@Paul Monteur is vrijdag geweest. Is begonnen met meten met zijn apparatuur. Zijn meet apparatuur kwam niet online. Blijkt de POA-01-B defect te zijn, rechtstreeks op het AOP binnen no-time verbinding. De POA is vervangen. Hierna meette de monteur nog steeds een relatief grote ruis op de upstream kanalen.
Hij heeft onze binnenhuis installatie gemeten, hier is totaal geen ruis te zien als deze los is van het AOP. Ruis komt dus van buiten. Hiervoor is nu een filter geplaatst in de EV. Ook zou hij een melding maken (taak) naar kantoor om de wijk te laten controleren op ruis. Alleen wist hij niet of hier ook daadwerkelijk wat mee gedaan zou worden.
Hoogstwaarschijnlijk zal dit sowieso nog gedaan worden, omdat de wijk net een upgrade heeft gekregen voor Giganet.
De Post RS Errors en de T3 time-outs lopen in iedergeval minder hard op in het modem.
TL;DR:
Na het vervangen van de POA en het filter in de EV lijkt het voor nu een stuk beter te gaan. Het uitvallen van een stream is nog niet weg (misschien door de ruis op upstream) maar het is nu van meerdere keren per dag naar één keer per dag gegaan.