1
Vraag
2
Reacties
Simone2

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kan geen verbinding maken met de server

ik ondervind de laatste weken problemen met synchroniseren van mail op meerdere apparaten. Ziggo mail werkt goed, maar mails via gmail komen onregelmatig of niet binnen.

Ik heb de maiaccount in gmail verwijderd en probeer het nu opnieuw toe te voegen. Zonder resultaat.

De instelling staan precies zoals zou moeten, maar krijg steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met server.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Simone2
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Raar maar waar, het werkt weer! Geen idee wat er mis is geweest. Bedankt voor meedenken Bert!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je deze instellingen? IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

Gebruik je Gmail via een browser of met de Gmail app?

Op welk apparaat gebruik je die Gmail met welke systeemsoftware en versie?

Simone2
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Bert,

Ja, ik gebruik die imap instellingen. Gmail via de app en draait op android 8. 

 

 

Simone2
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Verschillende apparaten: motorola telefoon samsung tablet en acer chromebook. Overal zelfde probleem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kies je bij nieuw account wel Overig?

 

Helaas ken ik de Gmail app verder niet goed genoeg, hopelijk komt er snel iemand voorbij die de Gmail app wel goed kent.

Simone2
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja, ik kies voor overige bij account. Ik hoef niet persé de gmail app, outlook of andere mag ook. Maar die geven dus zelfde foutmelding, helaas

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is heel vreemd, verder lees ik geen issues met het bereiken van de mailserver.

In Outlook hoef je alleen het emailadres in te vullen, IMAP te kiezen en het wachtwoord in te vullen, Outlook krijgt dan van de mailservers de verdere instellingen.

Simone2
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Raar maar waar, het werkt weer! Geen idee wat er mis is geweest. Bedankt voor meedenken Bert!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic