Opgelost! Ga naar oplossing.
Mark Ziggo wrote:
De reden? Ik vermoed dat het te maken heeft met het voorkomen van spam via open mail relay's, maar ook dat vraag ik na.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
EDicker wrote:
Maar als je interne mailserver in de DMZ gezet is moet je toch nog steeds een port-forward instellen? Die port forward instellen is juist wat niet lukt en verhindert wordt door de firmware in de Arris modem.
Gusto wrote:
Zoals meerdere aangeven, die ConflicktBox in bridged-modus en een eigen router erachter. 😄
hanh wrote:
In een oud Topic dat echt niet meer te vinden is, had iemand een truuk om toch een Forward van extern 25 te krijgen op de ConnectBox. Iets mbv een UPnP tooltje. Geinig, maar daar hebben we nu niks aan.
EDicker wrote:
..........deze implementatie van een DMZ had ik nog nooit gezien.
Ik ga dus maar een andere router kopen en het modem in bridgemode laten zetten.....
Gusto wrote:
DMZ met consumenten-spul, is een vaag aftreksel van wat het zou moeten zijn.
Dus eigenlijk niet doen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Demilitarized_zone_(informatica)
Zet dat "Ziggo-kastje" in bridged-modus, dat is een betere optie.
Groet, Gusto
Zpiep wrote:
Of een ander mailport op je server..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.