ronihd, al die virusscanners op je p.c. het medicijn wordt dan kwalijker dan de kwaal. Alles loopt muurvast.  Trojankiller van Grindinsoft als extra scantool kan ik aanraden, hele ernstige dingetjes kan deze verwijderen. De scan loopt in het begin langzaam, maar het eind verloopt vlot. Maar in principe volstaat Windows Defender. Als normaal gebruiker loop je eigenlijk geen risico op narigheid.  Echte krakers lukt het toch wel je systeem over te nemen, hoeveel up-to-date scanners je ook geinstalleerd hebt 😂



Het lijkt toch beetje op je kop in het zand steken.

 

'Natuurlijk zal het je niet gebeuren ( kuch ), natuurlijk loopt je computer niet zo maar tegen een virus aan ( kuch ). Niet zo zeuren, want "...Echte krakers lukt het toch wel je systeem over te nemen..."

Met die laatste stellingen ben ik het wel eens, maar echte krakers proberen zelden ( zeg nooit nooit ) een particuliere computer te kraken, een commerciële en/of bedrijfs computer levert gewoon veel meer geld op.

 

 

Algemeen :


Dat betekend echter niet, dat een particuliere computer ( dus die van u en die van mij ) niet 'interessant' is voor ieder ander virus. Het kan iedereen gebeuren of het nu via een besmette reclame popup is ( b.v. via nu.nl ) of via een website die zelf besmet is of dat men op een 'verkeerde' link in een email klikt.

De tijden dat virussen direct merkbaar waren, ligt allang achter ons. De virussen waarbij, direct na de infectie, de letters spontaan naar beneden vielen, zijn allang achterhaald.

Van de virussen van tegenwoordig merkt men niets meer, want het is natuurlijk gewoon dom, om vlak na toegang tot een computer te hebben gekregen, dat direct kenbaar te maken.
Vele besmette computers vormen tegenwoordig een botnet, die o.a. op commando ingezet kunnen worden, in een DDOS aanval, zonder dat de eigenaar daarvan bewust is.

Was 'Windows Defender' vroeger, een gratis meegeleverde applicatie, die niet echt serieus genomen moest worden, tegenwoordig is dat gelukkig veel beter. Maar er zijn ook andere software bedrijven, die een goede virus- en beveilings-software maken, kijkt u maar eens hier en hier.

Ik vind het iedere keer erg vreemd, dat men soms de mond vol heeft, van b.v. privacy, AVG en veiligheid van eigen gegevens, maar dat men beslist geen geld wil besteden aan een virusscanner en/of beveiliging. Ondanks dat we allemaal weten, dat het internet tegenwoordig beslist onveilig is, vertrouwen we blindelings in MicroSoft en iedereen die dat niet doet, is blijkbaar 'gek'.

Blijkbaar is het makkelijker om gewoon alles te ontkennen......


Ps. alvast excuses voor de vele 'updates', maar sommige mensen hebben nu eenmaal problemen met de volgorde van letters/woorden ( dyslexie ). Waardoor de opgeslagen tekst, bij nader inzien toch vol met fouten blijkt te zitten en, na correctie, dat ook nog steeds blijkt te zijn. Toch wil ik graag een fatsoenlijk leesbare tekst plaatsen.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Als je graag een trage pc wil, gebruik je Norton.

Wil je een pc op normale snelheid, gebruik dan één van de eerder geadresseerden. Die @Bert @Pasi @Hatolex al adviseren of McAfee, McAfee heeft net als Norton voor mobiele apparaten een VPN erbij zitten. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Template  schreef:

Als je graag een trage pc wil, gebruik je Norton.

Wil je een pc op normale snelheid, gebruik dan één van de eerder geadresseerden. Die @Bert @Pasi @Hatolex al adviseren of McAfee, McAfee heeft net als Norton voor mobiele apparaten een VPN erbij zitten. 


Norton was vroeger één van de beste, maar op een gegeven moment, werd je computer er inderdaad erg traag van en raakte Norton ( in de loop van de jaren ) de verdiende credits kwijt. Maar of Norton nog steeds erg vertraagd, geen idee.

Ook McAfee heeft lang geleden prima antivirus software gemaakt, maar ook daar heeft men een slechte periode gekend. Tegenwoordig is McAfee weer beterende.

Wilt u nu e.e.a. vergelijken, dan kan u zich hier en hier inlezen, voordat u een keuze maakt. Let op: het is niet alleen belangrijk hoe goed virussen e.d. worden verwijderd, maar ook hoe weinig 'false positives' er gegeven worden. Dat een computer besmet raakt is natuurlijk erg, maar dat sommige bestanden steeds/continue worden verwijderd ( = in quarantaine worden gezet ) i.v.m. 'false positives', is ook erg vervelend.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Even zo als ik er in zit ,onderstaande VIRUS scanner gebruik ik met een betaalde licentie.

 

Ronihd_0-1634117536247.png

 

 

Ronihd_1-1634117715871.png

 

Ronihd_2-1634118035948.png

 

 

 

Windows defender is idd uitgeschakeld ( ik was van mening dat hij ook ingeschakeld was/is als je zelf een virusscanner installeert , maar had ik fout ..... ) 

 

Zoals @Pasi schreef over hoe serieus je een gratis meegeleverde applicatie zoals Windows defender moest/moet nemen is ook een ding.

 

Ik vertrouw al jaren op Eset NOD , en dat maakt mijn desktop niet trager en in mijn optiek ben ik beter beveiligd.

En dan on topic naar de vraag van TS , hij kan Norton gebruiken maar is dat verstandig evenals een andere scanner ? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic