Vraag
Reacties
Oplossing
Pascha
Level 3

Kan geen email versturen windows 10 en webmail

sinds gisteren kan ik plotseling geen email meer via mijn Ziggo webmail versturen, wel ontvangen!

Ik krijg het bericht te zien: er is een fout opgetreden in  de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren. Ik heb alle adviezen van Ziggo online geprobeerd, maar niets helpt.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

OK, nu is het mij duidelijk, dan heb je daar een ander email adres toegevoegd met allerlei instellingen.

Ik zou dat toegevoegde account eens verwijderen en als je het Hotmail adres weer wilt toevoegen, dan de huidige gegevens gebruiken die daarvoor nodig zijn.

Ik weet niet exact met welke werkwijze dit moet en welke gegevens dit moeten zijn, dat verschilt nogal eens in de loop van de tijd.

In ieder geval succes gewenst.

Bekijk in context

Ga naar reactie
25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik leg je specifieke probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen diep in de systemen kijken en mogelijk zien wat er zich afspeelt.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu eerder.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Pascha
Level 3
Topicstarter

dank je wel

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Even voor de zekerheid, je hebt het over mail verzenden als je hieronder klikt en inlogt?

https://mail.ziggo.nl/appsuite/

Pascha
Level 3
Topicstarter

ja

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @Pascha en welkom op de Community,

Wat vervelend dat het niet wil lukken met het verzenden van e-mail! Zo te lezen heb je op advies van @Be rt ook al gekeken of het verzenden lukt via webmail. Je geeft aan dat je dan ook een foutmelding te zien krijgt.
Ik zou daarom graag even je e-mailaccount onder de loep willen nemen. Kun je mij en PB sturen met daarin het e-mailadres waarbij dit probleem zich voordoet? 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hartelijk dank voor de aanvullende gegevens en toelichting per PB @Pascha! Gezien de foutmelding ( foutmelding 0x80004005)  die je krijgt vermoed ik toch dat het hier een probleem in een e-mailprogramma betreft.
Ik raad aan de stappen op deze pagina te doorlopen. De meeste problemen met e-mail instellingen zijn daarmee namelijk op te lossen. Controleer ook of de instellingen van je firewall of antivirusscanner (automatische scriptblokkering) geen roet in het eten gooien, dit kan namelijk ook voor deze foutmelding zorgen bij het verzenden van e-mail via een e-mailprogramma.

Pascha
Level 3
Topicstarter

Dank je wel, ik zal het proberen

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik begrijp dat het niet via de webmail was? @Pascha 

Maar via Windows mail in Windows 10?

Of gebruik je een ander mail programma in een andere Windows versie?

Is het inmiddels al gelukt om mail te verzenden?

Pascha
Level 3
Topicstarter

Ik heb windows 10 en wilde via hun mailprogramma een mail versturen met ** emailadres verwijderd door moderator ** waarop ik de foutmelding 0x80004005 kreeg. Ik heb dan upcmail bij windowsmail afgemeld en wilde mijn mail via ziggo webmail versturen, waarop ik de melding kreeg fout in de server en niets  meer kon versturen. Al de online stappen  van ziggo doorlopen, ook de ziggo mailapp geprobeerd, maar niets helpt. Kan nog niets versturen. Ik krijg upcmail ook niet meer bijgevoegd op windowsmail, telkens het bericht "mislukt"! Ziggowebmail werkt dus niet meer en op windowsmail krijg ik upcmail ook niet meer op. Wat je zei over firewall en antivirusscanner  moet ik eerst zoeken wat en waar dat is.

Bedankt voor je hulp

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welk antivirus heb je draaien?

Van Windows zelf, dat is Defender of heb je een ander antivirus zelf geïnstalleerd?

Steefb
Level 20

@Pascha verwijder je email adres, spammers scannen het hele internet af voor geldige email adressen .

Wijzigen kan door op de 3 puntjes rechtsonder in je bericht te klikken. 

Pascha
Level 3
Topicstarter

Ik heb alleen maar safe online van ziggo. 

Zal morgen iemand zoeken mij te helpen om dat allemaal te vinden.Laat het je weten .

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Pascha OK, veel succes gewenst morgen , laat ze dit topic lezen.

Het is aan lastige boel als je ergens niet in thuis bent, daarom ga ik met mijn auto altijd naar de garage en knutsel daar maar niet te veel zelf aan, anders kom ik niet waar ik moet zijn.

Pascha
Level 3
Topicstarter

Da heb je helemaal gelijk in!

Bedankt voor je hulp, laat het nog weten of het lukt

0 Kudos
Pascha
Level 3
Topicstarter

Intussen heb ik upcmail weer op mijn mail bij windows 10 gekregen. Ik krijg ook geen

foutmelding 0x80004005 meer. Maar bij ziggowebmail is het probleem nog niet opgelost.

Ik heb mij bij mijn account bij ziggowebmail gekeken en daar krijg ik dat te zien:

 ontvangende server                IMAP

servernaam                              mailstore

verbindingsbeveil.                    geen

Serverport                               143

gebruikersnaam                     ….upcmail.nl

uitgaande server                    mailstore

verbindingsbeveil.                  geen

serverport                               25

Authenticatie                          als inkomend server

Gebruikersnaam                    …..upcmail.nl

Wachtwoord                          …….

verder wordt vermeldt                             ; De opgegeven aanmeldgegevens werken niet

                                             of worden niet meer geaccepteerd door de dienstverlener.

                                             Verander ze aub

                                             Het probleem is de server mailstore.

dat zijn de gegevens waar ik intussen achter gekomen ben.

Mijn vraag is nu, kan ik bei het ziggowebmail het upcmailaccount en het toegevoegde

mailaccaunt Hotmail.com verwijderen en proberen opnieuw te installeren?

Omdat ik via windowsmail alles kan versturen, is het niet zo erg dat webmail von

Ziggo niets verstuurd, maar toch zou ik meer gerust zijn als het naar behoren werkt.

0 Kudos
Pascha
Level 3
Topicstarter

bij uitgaande server hoort nog smtp bij!

0 Kudos
Steefb
Level 20

Probeer deze instellingen

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

Probeer anders dit.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/geen-e-mail-versturen#/

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Pascha Wat bedoel je met ziggowebmail???

Met de link aan het einde van deze zin kom je in de Ziggo webmail, maar daar heb je geen instellingen nodig en hoef je alleen maar in te loggen na het klikken op de volgende link: https://mail.ziggo.nl/appsuite/ en kun je mails versturen zonder ook maar iets in te stellen.

In welk mail programma zie je deze gegevens???

 ontvangende server                IMAP

servernaam                              mailstore

verbindingsbeveil.                    geen

Pascha
Level 3
Topicstarter

als ik naar www.ziggo.nl ga, daar op ziggomail inlog en iets wil versturen krijg ik melding fout in de server. Als ik dan bij Ziggomail instellingen email kijk staat bij upcmail en bij de toegvoegde mailaccount Hotmail dat ik deze gegevens bewerken moet omdat

ze niet meer geaccepteerd worden.