1
Vraag
2
Reacties
MarianneCamps

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Kan geen email meer ontvangen op vaste computer

Emails komen niet meer binnen op mijn desktop computer. Op mijn smartphone en tablet (Android) wel.

Ik heb Mozilla Thunderbird en Windows 10.

Ik heb geprobeerd de Pop3 instelling te wijzigen naar Imap op mijn desktop, maar dat gaat niet.

Meldingen Thunderbird:

  • verkeerde configuratie, of verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd

Ik heb zelf geen enkele instelling veranderd en ik gebruik mijn wachtwoord al sinds 1999.

 

 

42 Reacties 42
MarianneCamps
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Sparco1955  Oooooh bedoelde je dat? Ik ga het nu doen!

Nu staat er: account aangemaakt, het kan even duren en probeer later nog eens.

MarianneCamps
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Sparco1955  Verrek, daar doet ‘ie het nu wel!!!

Fokke0101005

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Gevonden voor mijn zakelijke (niet Ziggo) mail: 

Het heeft (bij mij) te maken met mijn ESET virusscanner voor de beveiliging van de e-mail client. Tijdelijk uitgeschakeld, en voila. alles komt weer binnen! 

Helaas werkt het nog niet voor mijn prive ziggo mail. 

Gebruiken jullie ook ESET? (14.0.22.0)

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@MarianneCamps ,

Heb al hart en longproblemen dus dat verrekken komt nog wel

Hier werkt Thunderbird 78.5.0 nog steeds goed op Windows 10. Buurman heeft zich ook gemeld met gelijke problemen. Ga vanavond kijken wat ik voor hem kan betekenen en vind dan misschien de oplossing. Ik laat van me horen.

 

MarianneCamps
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Fokke0101005  Ja ik gebruik Eset

Fokke0101005

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Sparco1955 wrote:

@MarianneCamps ,

Heb al hart en longproblemen dus dat verrekken komt nog wel

Hier werkt Thunderbird 78.5.0 nog steeds goed op Windows 10. Buurman heeft zich ook gemeld met gelijke problemen. Ga vanavond kijken wat ik voor hem kan betekenen en vind dan misschien de oplossing. Ik laat van me horen.

 

 

Veel succes Buurman en Buurman! 

We horen het graag! 

 

be smit

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Fokke0101005

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Fokke0101005

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Met vervolg: Dat was bij mij inderdaad de oplossing. https://support.eset.com/en/kb7728-unable-to-access-or-receive-emails-in-thunderbird-with-eset-produ...

 

ESET openen, Instellingen kiezen, vervolgens rechtsonder Geavanceerde instellingen aanklikken (of F5), menukeuze WEB EN E-MAIL kiezen. 

SSL/TLS openklikken (blauw plusje)
SSL/TLS- protocolfiltering uitschakelen door vinkje aan te klikken. 

 

Op OK drukken om op te slaan. 

 

Vervolgens Thunderbird starten, kijken of alle mail binnenkomt. 

 

Daarna weer naar ESET, zelfde stappen, als bovenstaand, om het vinkje weer aan te zetten bij SSL/TLS protocolfiltering. Niet vergeten op OK te klikken. 

 

Vanaf dat moment staat alles weer goed en blijft ook de mail binnenkomen. 

 

meer achtergronden in de reacties in de link naar het forum van ESET. https://forum.eset.com/topic/26517-problems-with-thunderbird-and-imaps/

 

N.b. het schijnt dat als je niet een ESET, maar de Ziggo F security virusscanner hebt, je daarbij een bankiersbeveiligings scherm per ongeluk nog in je browser open hebt staan (omdat je net daarvoor aan het internetbankieren bent geweest), je ook je mail in Thunderbird niet binnenkrijgt. Als je dat bankiersscherm afsluit, kun je wel weer bij je mail. Bijzonder. 

be smit

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

het is nu opgelost… heb de eset instelling veranderd
in de instellingen - twee tabje beveiliging van e-mail client,  tandwiel teken aangeklikt
en daar bij WEB en E-MAIL de SSL/TLS protocol uitgeschakeld en opgeslagen!
en toen opnieuw weer aan gezet en opgeslagen!

toen thunderbird geopend en mail loopt binnen….

is dus waarschijnlijk een ESET probleem

be smit

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ha kijk… @Fokke0101005 je hebt het ook gevonden…

 

ben je er ook al uit @MarianneCamps 

MarianneCamps
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@be smit Het heeft niet gewerkt bij mij. Er komt een melding van een timeout voor de verbinding met Ziggo. Wie weet heb ik ongewild iets verprutst met het aanmaken en vervolgens weer verwijderen van een extra account in Thunderbird.

Voor vandaag houd ik het voor gezien.

Hartstikke bedankt allemaal, want het werkt in ieder geval met de Ziggo webmail en dat is al heel wat gewonnen.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

Ben bij mijn buurman geweest en daar werkt Thunderbird weer normaal. Hij had Eset en F-Secure draaien, beide verwijderd en Windows Defender ingeschakeld. Thunderbird gestart en email verzenden en ontvangen werkte weer. Hij wilde toch weer Eset dus gedownload en geïnstalleerd. Resultaat geen email meer te ontvangen dus even de tips uit dit topic geprobeerd. Gaf helaas niet het gewenste resultaat en conform zijn wens Eset weer verwijderd. Hij houdt het voorlopig bij Windows Defender. Dit wijst volgens mij toch naar een bugje in Eset, we speuren verder. Zie ook: https://support.eset.com/nl/kb2872-ik-kan-geen-e-mails-meer-verzenden-of-ontvangen-na-het-installere...

 

MarianneCamps
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Sparco1955 

Dan is het de combinatie Eset en Thunderbird dus. Hartstikke bedankt voor al je hulp!

Ik ga morgen nog een keertje die Eset support tips uit te voeren. Ben er nou te moe voor.

MarianneCamps
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Sparco1955 

Krijg nou wat! Jouw laatste linkje was de oplossing voor mij. Dankjewel!!!

peeceewin

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Sparco1955 wrote:

@MarianneCamps ,

Webmail is gewoon te gebruiken met dezelfde inlog en wachtwoord als diegene die u in Thunderbird gebruikt. Dus dat er 2 wachtwoorden zijn dat klopt niet. Kijk eens op:

https://support.mozilla.org/nl/kb/kan-geen-berichten-ontvangen

Er zijn meer mensen met problemen na de update.

Succes.

 

Als je bedoeld de update van Thunderbird, dan heeft dat dan vanaf 19 nov tot 30 nov toch gewoon gewerkt. Of bedoel je dat er bij Ziggo op 30 nov ook een update is geweest?

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
peeceewin

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ronihd wrote:

Zoals ik hierboven eerder aangaf vond de update van Thunderbird al op 19 nov plaats!!!  Waarna er tot 30 nov ‘s middags geen problemen waren. Onbegrijpelijk dat u dan de Thunderbird update dan steeds als de boosdoener blijft benoemen

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@peeceewin 

Het enige wat ik doe is dat ik naar mogelijkheden kijk , er zijn plotseling meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben. 
 

willem12345

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
peeceewin wrote:
Ronihd wrote:

Zoals ik hierboven eerder aangaf vond de update van Thunderbird al op 19 nov plaats!!!  Waarna er tot 30 nov ‘s middags geen problemen waren. Onbegrijpelijk dat u dan de Thunderbird update dan steeds als de boosdoener blijft benoemen

Eens met dat de update veel eerder er was dan het probleem, maar daarmee nog geen oplossing. Alles buiten ziggo werkt niet om mail op te halen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic