Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Tot afgelopen donderdag kon ik altijd mail verzenden via mijn eigen Exchange email server via de relay host van ziggo (smtp.ziggo.nl).
Ik heb niets gewijzigd, maar sinds afgelopen donderdag werkt dit opeens niet meer, ik krijg constant een "message delayed" zoals in dit voorbeeld:
Remote Server at smtp.ziggo.nl (212.54.42.9) returned '400 4.4.7 Message delayed'
5/27/2022 3:20:22 PM - Remote Server at smtp.ziggo.nl (212.54.42.9) returned '441 4.4.1 Error encountered while communicating with primary target IP address: "Failed to connect. Winsock error code: 10060, Win32 error code: 10060." Attempted failover to alternate host, but that did not succeed. Either there are no alternate hosts, or delivery failed to all alternate hosts. The last endpoint attempted was 212.54.42.9:25'
Is er aan de Ziggo kant iets gewijzigd, waardoor ik iets moet wijzigen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Hans_M Misschien niet alleen een andere poort. Voor de volledigheid kan het hier nagelezen worden:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn laat het hier weten.
@Hans_M Mag ik vragen welke instellingen nu nog gebruikt worden voor de smtp server gebruikt worden. Ik vermoed dat of de poort of versleuteling niet goed ingesteld staat. EN misschien zelfs de verkeerde server.
Er zijn veel providers die het niet toestaan dat er mail verzonden wordt met een andere smtp server dan die van ze zelf.
Natuurlijk mag je dat vragen 🙂
Maar dan zou er dus wel iets gewijzigd moeten zijn bij Ziggo, aangezien dit al minstens 3 jaar draait hier en ik aan mijn kant niets heb gewijzigd.
Ik ben nu even niet thuis, zal straks de settings even opzoeken en posten.
Er is inderdaad iets veranderd. Denk dat een kleine 2 weken geleden het forum overstroomde die niet meer konden mailen omdat poort 25 geblokkeerd was.
We zien het bericht hier wel verschijnen.
Aha dan zal ik dat eens nakijken. Andere poort dus 🙂
@Hans_M Misschien niet alleen een andere poort. Voor de volledigheid kan het hier nagelezen worden:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Mochten er naar aanleiding hiervan nog vragen zijn laat het hier weten.
Port aangepast 25 --> 587
Authenticatie toegevoegd en mn mails vliegen de deur uit 🙂
Dat was 'm bedankt @jansmarcel
Graag gedaan
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...