1
Vraag
2
Reacties
RobHotton

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kan geen mail verzenden

Hallo.Ik kan geen mail verzenden naar bepaalde adressen. Ik krijg dan bv onderstaand bericht.

SMTP error from remote mail server after end of data:

550 212.54.34.164 is not allowed to send mail from hotton.nl. Please see the SPF record, with scope mfrom, identity info@hotton.nl, and ip 212.54.34.164

Het heeft blijkbaar te maken met het gebruik van poort 25. Ik gebruik een Pop3 account en wil dat graag ook zo houden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobHotton
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem is opgelost. Ik heb binnen mijn hosting manager mijn DNS gereset en toe werkte het verzenden wel weer gewoon (kreeg de bevestiging dat de mail was aangekomen.)

Bekijk in context

7 Reacties 7
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
POP-instellingen
Gebruik de POP-instellingen alleen als je e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en je je e-mails alleen op één apparaat wilt lezen. In alle andere gevallen raden we je aan om IMAP te gebruiken.
Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
RobHotton
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste AlexHelpt, Ik heb deze vraag ook gesteld via facebook aan Ziggo. Uiteindelijk hetzelfde antwoord als jij geeft MAAR met onderstaande restrictie. Ik heb wel wachtwoorden etc. maar niet van Ziggo het zijn de wachtwoorden die horen bij info@hotton.nl en deze zijn natuurlijk niet verstrekt door Ziggo.

***Ik ben alleen bang dat het niet gaat lukken met het wachtwoord etc. Mijn collega's van de Ziggo community kunnen hier wel ondersteuning in bieden. Ik heb helaas niet de gouden tip voor je Wil je deze vraag eens stellen op onze community?***
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Als je mail verzend via Ziggo zul je met Ziggo gegevens in de Ziggo servers moeten inloggen.

Je kunt niet vanaf een andere server b.v. hotton.nl via Ziggo verzenden met de gegevens van hotton.nl, dat is om spam te voorkomen.

Je hebt poort 25 niet nodig om POP3 te kunnen gebruiken.

RobHotton
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem zit em in het SPF record. (blijkbaar) Ik gebruik voor mijn pop3 smtp.quicknet.nl en deze accepteert alleen poort 25. Nu kreeg ik van mijn hosting bedrijf te horen dat als ik via Ziggo het SPF record moest opvragen en zij kunnen deze dan toevoegen aan de dns Dit is wat met schreef:

***Dan raad ik je aan het spf record van quicknet aan te vragen. Zodra je deze hebt kunnen wij je helpen met het toevoegen hiervan aan de dns. Hierna zou het probleem verholpen moeten zijn.***
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Ik gok erop dat je last hebt van hetzelfde probleem als in deze thread:

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/mail-van-een-of-enkele-afzenders-komt-niet-aan-dmarc-protocol-...

Wellicht kun je daar nog wat relevante info vinden?
RobHotton
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem is opgelost. Ik heb binnen mijn hosting manager mijn DNS gereset en toe werkte het verzenden wel weer gewoon (kreeg de bevestiging dat de mail was aangekomen.)
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
RobHotton, welkom hier 🙂 Top dat je de oplossing hier meteen hebt gedeeld. Dit is mooie input voor klanten die hier ook tegenaan lopen. Bedankt iedereen voor het meedenken met Rob!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic