Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Mijn lenovo desk top heeft en wifi verbinding met een nieuwe Sagacom / Ziggo Smart wifi modem. Na de komst van deze modem viel het wifi-signaal regelmatig uit. Nadat ik het VPN (Surfshark) op mijn desktop uitschakelde viel het wifi-signaal niet meer uit. Ik wil graag mijn VPN houden. Heeft iemand een tip hoe dit probleem op te lossen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@kim_adri Het antwoord op uw vraag zoals gesteld moet bijna zeker nee zijn. De software op een laptop beïnvloed in principe alleen dat apparaat.
U schrijft dit : De laatste tijd (Sagacom ZONDER Deco-boxen) valt incidenteel op de Applephone 11 het wifi-signaal uit
Ik ga er voor het gemak vanuit dat op de iPhone geen VPN actief is.
In uw laatste reactie lees ik nu dat ook de situatie zonder Deco units niet is veranderd.
Als ik goed lees is er ook getest met de Lenovo bedraad verbonden als dan hetzelfde probleem optreedt zit er iets niet goed in de Lenovo of de instellingen van de VPN.
Het maakt mij niet zo uit waar de VPN voor wordt gebruikt ik zou adviseren gebruik deze een periode niet. Dan kan de Sagemcom zelf worden uitgesloten.
Kijk eens hoe deze instellingen staan?
Onderstaand is de instelling met de minste kans op uitval van het internet signaal.
Hoe bedoel je “viel het WiFi signaal uit”
Tijdens het internetten 'bevriest' het scherm. Het wifi-icoontje rechtsonder op het scherm is dan veranderd in een wereldbo-icoon. Als ik hierop klik zie ik dat ik geen wifiinternetverbinding meer heb. Opnieuw verbinden lukt dan wel. Na ongeveer 10 minuten on-line gebeurt dit weer.
Ja, firewall stond al aangevinkt dus dat kan het niet zijn. Inmiddels heb ik de Deco-wifiboosters ontkoppeld en het probleem is verdwenen (was al de 2e set boosters; deze gaan retour ).
Fijn dat het nu verdwenen is, wel jammer dat de boosters voor jou geen oplossing konden bieden.
Inderdaad jammer maar het zegt m.i. iets over de 'comtabiliteit' tussen 2 Ziggo-producten. Mijn buurman heeft nl. hetzelfde probleem sinds de komst van de Sagacom modem.
Ik blijf erbij dat er gewoon nog kinderziektes in die Sagacom zitten.
@kim_adri schreef:
Ja, firewall stond al aangevinkt dus dat kan het niet zijn. Inmiddels heb ik de Deco-wifiboosters ontkoppeld en het probleem is verdwenen (was al de 2e set boosters; deze gaan retour ).
Was de rest uitgevinkt, daar was de vraag op gericht.
@S4R schreef:
Ik blijf erbij dat er gewoon nog kinderziektes in die Sagacom zitten.
Of in de Deco's, die zijn nu weg en het probleem is weg.
Maar hardware compatibiliteit is van alle tijden en heel lastig aan te wijzen waar de oorzaak van het probleem precies zit.
Wie van de hardware fabrikanten of software makers heeft zich niet geheel en al een de overeenkgekomen regels gehouden, TP-Link of Sagemcom of beiden niet?
Klopt mijn vermoeden dat de verbinding enkel op de Desktop wegviel niet op andere apparaten zoals een mobiele telefoon? Software op een pc kan namelijk enkel deels de werking van een modem/router beïnvloeden. De werking van het apparaat waar die software op staat is een ander verhaal.
Accespunten zoals de Decoset maken enkel gebruik van de switch/router van de Connectbox(Smartwifimodem) , van de Arris Connectbox is het inderdaad bekend dat Deco units niet los van elkaar op elke poort kunnen worden aangesloten. Deze mogen op dat model enkel in lijn worden aangesloten op 1 aansluiting.
@kim_adri als je de pc eens met een kabel aansluit en dan de vpn aanzet werkt het dan wel.
Zo ja welke windows versie gebruik jij?
Haal daar eens in de instellingen de wifi adapter er uit en zet de computer uit.
Zet daarna de computer weer aan en de adapter installeert zichzelf opnieuw.
Probeer daarna het wifi signaal weer eens uit met ingeschakelde vpn.
Dag Bert,
Ja, inde Ziggo-firewallinstellingen stond alleen het firewallblokje aangevinkt, de rest was leeg.
Met de Deco Boxen was de wifi van een ipad instabiel. Moest iedere keer opnieuw inloggen (geen automatische verbinding). Met de desktop viel de wifi uit en moest opnieuw verbinding worden gemaakt.
Ga ik vanavond proberen !
Goedemiddag @kim_adri
Het is alweer bijna een wekeje geleden en we hebben niets meer van je vernomen.
Wil je ons op de hoogte houden van de vorderingen?
Ja, ik ga z.s.m. (moet wachten op het juiste moment want 3 andere gezinsleden zitten samen 18 uur / dag op wifi) de adviezen van Puppie (zie hierboven) uitproberen. De laatste tijd (Sagacom ZONDER Deco-boxen) valt incidenteel op de Applephone 11 het wifi-signaal uit. Op de desktop met VPN en zonder Deco: geen problemen.
@kim_adri ja, dan moet je haast als een strateeg een juist moment bepalen om je gezin te vriend te houden!
We horen het graag!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...