Emails komen niet meer binnen op mijn desktop computer. Op mijn smartphone en tablet (Android) wel.
Ik heb Mozilla Thunderbird en Windows 10.
Ik heb geprobeerd de Pop3 instelling te wijzigen naar Imap op mijn desktop, maar dat gaat niet.
Meldingen Thunderbird:
Ik heb zelf geen enkele instelling veranderd en ik gebruik mijn wachtwoord al sinds 1999.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Jongens,
@be smit en ik hebben de oplossing gisteren al gegeven. Het is een combinatie van de update van Thunderbird van 19 november én het gebruik maken van ESET.
Onderstaand nogmaals de oplossing. https://support.eset.com/en/kb7728-unable-to-access-or-receive-emails-in-thunderbird-with-eset-produ...
ESET openen, Instellingen kiezen, vervolgens rechtsonder Geavanceerde instellingen aanklikken (of F5), menukeuze WEB EN E-MAIL kiezen.
SSL/TLS openklikken (blauw plusje)
SSL/TLS- protocolfiltering uitschakelen door vinkje aan te klikken.
Op OK drukken om op te slaan.
Vervolgens Thunderbird starten, kijken of alle mail binnenkomt.
Daarna weer naar ESET, zelfde stappen, als bovenstaand, om het vinkje weer aan te zetten bij SSL/TLS protocolfiltering. Niet vergeten op OK te klikken.
Vanaf dat moment staat alles weer goed en blijft ook de mail binnenkomen.
meer achtergronden in de reacties in de link naar het forum van ESET. https://forum.eset.com/topic/26517-problems-with-thunderbird-and-imaps/
Fokke0101005 wrote:Jongens,
@be smit en ik hebben de oplossing gisteren al gegeven. Het is een combinatie van de update van Thunderbird van 19 november én het gebruik maken van ESET.
Onderstaand nogmaals de oplossing. https://support.eset.com/en/kb7728-unable-to-access-or-receive-emails-in-thunderbird-with-eset-produ...
ESET openen, Instellingen kiezen, vervolgens rechtsonder Geavanceerde instellingen aanklikken (of F5), menukeuze WEB EN E-MAIL kiezen.
SSL/TLS openklikken (blauw plusje)
SSL/TLS- protocolfiltering uitschakelen door vinkje aan te klikken.
Op OK drukken om op te slaan.
Vervolgens Thunderbird starten, kijken of alle mail binnenkomt.
Daarna weer naar ESET, zelfde stappen, als bovenstaand, om het vinkje weer aan te zetten bij SSL/TLS protocolfiltering. Niet vergeten op OK te klikken.
Vanaf dat moment staat alles weer goed en blijft ook de mail binnenkomen.
meer achtergronden in de reacties in de link naar het forum van ESET. https://forum.eset.com/topic/26517-problems-with-thunderbird-and-imaps/
Lijkt goed gewerkt te hebben, dank
Dus uiteindelijk heeft/had het wel wat te maken met de update en in samenspraak met ESET.
Maar wel goed dat het is opgelost op deze manier.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.