@Henk Schouten De crux zit in dit zinnetje:
Connections from your IP 5.135.160.81 have been disallowed by admin policy
5.135.160.81 Zal je eigen mail server zijn. Het IP hoort bij server.pge.nu, die wordt gehost bij OVH zo t zien. Ik zie dat je Postfix hebt draaien op deze server. Dat is op zich gewoon OK.
Het blijft ook voor mij gissen waarom de Ziggo kennelijk niet meer met jullie mailserver wil praten. Je denkt als eerste aan een blacklist, maar het lijkt er niet op dat je IP op een openbare blacklist staat. Dat zou betekenen dat Ziggo jullie, of bv de hele range van VPS bij OVH heeft geblokkeerd.
Misschien heeft jullie IP geen goede “reputatie” meer bij Ziggo. Dat zou kunnen door meerdere oorzaken;
Er vallen wel een paar dingen op:
1.)In je stukje maillog komt een kpnplanet.nl adres voorbij. Dat hoor je via kpn te versturen en niet via je eigen mailserver.
2.)Je hebt wel een SPF record geconfigureerd voor pge.nu, maar dat lijkt niet te kloppen:
v=spf1 include:skgcollect.nl ~all
Dit bevat alleen een verwijzing naar skgcollect.nl (waar jullie wel bij zijn aangesloten). Maar je eigen Server IP komt hier niet in voor. Het TXT record van skgcollect.nl bevat namelijk op zijn beurt:
v=spf1 include:multoo.nl ~all
Weer een verwijzing dus. Volgen we die dan krijgen we:
v=spf1 include:spf.protection.outlook.com mx include:sendgrid.net ip4:162.13.143.46 ip4:162.13.141.146 ip4:134.213.151.21 ip4:134.213.212.140 ip4:162.13.154.118 ip4:134.213.218.103 ~all
Uiteindelijk wel een hele rits IP-adressen, maar jouw server IP zit daar niet tussen. Het SPF record voor jullie website domein is denk ik wel goed, dat ziet er heel anders uit. Maar dat domein gebruik je niet om te mailen?
Wat verder van belang kan zijn:
3.) Hoe je DKIM hebt geconfigureerd. Dat kan ik vanaf hier niet zien
4.) een DMARC record is er niet
5.) Wellicht gebruik je de server ook voor het versturen van bulk-mail? Denk aan nieuwsbrieven.
6.) Misschien heeft de hele OVH reeks gewoon een slechte reputatie en heeft het niets met jou te maken
Bovenstaande factoren kunnen allemaal hebben geleid tot een slechte reputatie en daarom blokkade bij Ziggo, maar het blijft giswerk.
Wat ik zou doen is naar https://www.mail-tester.com/ gaan en de gevraagde mail sturen. Ben benieuwd naar je score. Afhankelijk daarvan kun je abuse@ziggo.nl eventueel vragen om een toelichting, of deblokkade, maar dan moet je je zaakjes wel eerst goed voor elkaar hebben.