MarianneCamps
Meedenker
  • 14Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan geen email meer ontvangen op vaste computer

Emails komen niet meer binnen op mijn desktop computer. Op mijn smartphone en tablet (Android) wel.

Ik heb Mozilla Thunderbird en Windows 10.

Ik heb geprobeerd de Pop3 instelling te wijzigen naar Imap op mijn desktop, maar dat gaat niet.

Meldingen Thunderbird:

  • verkeerde configuratie, of verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd

Ik heb zelf geen enkele instelling veranderd en ik gebruik mijn wachtwoord al sinds 1999.

 

 

42 Reacties 42
Fokke0101005
Meedenker
  • 12Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Jongens,

@be smit en ik hebben de oplossing gisteren al gegeven. Het is een combinatie van de update van Thunderbird van 19 november én het gebruik maken van ESET.

 

Onderstaand nogmaals de oplossing. https://support.eset.com/en/kb7728-unable-to-access-or-receive-emails-in-thunderbird-with-eset-produ...

 

ESET openen, Instellingen kiezen, vervolgens rechtsonder Geavanceerde instellingen aanklikken (of F5), menukeuze WEB EN E-MAIL kiezen. 

SSL/TLS openklikken (blauw plusje)
SSL/TLS- protocolfiltering uitschakelen door vinkje aan te klikken. 

 

Op OK drukken om op te slaan. 

 

Vervolgens Thunderbird starten, kijken of alle mail binnenkomt. 

 

Daarna weer naar ESET, zelfde stappen, als bovenstaand, om het vinkje weer aan te zetten bij SSL/TLS protocolfiltering. Niet vergeten op OK te klikken. 

 

Vanaf dat moment staat alles weer goed en blijft ook de mail binnenkomen. 

 

meer achtergronden in de reacties in de link naar het forum van ESET. https://forum.eset.com/topic/26517-problems-with-thunderbird-and-imaps/

 

willem12345
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Fokke0101005 wrote:

Jongens,

@be smit en ik hebben de oplossing gisteren al gegeven. Het is een combinatie van de update van Thunderbird van 19 november én het gebruik maken van ESET.

 

Onderstaand nogmaals de oplossing. https://support.eset.com/en/kb7728-unable-to-access-or-receive-emails-in-thunderbird-with-eset-produ...

 

ESET openen, Instellingen kiezen, vervolgens rechtsonder Geavanceerde instellingen aanklikken (of F5), menukeuze WEB EN E-MAIL kiezen. 

SSL/TLS openklikken (blauw plusje)
SSL/TLS- protocolfiltering uitschakelen door vinkje aan te klikken. 

 

Op OK drukken om op te slaan. 

 

Vervolgens Thunderbird starten, kijken of alle mail binnenkomt. 

 

Daarna weer naar ESET, zelfde stappen, als bovenstaand, om het vinkje weer aan te zetten bij SSL/TLS protocolfiltering. Niet vergeten op OK te klikken. 

 

Vanaf dat moment staat alles weer goed en blijft ook de mail binnenkomen. 

 

meer achtergronden in de reacties in de link naar het forum van ESET. https://forum.eset.com/topic/26517-problems-with-thunderbird-and-imaps/

 

Lijkt goed gewerkt te hebben, dank

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 6995Reacties
  • 251Oplossingen
  • 1969Likes

Dus uiteindelijk heeft/had het wel wat te maken met de update en in samenspraak met ESET.

 

Maar wel goed dat het is opgelost op deze manier.

Uitgelicht topic