oscar72

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Kan geen mail verzenden

Sinds vandaag kan ik ineens geen mail meer verzendne. dit zou iets te maken hebben met het "veilig mailen" van ziggo, maar bij de helpdesk kunnen ze mij niet helpen. Even de gegevens :

 

ik krijg de melding :  550.5.1.0 SMTP408 Relay denied for your IP 80.xxx.xxx.xxx (mijn IP adres)

 

Instellingen van de mail :

 

SMTP server : smtp.ziggo.nl

* Use submissionport (587)

* If available STARTTTLS

 

Dit lijkt mij juist... ik heb 2 plaatjes toegoegd met de foutmelding en de instellingen. Ik hoop dat er iemand kan helpen...

 

alvast dank !!

 

Ik heb 2 afbeeldingen toegevoegd met mijn

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De authenticatie bij smtp.ziggo.nl moet met de gebruikersnaam en wachtwoord van een Ziggo-mailbox plaatsvinden. Je gebruikt nu de gebruikersnaam van een mailbox binnen een extern (niet-Ziggo-)domein.

Bekijk in context

oscar72
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ziggo mail adres aangemaakt en dat als inlog gebruikt..en dan werkt het weer... !! Bedankt voor het antwoord !!

Bekijk in context

41 Reacties 41
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De authenticatie bij smtp.ziggo.nl moet met de gebruikersnaam en wachtwoord van een Ziggo-mailbox plaatsvinden. Je gebruikt nu de gebruikersnaam van een mailbox binnen een extern (niet-Ziggo-)domein.

oscar72
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

En als je geen ziggo mail hebt ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In dit geval moet je de SMTP-server van jouw hosting (Vimexx) gebruiken. Ik zie dat het namelijk om een e-mailadres binnen jouw bedrijfsdomein gaat en niet alleen om de gebruikersnaam.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Niet meer relevant bericht verwijderd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Bert Voorheen was het nog mogelijk om via smtp.ziggo.nl vanaf een Ziggo IP-adres te gebruiken zonder (correcte) authenticatie.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@oscar72 Als je persoonlijke info wil doorstrepen doe het dan goed. Zie plaatje Mail_instellingen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@oscar72 Ook in de mail out bijlage staan mailgegevens.

Haal ze beide maar weg door op het pijltje te klikken, rechts bovenin je bericht en dan op Reactie bewerken.

oscar72
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

ziggo mail adres aangemaakt en dat als inlog gebruikt..en dan werkt het weer... !! Bedankt voor het antwoord !!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dat verbaast mij enigszins, voor dit topic had ik eerder vandaag nog getest of smtp.ziggo.nl authenticatie van een Ziggo-mailbox voor een afzender binnen een niet-Ziggo-domein accepteert en dat leek niet het geval te zijn. In elk geval fijn om te lezen dat het is gelukt.

Thorallus

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds wanneer is dit ingesteld? Ik heb gisteravond nog diverse e-mails verstuurd. Verder ook geen communicatie van Ziggo gezien. Ik draai al 10 jaar een interne mailserver voor intern mailverkeer met smtp.ziggo.nl als relayhost voor het externe verkeer. Nog nooit problemen gehad. Even kijken hoe we dat op gaan lossen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@Thorallus Ik vermoed sinds vandaag, omdat vandaag ook de legacy server voor chello.nl en upcmail.nl is uitgeschakeld.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hmmz... gaat wel even leuk worden dan voor mensen met een eigen mailserver als je de eigen smtp niet meer als relay kunt gebruiken. Is Ziggo misschien even vergeten over na te denken?

Thorallus

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

O I C. Heeft Ziggo dat gedeeld? ik heb diverse vrienden en kennissen met een upcmail.nl adres. Die probeerde ik toevallig ook te mailen. Enig idee of men daar last van heeft gehad? Ik heb niets gehoord.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Over het feit dat smtp.ziggo.nl nu altijd authenticatie vereist is met een geldige gebruikersnaam en wachtwoord, is voor zover ik weet geen communicatie geweest.

Thorallus

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad. Ik denk niet dat Ziggo daarover heeft nagedacht. Het is in hun ogen natuurlijk ook geen service die zij ondersteunen. Ik ga op zoek naar vat mogelijke Postfix instellingen om te kunnen authenticeren op een 'designated' relayhost. Maar eerst is het bedtijd, morgen verder.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In dit topic werden eerder vandaag Postfix-instellingen voor smtp.ziggo.nl als smarthost/relay + authenticatie gedeeld. Het is overigens geen speciale configuratie, relayhost en sasl_password kunnen simpel voor een andere smarthost worden aangepast. Ik gebruik een soortgelijke configuratie sinds circa een jaar om mail van mijn thuisserver (voornamelijk afkomstig van syslog en crontab) naar Outlook te verzenden.

kolleke70

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb een upcmail.nl adres en kan wel mails ontvangen, maar niets verzenden

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@kolleke70  schreef:

ik heb een upcmail.nl adres en kan wel mails ontvangen, maar niets verzenden

 


Gebruik je smtp.ziggo.nl en niet smtp.upc.nl?

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@kolleke70 Controleer of je pop.ziggo.nl (poort 995, SSL/TLS) en smtp.ziggo.nl (poort 587, STARTTLS) gebruikt, met authenticatie/verificatie ingeschakeld voor de uitgaande server.

Uitgelicht topic