1
Vraag
2
Reacties
Hans_M

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kan geen mail meer verzenden (smtp relay)

Tot afgelopen donderdag kon ik altijd mail verzenden via mijn eigen Exchange email server via de relay host van ziggo (smtp.ziggo.nl).

 

Ik heb niets gewijzigd, maar sinds afgelopen donderdag werkt dit opeens niet meer, ik krijg constant een "message delayed" zoals in dit voorbeeld:

Remote Server at smtp.ziggo.nl (212.54.42.9) returned '400 4.4.7 Message delayed'
5/27/2022 3:20:22 PM - Remote Server at smtp.ziggo.nl (212.54.42.9) returned '441 4.4.1 Error encountered while communicating with primary target IP address: "Failed to connect. Winsock error code: 10060, Win32 error code: 10060." Attempted failover to alternate host, but that did not succeed. Either there are no alternate hosts, or delivery failed to all alternate hosts. The last endpoint attempted was 212.54.42.9:25'

 

Is er aan de Ziggo kant iets gewijzigd, waardoor ik iets moet wijzigen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Hans_M  Misschien niet alleen een andere poort. Voor de volledigheid kan het hier nagelezen worden:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn laat het hier weten.

Bekijk in context

7 Reacties 7
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Hans_M  Mag ik vragen welke instellingen nu nog gebruikt worden voor de smtp server gebruikt worden. Ik vermoed dat of de poort of versleuteling niet goed ingesteld staat. EN misschien zelfs de verkeerde server.
Er zijn veel providers die het niet toestaan dat er mail verzonden wordt met een andere smtp server dan die van ze zelf.

Hans_M
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Natuurlijk mag je dat vragen 🙂
Maar dan zou er dus wel iets gewijzigd moeten zijn bij Ziggo, aangezien dit al minstens 3 jaar draait hier en ik aan mijn kant niets heb gewijzigd.

Ik ben nu even niet thuis, zal straks de settings even opzoeken en posten.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Er is inderdaad iets veranderd. Denk dat een kleine 2 weken geleden het forum overstroomde die niet meer konden mailen omdat poort 25 geblokkeerd was.
We zien het bericht hier wel verschijnen.

Hans_M
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Aha dan zal ik dat eens nakijken. Andere poort dus 🙂

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Hans_M  Misschien niet alleen een andere poort. Voor de volledigheid kan het hier nagelezen worden:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn laat het hier weten.

Hans_M
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Port aangepast 25 --> 587

Authenticatie toegevoegd en mn mails vliegen de deur uit  🙂
Dat was 'm bedankt @jansmarcel 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Graag gedaan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic