pasfo

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan geen emails versturen naar een Ziggo-account

Wij hebben Ziggo zakelijk internet en telefoon. Onze mail loopt via onze website hosting. 

Nu kunnen wij al een paar maanden geen email verzenden naar een Ziggo-account. 

Ziggo zegt dat wij niet op een Blacklist of Blokkade staan en dat het probleem bij onze Provider ligt.

Onze Provider zegt dat de fout bij Ziggo zit in de ipv5. 

Wie kan mij helpen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@pasfo Jammer dat het uiteindelijk nog niet gelukt is! Maar we zijn wel blij om te lezen dat je blij bent met de hulp die via dit topic geboden is. Ik zal het topic zoals verzocht voor je sluiten. Laat het gerust weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst!

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

ipv5 ???

Dat is overgeslagen, omdat dit te systeem te beperkt bleek bij onderzoek, net zoals IPv4.

In de komende jaren gaat alles van IPv4 naar IPv6.

 

Leg je vraag met zoveel mogelijk informatie, zoals afzender adres, provider en verzendende mailserver enz. weg bij abuse@ziggo.nl .

Zij beheren de spamfilter en kunnen zien wat er misgaat.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Probeer ook een log te krijgen van de mailserver van het moment dat die mail verstuurd en geweigerd wordt. De melding die in de log van de mailserver gemaakt wordt verklaar in 95% van de gevallen al de oorzaak.

pasfo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Behalve dit bericht staat er in de bijbehorende mail nog een heel lang verhaal. Hopelijk kun je hier iets mee? 

Return-path: <info@pasfotolaren.nl>
Received: from 85-147-187-149.cable.dynamic.v4.ziggo.nl ([85.147.187.149] helo=DESKTOPT1IN50N)
by server20202.hostingking.com with esmtpa (Exim 4.93.0.4)
(envelope-from <info@pasfotolaren.nl>)
id 1m4gwz-00BreN-QB; Sat, 17 Jul 2021 11:49:37 +0200
From: <info@pasfotolaren.nl>
To: 
References: <AM0PR02MB3620E6C2B4BC24062ECA99F894139@AM0PR02MB3620.eurprd02.prod.outlook.com> <AM0PR02MB3620F46CEC89D377411A523294129@AM0PR02MB3620.eurprd02.prod.outlook.com> <AM6PR02MB4533C7290887B50E0DF0743093129@AM6PR02MB4533.eurprd02.prod.outlook.com>
In-Reply-To: <AM6PR02MB4533C7290887B50E0DF0743093129@AM6PR02MB4533.eurprd02.prod.outlook.com>
Subject: FW: Memo Zorgeloos wonen
Date: Sat, 17 Jul 2021 11:49:37 +0200
Message-ID: <001c01d77af1$0e5c3570$2b14a050$@pasfotolaren.nl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----=_NextPart_000_001D_01D77B01.D1E74F60"
X-Mailer: Microsoft Outlook 16.0
Thread-Index: AQGg707Czo/GSGy6pV44Gs0UiAE0GAEtZqEfAen/KA6rm0YjQA==
Content-Language: nl

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Daar kunnen we het niet helemaal mee tackelen. Heb je ook iets dergelijks van een "bounce" van een Ziggo adres? Dus als je de mail terugkrijgt? Of krijg je niets terug?

Het verhaal over ipv6 lijkt me klets, want zoveel jouw domein als ziggo-mail  werken beide over old school ipv4. Je domein/ip staat niet op een blacklist.

 

Ik zie geen spf record voor het domein. En ook geen DMARC. DKIM zal er dan ook wel niet zijn?

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Nou.... vermoedelijk heb ik het euvel wel gevonden of deel ervan.

 

Allereerst zie ik dit in de log:

"eurprd02.prod.outlook.com"

gebruik jij soms Outlook 365? Zoja, dan staat bij jouw hosting provider de mail daar niet voor ingesteld.

Als ik ga kijken naar jouw MX record, dan staat dat naar mail.pasfotolaren.nl met ip adres 193.176.184.202.

Dat ip is het server ip van de hoster. Het vreemde is dat ik er wel een PTR van kan vinden, maar intodns niet.

Dus ben ik eens elders gaan testen en blijkt dat het vinden van het PTR record soms heel lang duurt.

Als dat tot een timeout leidt dan is er al geen rDNS record (wel nodig voor goede mailserver) en als je dat combineert met het ontbreken van een SPF record, dan heb je meer dan genoeg om je mail te weigeren bij een mailserver.

Er zijn al mailservers die al mail weigeren als de versturende server geen PTR (rDNS) record heeft.

 

Dus ik denk dat je eens goed met je hoster moet praten. Gezien van welke nameserver ik het antwoord kreeg over het PTR record heb ik het voorzichtige idee dat je in de VS gehost zit met je account momenteel.

 

 

 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Als aanvulling op efok, dit lijkt mij eerder een deel van de mail header, maar geen stukje mailserver log inderdaad.

pasfo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Over Outlook 365, ja dat gebruiken wij.

Het probleem treedt alleen op bij het verzenden naar een Ziggo-account (en Casema). Andere adressen werken normaal. 

OP de mail kregen we dit bericht terug: 

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent has not yet been delivered to one or more of its recipients after more than 72 hours on the queue on server20202.hostingking.com.

 

The message identifier is:     1m4h6o-00BsCT-UG

The subject of the message is: test 17-07-2021

The date of the message is:    Sat, 17 Jul 2021 11:59:46 +0200

 

The address to which the message has not yet been delivered is:

 

**e-mailadres verwijderd door moderator**

    host mx.tb.mail.iss.as9143.net [212.54.42.8]

    Delay reason: SMTP error from remote mail server after initial connection:

    421 mx11.tb.mail.iss.as9143.net mx11.tb.mail.iss.as9143.net MXIN108 Failure to determine Reverse DNS for your IP 193.176.184.202. Fix or retry later. ;id=5uIfmfMkhGWZz;sid=5uIfmfMkhGWZz;mta=mx11.tb;d=20210720;t=201704[CET];ipsrc=193.176.184.202;

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@pasfo haal even je mailadres van dit openbare forum.

Klik op het pijltje rechts bovenin je bericht en op reactie bewerken.

pasfo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank, dat had ik natuurlijk  moeten doen. 

Maar helaas lukt dat nu niet meer; of ik kan niet het juiste pijltje/commando vinden. 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Een moderator heeft het al weggehaald voor je.

 

"Over Outlook 365, ja dat gebruiken wij."

Als je ook een Outlook 365 account hebt bij Microsoft waar je voor betaald dan staat de MX en andere gegevens bij je hoster niet goed. Dan zou eigenlijk je hele mail via Microsoft servers afgehandeld moeten worden en daar horen hele andere MX (en nog wat andere) adressen bij in je DNS.

Dat zou je hoster voor je moeten kunnen fixen. Dan loop je ook niet tegen dit probleem aan, want nu is het alleen Ziggo maar het kan nog wel meer worden.

 

Voorbeeld hoe je DNS er dan uit zou moeten zien, met als eerste je MX adres. Ik heb het even aangepast naar jouw domeinnaam.

pasfotolaren.nl. 3600 IN MX 0 pasfotolaren.mail.protection.outlook.com.

autodiscover 3600 IN CNAME autodiscover.outlook.com.
enterpriseenrollment 3600 IN CNAME enterpriseenrollment.manage.microsoft.com.
enterpriseregistration 3600 IN CNAME enterpriseregistration.windows.net.

 

Let op! Dit zijn maar enkele regels ter voorbeeld en niet iets wat je hoster klakkeloos kan overnemen!

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@pasfo Hebben de adviezen van @Richard G. en @Bert je probleem opgelost? 

pasfo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

DAnk, maar ik heb deze week een testmail verstuurd via Roundcube Webmail/1.4.4 

Het duurt dan een paar dagen voor je reactie krijgt, maar gister kreeg ik eenzelfde soort bericht terug: de mail kon niet worden afgeleverd. Dat heeft dan niet te maken met MS Outlook 365. ..????

 

pasfo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Lotte, het advies van Richard heeft het probleem nog niet opgelost, zie hier boven. 

Het advies van Bert moet ik, eerlijk gezegd, nog opvolgen.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Het is wel makkelijk om te zeggen dat mijn advies het probleem niet opgelost is gezien het advies helemaal niet is toegepast! 😉

 

"Dat heeft dan niet te maken met MS Outlook 365. ..????"

Niet met het programma op zich, maar daar had ik het ook niet over, daarvoor stelde ik ook specifiek de vraag of je een abonnement had op Outlook 365 of niet.

Ik had het dan over de DNS instellingen die op de server moeten gebeuren.

Je hebt echter geen antwoord gegeven op de vraag of je een Outlook 365 abonnement hebt of niet.

Zo nee dan is er iets anders aan de hand, maar dat moet de hoster dan in de logs kunnen terug vinden want dan is het op server niveau.

 

Zo ja dan moet de hoster de DNS gegevens aanpassen. Op de server dus.

pasfo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na een korte vakantie ben ik er weer: Dank voor je reactie. Dat had ik inderdaad niet goed begrepen. 

Wij hebben een (betaald) abonnement op MS Outlook 365. 

Ik heb je raad doorgestuurd naar onze Hoster. Nu maar even afwachten.......... 

En de MX adressen (proberen) op (te) zoeken. 

pasfo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het project ligt helaas 3 weken stil. We hebben een O365 Family abonnement. Hebben geprobeerd de MX records op te zoeken, maar hebben na inloggen bij ons account geen App 'Beheer' of 'Admin'. 

En het Beheers Center zegt dat hij de email waarmee we ons aanmelden niet kent. 

Misschien kan dit alleen vanaf de pc waarop de licentie is gekocht??? 

Ik zal de hulp van Microsoft nodig hebben, maar de de beheerder van het account is nu 3 weken op vakantie en ik kan niet inloggen.  

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Wat jammer om te lezen dat je nog niet verder gekomen bent @pasfo. Hou je ons op de hoogte van de voortgang? 

pasfo
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zal  ik zeker doen!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@pasfo Top! We wachten je berichtgeving dan af. 😉

Uitgelicht topic