Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik krijg ook een iOS melding zwakke beveiliging maar kan in de instellingen op modem geen WPA of WPA 2 mogelijkheden vinden.
Volgens Ziggo medewerker is dat by design dat ik niet kan zien welke WPA variant ik gebruik en dat WPA2 standaard is bij deze modem.
Weet iemand hoe ik dit kan controleren of afdwingen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De informatie van de klantenservice klopt niet. De Connect Box ondersteunt zowel WPA (TKIP) als WPA2 (AES/CCMP). Om te voorkomen dat iOS een beveiligingswaarschuwing toont, moet alleen WPA2 ondersteund worden.
Onder 'Geavanceerde instellingen', 'Draadloos', 'Beveiliging' vind je de benodigde instellingen. Zorg ervoor dat beide radio's (2.4 en 5 GHz) op WPA2 ingesteld zijn i.p.v. WPA/WPA2.
De informatie van de klantenservice klopt niet. De Connect Box ondersteunt zowel WPA (TKIP) als WPA2 (AES/CCMP). Om te voorkomen dat iOS een beveiligingswaarschuwing toont, moet alleen WPA2 ondersteund worden.
Onder 'Geavanceerde instellingen', 'Draadloos', 'Beveiliging' vind je de benodigde instellingen. Zorg ervoor dat beide radio's (2.4 en 5 GHz) op WPA2 ingesteld zijn i.p.v. WPA/WPA2.
Bedankt! gevonden, had al gezocht maar kennelijk niet goed gezien. De melding is weg
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...