Bontje

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Kan geen mail versturen met iTopVPN

Sinds ik iTopVPN gebruik en deze ook aanzet, kan ik geen emails meer versturen. Mails blijven hangen in Postvak uit. Kan ik in Outlook iets aanpassen of moet ik in iTopVPN iets wijzigen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Volgens mij worden vpn's als verdacht gezien door ziggo bij het versturen van mail.

Regelmatig kom het voor dat accounts geblokkeerd worden.

 

Advies: de webmail gebruiken.

 

Lees ook dit, en dan speciaal dit stuk.

Ik maak gebruik van een VPN verbinding. Kan dat voor problemen zorgen?

 

Help! Mijn Ziggo e-mail is geblokkeerd. Wat moet i... - Ziggo Community

 

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Volgens mij worden vpn's als verdacht gezien door ziggo bij het versturen van mail.

Regelmatig kom het voor dat accounts geblokkeerd worden.

 

Advies: de webmail gebruiken.

 

Lees ook dit, en dan speciaal dit stuk.

Ik maak gebruik van een VPN verbinding. Kan dat voor problemen zorgen?

 

Help! Mijn Ziggo e-mail is geblokkeerd. Wat moet i... - Ziggo Community

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goed advies @Steefb
 

''Via een VPN verbinding heb je voor de buitenwereld een ip-adres van jouw VPN provider. Het gebruik van een VPN verbinding is geen probleem bij Ziggo maar het kan zijn dat het ip-adres op de zwarte lijst is gezet. Dit kan komen omdat mensen via dezelfde VPN server spam hebben verstuurd of onderdeel zijn van een botnet. Jij kunt daar niets aan doen, maar jouw e-mailadres kan daardoor wel worden geblokkeerd. Ziggo kan dit niet voorkomen, maak dit daarom ook kenbaar bij jouw VPN provider. Zij zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw VPN-verbinding. Wil je dit dus in de toekomst voorkomen, maak dan gebruik van de Ziggo Webmail.''

Bontje
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb al diverse VPN aanbieders na itopvpn gehad en bij alle speelt hetzelfde probleem zoals eerder gemeld. Probleem lijkt dus inderdaad bij Ziggo te liggen. Begrijp niet dat Ziggo hiervoor geen oplossing heeft en alleen maar verwijst naar haar eigen webmail?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

De oplossing is dus al gegeven; gebruik Ziggo Webmail bij mailen met via een VPN-netwerk. Dit is niet specifiek een probleem van 'Ziggo', maar iets dat speelt via elke (mail)provider.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

VPN's zijn door Ziggo niet te controleren, er zijn te veel malafide gebruikers die van dit soort technieken gebruik maken. Reclame uitingen over een veiliger verbinding met een VPN zijn dan ook, zeker in Nederland, misleidend te noemen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Bontje  schreef:

Ik heb al diverse VPN aanbieders na itopvpn gehad en bij alle speelt hetzelfde probleem zoals eerder gemeld. Probleem lijkt dus inderdaad bij Ziggo te liggen. Begrijp niet dat Ziggo hiervoor geen oplossing heeft en alleen maar verwijst naar haar eigen webmail?


Veel spammers gebruiken een VPN of komen op bepaalde websites via een VPN, waar ze dan een virus opdoen en bij beiden komt dan het IP adres dan uiteindelijk op een blacklist, het kan zomaar voorkomen dat je IP adres krijgt van je VPN leverancier die op een blacklist staat.

 

Ziggo heeft wel degelijk een oplossing, even geen VPN gebruiken als je mail verstuurt via een mailprogramma of de webmail gebruiken.

Uitgelicht topic