Ik probeer mijn oudere email weer op te halen omdat het verbonden is met een account. Als ik daar mijn email wil wijzigen sturen ze een bevestigings mail op naar de oude mail adres. Ik dacht als ik nou mijn oude email weer aanmaak, kan ik hem weer vanuit daar aanpassen.
Helaas is dat niet het geval. Ik krijg namelijk dit te zien
Dat is nu al 3 dagen lang zo.
Heb vervolgens telefonisch contact opgenomen, wanneer ik mijn situatie uitlegde gaf de persoon met wie ik aan de lijn had dezelfde stappen om een nieuw email aan te maken.
daar werden we dus niet wijzer van....
de persoon gaf mij dan aan om hier te vragen voor een oplossing,
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is dat een emailadres wat bij een eerder Ziggo abonnement en klantnummer is gebruikt geweest wat een keer is opgezegd?
Zo ja, dan is dat emailadres niet meer te gebruiken of terug te halen.
Of is dat een emailadres wat onder je huidige Mijn Ziggo met je huidige klantnummer onder Internet heeft gestaan?
Hey Bert,
bedankt voor de snelle reactie!
Er zijn 2 mogelijkheden.
Het zijn beide ongewijzigde abonnementen.
Ik heb ook op hun account getest en helaas dezelfde resultaat
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.
Zorg dat beide postcode en huisnummers in je Ziggo community profiel staan met beide klantnummers en het emailadres wat daar bij zou moeten horen en wat nu niet werkt in Persoonlijke opmerkingen (privé), deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@Bert schreef:Is dat een emailadres wat bij een eerder Ziggo abonnement en klantnummer is gebruikt geweest wat een keer is opgezegd?
Zo ja, dan is dat emailadres niet meer te gebruiken of terug te halen.
Of is dat een emailadres wat onder je huidige Mijn Ziggo met je huidige klantnummer onder Internet heeft gestaan?
Uit eigen ervaring weet ik dat het wel kan. Paar jaar weg geweest bij Ziggo daarna weer eenzelfde Ziggo mailadres aangemaakt dat ik eerder al had.
@BackAgain22 Dat was zo, nu is de standaard, alleen bij fouten van Ziggo of bij overlijden is een emailadres over te nemen en/of weer te activeren.
b.v. Of het moet een emailadres zijn wat eerder onder een nog steeds bestaand internetabonnement met hetzelfde klantnummer hangt, dus verhuizen zonder het abonnement mee te nemen is al een ander klantnummer of tijdelijk alleen een TV abonnement is ook het mailadres kwijt.
Voor de rest moet er veel te veel uitgezocht worden van wie werkelijk het emailadres was, en dan blijkt het vaak toch weer iets anders te zitten en moet het naar b.v. een zoon/dochter/gescheiden persoon die een nieuw abonnement heeft met een ander klantnummer en moet de vorige eigenaar schriftelijk toestemming geven om het emailadres over te dragen aan iemand anders b.v. de zoon/dochter/gescheiden persoon met de nodige handtekeningen eronder vanwege privacy en toestemming enz. enz. enz. , vandaar dat Ziggo daar standaard mee gestopt is.
@Bert Je schrijft dat was zo. Ik ben in april van dit jaar terug bij Ziggo. Mijn oude account gegevens waren op mijn nadrukkelijk verzoek via deze Community verwijderd.
@BackAgain22 Oude account gegevens kunnen losgekoppeld worden van het toen gebruikte emailadres.
Standaard worden er geen Ziggo - Home - UPCmail - enz. emailadressen meer overgezet naar een ander klantnummer.
Ik heb de gegevens creatief moeten invullen (Persoonlijke opmerkingen heeft een limiet aantal karakters die ik in kan zetten)
Mijn ouders klantnummer zit er wel in maar
Ik neem aan dat ze mijn klantnummer wel kunnen vinden omdat dit community account gelinkt is met mijn ziggo account.
Zo niet, dan kijken we eerst via mijn ouders en daarna vervang ik het klantnummer met die van mij
Gelukkig hoeft de email niet overgedragen te worden alleen maar weer bereikbaar zijn 🙂
Goedemorgen @aquos
Welkom hier op de Community 🙂
Wat ik uit je bericht begrijp is dat je hulp nodig hebt met het aanmaken van een e-mailadres die je eerder in gebruik had onder een oud klantnummer.
Allereerst is het dan van belang dat het e-mailadres inactief is onder het oude klantnummer. Als dat het geval is, wordt het accountnaam automatisch weer vrijgegeven. Het kan dan alleen wel zo zijn dat hij inmiddels ook weer in gebruik is genomen op een ander account.
Kun je in je profiel onder persoonlijke opmerkingen het e-mailadres + oude klantnummer klantnummer vermelden waar het om gaat?
Morning @Jamyla !
Ik heb het al in mijn persoonlijke opmerkingen ingezet.
Er waren wel wat beperkingen in de tekstvak zoals dat ik geen "@" teken of een "," teken in kan doen. Dus in plaats daarvan kun je de hoofdletter "A" beschouwen als "@" en om het te scheiden van elkaar heb ik een "_" teken gebruikt
Misschien wel handig om er een textbox van te maken in plaats van een tekst input met maximaal aantal karakters 😉
@Jamyla "Allereerst is het dan van belang dat het e-mailadres inactief is onder het oude klantnummer. Als dat het geval is, wordt het accountnaam automatisch weer vrijgegeven. Het kan dan alleen wel zo zijn dat hij inmiddels ook weer in gebruik is genomen op een ander account."
Voor zover ik weet en ervaar en lees en hoor, is er nog nooit een emailadres automatisch vrijgegeven om opnieuw gebruikt te kunnen worden door dezelfde klant met een nieuw klantnummer of een andere klant of heb ik het mis of begrijp ik je tekst niet goed?
Dat zou inderdaad niet moeten kunnen. Ik zou het niet prettig vinden dat als ik mijn abonnement op Ziggo opzeg mijn e-mail adres weer gebruikt kan worden. Ik hoop dat @Jamyla hier fout zit.
@bburgg Helaas is dat wel hoe het werkt in geval van een @Ziggo mail adres. Ik meen mij ook te herinneren dat dit bij een hotmail ook mogelijk is.
Wanneer het Internet abonnement wordt opgezegd en daarbij ook het e-mailadres blijft het e-mailadres feitelijk ongeveer 1 jaar in quarantaine. Daarna wordt het e-mailadres vrijgegeven en kan het dus zo zijn dat een andere abonnee dit aanmaakt als hoofd of alias 🙂
@Jamyla schreef:Wanneer het Internet abonnement wordt opgezegd en daarbij ook het e-mailadres blijft het e-mailadres feitelijk ongeveer 1 jaar in quarantaine. Daarna wordt het e-mailadres vrijgegeven en kan het dus zo zijn dat een andere abonnee dit aanmaakt als hoofd of alias
Toch wel bijzonder dat dat zogenaamd dan bij 2 'oude' e-mailadressen van ons tegelijk zou zijn met verder weinig voorkomende namen waarbij zelfs de forwards nog actief zijn op onze alternatieve adressen 😉 In feite zijn de boxen dus nog gewoon in quarantaine en niet opnieuw aangemaakt, anders waren de forwards wel verdwenen bij het opnieuw aanmaken. Ik zou het toch fijn vinden als hier toch iets meegedaan zou worden.
Als toevoeging een screenshot van een e-mail direct verzonden aan dat bewuste adres met de nog steeds geactiveerde forward richting mijn postvak... mocht dit e-mailadres in gebruik zijn, dan kreeg die persoon toch sowieso geen mail geadresseerd aan 'hem' door de aanwezige forward? Dan had ik toch ook wel meer aan 'hem' gerichte mails in mijn postvak 🙂 Nu weet ik wel dat ik afhankelijk ben van de welwillendheid van een medewerker, maar dit valt eigenlijk niet meer te ontkennen.
Sterker nog... het is niet te ontkennen. Ze zijn niet meer in gebruik genomen. Maar goed, het past wel allemaal in hetzelfde plaatje.
Hi allen,
Deze situatie heeft onze aandacht getrokken en we hebben intern aan een aantal mouwtjes getrokken om hier meer duidelijkheid over te krijgen. Deze info delen we graag met jullie.
Als de klant zijn abonnement opzegt wordt de account en mailbox (inclusief mail historie) na zes maanden destructief verwijderd. Als in voorgoed weg.
Hergebruik van een mailbox naam is niet wenselijk en uit veiligheid niet mogelijk; we zouden daarmee spoofing in de hand werken.
Besluit iemand om na deze 6 maanden opnieuw klant te worden, dan zal er dus een nieuw e-mail account ingericht moeten worden met een nieuwe naam.
Er is een kleine uitzondering op deze regel. Stel dat iemand binnen 6 maanden spijt krijgt van zijn opzegging en zijn abonnement vernieuwd (op hetzelfde klantnummer), dan kan dit e-mailadres opnieuw aangemaakt worden in Mijn Ziggo.
Kleine disclaimer: Bovenstaande geldt alleen voor @Ziggo.nl mailboxen. Aangezien dat de enige domein-naam is die nog aangemaakt kan worden.
@CreativeS Het kan voorkomen dat een mailbox onverhoopt niet na 6 maanden definitief is verwijderd. Dat zou hetgeen bij jou kunnen verklaren. Indien gewenst kunnen we dit account alsnog voor je verwijderen. Stuur hiervoor gerust een PB met daarin het betreffende e-mailadres.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.