Ik deed eerst (omdat ik dat ergens las) een sfc scan (via start>cmd>uitvoeren als administrator> sfc /scannow), maar die vond niets.
Toen heb ik bij instellen van een account (via Instellingen) gekozen voor outlook.com en toen ging het WEL goed!
Vreemd, want bij instellen van de app Mail moest ik dat juist niet doen. Daar moest ik kiezen voor Geavanceerde configuratie, voor een goed resultaat
Als je bij de app Personen voor outlook.com kiest en de gegevens van je microsoft account invoert, dan krijg je (althans bij mij) een voorgesteld account enz.
Als ik me niet vergis kun je die hele procedure herhalen om ook andere accounts van je voorgesteld te krijgen.
Als je het account (of de accounts) eenmaal hebt ingesteld, dan kun je ze "synchroniseren" door rechts te klikken op de accountnaam via Instellingen en dan worden de contacten prima ingevoerd. Misschien omdat ik nog werk met Windows Live Mail (waar ik vanaf wil).
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan
😉 !