1
Vraag
2
Reageer en help mee
NienkeH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen nieuwe regel in port forwarding toevoegen vanwege teveel regels, kan ik zomaar een regel verwijderen

Een aantal weken geleden was hier ook al een post over met dezelfde titel. Ik heb deze gelezen, en heb volgens mij hetzelfde probleem. De knop is er wel, maar hij is grijs. Als oplossing werd gegeven ´verwijder wat regels´, aangezien die van Upnp komen. Ik heb echter geen Upnp regels staan en weet dus niet of ik ze zomaar kan verwijderen. Weet iemand hier meer over?
6 Reacties 6
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo NienkeH, welkom op onze Community.

De knop is dus niet geactiveerd en jij hebt deze blijbaar wel nodig (waarvoor eigenlijk?). Dat is niet handig! Kun je ons hier laten zien hoe het er bij jou uitziet? Een screenshot van de port forwarding regels? Dat maakt het voor iedereen wat makkelijker om mee te lezen en goede antwoorden te schrijven 🙂
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hoi, heb je inmiddels al een oplossing gevonden?
hendriksf

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 32 regels op staan. De "voeg nieuwe regel toe" blijft grijs.
Is er een max aan regels? kan ik deze zomaar verwijderen?
Het zijn 31 UDP regels en 1 TCP.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als het regels zijn die dooor UPnP worden veroorzaakt staat dat in het overzicht.
Laatste kolom geloof ik.
Gooi er maar een paar weg om ruimte te maken. Liefst voor een intern Ip dat thans niet in gebruik is.
Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
hendriksf wrote:
Ik heb 32 regels op staan. De "voeg nieuwe regel toe" blijft grijs.
Is er een max aan regels? kan ik deze zomaar verwijderen?
Het zijn 31 UDP regels en 1 TCP.


Er zit een limiet aan de regels. Voor Consumenten is dit ruim voldoende. Voor de geavanceerde gebruiker geeft een losse router en de modem in bridge veel meer mogelijkheden.

Maar je hebt dus 31 UPD regels! Waar zijn die voor nodig allemaal? 🙂 Dat kan alleen jij ons vertellen. Iets in je netwerk maakt deze reserveringen. Je kan er gerust een paar verwijderen zoals hanh aangeeft.

Welke nieuwe poorten wil je graag toevoegen trouwens?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Anne H Ziggo
Even een kleine speculatie. Ter lering en vermaak.
Ik denk dat het maar het beste is een apparaat (PC, PS4, ....)
dat UPnP nodig heeft voor 'iets' een vast Ip te geven. Officieel hoeft dat niet.
Bij een evt gewijzigd Ip via DHCP kunnen er regels blijven hangen voor het oude Ip & dan loopt de boel sneller vol, dan je lief is. Zoiets moet het haast wel zijn.
Etc.
Als je het hiermee eens kan zijn: spread the word.
Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic