1
Vraag
2
Reacties
BNico

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan geen WPA / WPA2 instellingen vinden in (nieuwe) Connect Box

Ik krijg ook een iOS melding zwakke beveiliging maar kan in de instellingen op modem geen WPA of WPA 2 mogelijkheden vinden.

 

Volgens Ziggo medewerker is dat by design dat ik niet kan zien welke WPA variant ik gebruik en dat WPA2 standaard is bij deze modem.

 

Weet iemand hoe ik dit kan controleren of afdwingen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De informatie van de klantenservice klopt niet. De Connect Box ondersteunt zowel WPA (TKIP) als WPA2 (AES/CCMP). Om te voorkomen dat iOS een beveiligingswaarschuwing toont, moet alleen WPA2 ondersteund worden.

 

Onder 'Geavanceerde instellingen', 'Draadloos', 'Beveiliging' vind je de benodigde instellingen. Zorg ervoor dat beide radio's (2.4 en 5 GHz) op WPA2 ingesteld zijn i.p.v. WPA/WPA2.

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De informatie van de klantenservice klopt niet. De Connect Box ondersteunt zowel WPA (TKIP) als WPA2 (AES/CCMP). Om te voorkomen dat iOS een beveiligingswaarschuwing toont, moet alleen WPA2 ondersteund worden.

 

Onder 'Geavanceerde instellingen', 'Draadloos', 'Beveiliging' vind je de benodigde instellingen. Zorg ervoor dat beide radio's (2.4 en 5 GHz) op WPA2 ingesteld zijn i.p.v. WPA/WPA2.

BNico
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt! gevonden, had al gezocht maar kennelijk niet goed gezien. De melding is weg 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic