1
Vraag
2
Reacties
kim_adri

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan VPN een wifi signaal onderbreken ?

Mijn lenovo desk top heeft en wifi verbinding met een nieuwe Sagacom / Ziggo Smart wifi modem. Na de komst van deze modem viel het wifi-signaal regelmatig uit. Nadat ik het VPN (Surfshark) op mijn desktop uitschakelde viel het wifi-signaal niet meer uit. Ik wil graag mijn VPN houden. Heeft iemand een tip hoe dit probleem op te lossen ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@kim_adri  Het antwoord op uw vraag zoals gesteld moet bijna zeker nee zijn. De software op een laptop beïnvloed in principe alleen dat apparaat.

 

U schrijft dit : De laatste tijd (Sagacom ZONDER Deco-boxen) valt incidenteel op de Applephone 11 het wifi-signaal uit 

Ik ga er voor het gemak vanuit dat op de iPhone geen VPN actief is.

 

In uw laatste reactie lees ik nu dat ook de situatie zonder Deco units niet is veranderd.

Als ik goed lees is er ook getest met de Lenovo bedraad verbonden als dan hetzelfde probleem optreedt zit er iets niet goed in de Lenovo of de instellingen van de VPN.

 

Het maakt mij niet zo uit waar de VPN voor wordt gebruikt ik zou adviseren gebruik deze een periode niet. Dan kan de Sagemcom zelf worden uitgesloten. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kijk eens hoe deze instellingen staan?

Onderstaand is de instelling met de minste kans op uitval van het internet signaal.

 

Bert_0-1669731579376.png

 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Hoe bedoel je “viel het WiFi signaal uit”

kim_adri
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tijdens het internetten 'bevriest' het scherm. Het wifi-icoontje rechtsonder op het scherm is dan veranderd in een wereldbo-icoon. Als ik hierop klik zie ik dat ik geen wifiinternetverbinding meer heb. Opnieuw verbinden lukt dan wel. Na ongeveer 10 minuten on-line gebeurt dit weer.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @kim_adri

Heb je de vraag van @Bert ook gecheckt in je modem? 

kim_adri
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, firewall stond al aangevinkt dus dat kan het niet zijn. Inmiddels heb ik de Deco-wifiboosters ontkoppeld en het probleem is verdwenen (was al de 2e set boosters; deze gaan retour ).

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat het nu verdwenen is, wel jammer dat de boosters voor jou geen oplossing konden bieden. 

kim_adri
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad jammer maar het zegt m.i. iets over de 'comtabiliteit' tussen 2 Ziggo-producten. Mijn buurman heeft nl. hetzelfde probleem sinds de komst van de Sagacom modem.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Ik blijf erbij dat er gewoon nog kinderziektes in die Sagacom zitten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@kim_adri  schreef:

Ja, firewall stond al aangevinkt dus dat kan het niet zijn. Inmiddels heb ik de Deco-wifiboosters ontkoppeld en het probleem is verdwenen (was al de 2e set boosters; deze gaan retour ).


Was de rest uitgevinkt, daar was de vraag op gericht.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@S4R  schreef:

Ik blijf erbij dat er gewoon nog kinderziektes in die Sagacom zitten.


Of in de Deco's, die zijn nu weg en het probleem is weg.

Maar hardware compatibiliteit is van alle tijden en heel lastig aan te wijzen waar de oorzaak van het probleem precies zit.

Wie van de hardware fabrikanten of software makers heeft zich niet geheel en al een de overeenkgekomen regels gehouden, TP-Link of Sagemcom of beiden niet?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@kim_adri 

Klopt mijn vermoeden dat de verbinding enkel op de Desktop wegviel niet op andere apparaten zoals een mobiele telefoon? Software op een pc kan namelijk enkel deels de werking van een modem/router beïnvloeden. De werking van het apparaat waar die software op staat is een  ander verhaal.

 

Accespunten zoals de Decoset maken enkel gebruik van de switch/router van de Connectbox(Smartwifimodem) , van de Arris Connectbox is het inderdaad bekend dat Deco units niet los van elkaar op elke poort kunnen worden aangesloten. Deze mogen op dat model enkel in lijn worden aangesloten op 1 aansluiting.

 

 

 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

@kim_adri als je de pc eens met een kabel aansluit en dan de vpn aanzet werkt het dan wel.

Zo ja welke windows versie gebruik jij?
Haal daar eens in de instellingen de wifi adapter er uit en zet de computer uit.
Zet daarna de computer weer aan en de adapter installeert zichzelf opnieuw.

Probeer daarna het wifi signaal weer eens uit met ingeschakelde vpn. 

kim_adri
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Bert,

Ja, inde Ziggo-firewallinstellingen stond alleen het firewallblokje aangevinkt, de rest was leeg.

 

kim_adri
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met de Deco Boxen was de wifi van een ipad instabiel. Moest iedere keer opnieuw inloggen (geen automatische verbinding). Met de desktop viel de wifi uit en moest opnieuw verbinding worden gemaakt. 

kim_adri
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ga ik vanavond proberen !

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @kim_adri

 

Het is alweer bijna een wekeje geleden en we hebben niets meer van je vernomen.

Wil je ons op de hoogte houden van de vorderingen?

kim_adri
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, ik ga z.s.m. (moet wachten op het juiste moment want 3 andere gezinsleden zitten samen 18 uur / dag op wifi) de adviezen van Puppie (zie hierboven) uitproberen.  De laatste tijd (Sagacom ZONDER Deco-boxen) valt incidenteel op de Applephone 11 het wifi-signaal uit. Op de desktop met VPN en zonder Deco: geen problemen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@kim_adri ja, dan moet je haast als een strateeg een juist moment bepalen om je gezin te vriend te houden!

We horen het graag! 

kim_adri
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil graag jouw adviezen uitproberen. VPN i.c.m. vaste kabelinternet op desktop lijkt stand te houden. Wil nu de wifi-adapter ''eruit'' halen. Is dit de realtek (zie jpg) en moet ik hem alleen maar uitschaken ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic