1
Vraag
2
Reacties
Meo

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kan Netflix niet meer ontvangen. Foucode ui-108

Sinds kort kan ik regelmatig geen contact meer krijgen met Netflix. Er verschijnt een melding met rechts onderin ui-108. Het vreemde is dat het 1 op 10 pogingen wel werkt.

De Netflix helpdesk zegt dat ik bij Ziggo moet zijn en andersom. Er werd ook gezegd dat er een probleem zou zijn met de software op mijn panasonic tv.

Heeft iemand een idee?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je al een keer uitgelogd bij Netflix zoals in de beschrijving staat?

En dan daarna weer inloggen bij Netflix.

Het zijn de mogelijke oplossingen voor dit probleem.

 

Mogelijk is dat toch de oplossing: Netflix-fout UI-108

 

 

  1. Open het menu links op de startpagina van Netflix.

  2. Selecteer Ondersteuning of Instellingen.

  3. Selecteer Uitloggen.

Als je op een foutscherm bent:

  1. Selecteer Meer informatie.

  2. Selecteer Uitloggen of Resetten.

Als je Uitloggen niet kunt vinden, druk dan achtereenvolgens op de volgende knoppen van de afstandsbediening: omhoog, omhoog, omlaag, omlaag, links, rechts, links, rechts, omhoog, omhoog, omhoog, omhoog. Selecteer daarna Uitloggen, Resetten of Deactiveren.

Bekijk in context

Meo
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het uitloggen en opnieuw inloggen lijkt hebben geholpen. Het probleem is de afgelopen dagen nog maar 1 keer voorgekomen.

Bedankt voor de tip!

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk helpen deze tips je: Netflix-fout UI-108

Meo
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je snelle reactie Bert. Ik kijk via een smart tv van panasonic. Ik heb tv en wifi opnieuw opgestart. Uitloggen bij Netflix? Ik ben me niet bewust dat ik ben ingelogd. Ik selecteer de Netflix icon op de tv om Netflix te zien. Ben je dan ingelogd?

Ziggo stuurt me ook in het riet. Ik weet ook niet hoe ik mijn wifi-signaal moet verbeteren.

Het vreemde is dat ik soms ook een melding zie over onderhoud van de panasonic servers. Die zouden er uit liggen na 31 mei. Dit speelt natuurlijk al eerder.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Voor Netflix moet je wel een abonnement hebben afgesloten bij Netflix, anders kun je niet kijken.

Ooit heb je met de abonnement gegevens van Netflix, je emailadres en wachtwoord, ingelogd in de app op je TV.

 

Ziggo levert het internet.

Ziggo kan niet van alle tienduizenden verschillende apparaten en programma's en apps, die een internetverbinding nodig kunnen hebben, je vertellen hoe en wat er ingesteld moet worden.

Ziggo kan niet de wifi van je TV instellen en je eigen afgesloten Netflix account beheren, dat is voor jezelf.

Ook kan Ziggo niet in je TV kijken hoe sterk het wifi signaal is wat bij de TV binnenkomt, ook kan Ziggo niet zien wat je TV aan wifisignaal wenst, alleen een 2,4 GHz kanaal of kan de TV omgaan met de 2,4 en 5 GHz met dezelfde beveiligingssleutel.

 

Hieronder alvast een aantal tips, kom je er niet uit, laat het hier weten, dan kunnen we, met een aantal vragen hoe één en ander is ingesteld bij je en de situatie is, kijken of we je mogelijk op weg kunnen helpen.

Wifi verbeteren klik hier | Klantenservice | Ziggo

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Meo even ten overvloede welk model panasonic?

 

Mijn aanbeveling is kijk bedraad, wifi enkel gebruiken als het echt niet anders kan!!

 

Het is al genoemd toch ten overvloede,  als u geen gegevens hoeft in te vullen bent u aangemeld, althans de TV onthoud die gegevens.

 

Het lijkt een herhaling van dit probleem met Panasonic uit 2016.

 

Hier nog een optie van Panasonic 

 

Als het na een succesvolle verbinding nog steeds niet mogelijk is toegang tot de app's te verkrijgen, wordt geadviseerd de tv te resetten. Dit kan door de volgende stappen te volgen:  Hoofdmenu  Instellingen > Systeem Menu > Fabrieksinstellingen. Alle instellingen die zijn gewijzigd zullen worden verwijderd of gewist. Tevens zullen alle zenders opnieuw moeten worden afgestemd als er gebruik wordt gemaakt van de interne tuner van de tv (via CI+ of analoog). Ook dient de router te worden gereset door de stekker 30 seconden uit het stopcontact te halen.

Meo
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert, Rowi,

Ik heb een Panasonic TX-L39E6E. Die is een jaar of 5-6 oud. Hij is met een hdmi kabel verbonden met de Ziggo mediabox. De mediabox is met een zwarte coaxkabel verbonden met de muuraansluiting. Ook is er een internetkabel van de tv naar een Ziggo modem. Het modem hangt met een groene coax kabel aan de muuraansluiting. De muuraansluiting gaat met eenzelfde groene coaxkabel naar buiten.

Ik heb natuurlijk wel een Netflix abonnement. Wellicht ben ik daarop ooit ingelogd op tv, maar daar heb ik bij het kijken nooit meer mee te maken gehad.

De mediabox is al behoorlijk gedateerd, maar de tv functies werken voor mij nog steeds naar behoren. Ik hoef niet al die moderne fancy mogelijkheden. Bovendien werkt Netflix toch niet via de mediabox, maar direct via de internetkabel? Het modem is van recente datum.

Met mijn laptop en mobieltje die via wifi verbonden zijn met het modem heb ik geen problemen.

 

Moet ik nu toch de mediabox maar upgraden of een nieuwe tv (niet een panasonic) kopen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Mediabox en Ziggo staan hier in principe buiten.

 

Het enige ziggo stukje is de modem/router en het netwerk.

De rest is uw TV en de manier waarop Panasonic met apps omgaat.

 

U heeft de TV mogelijk 5 of 6 jaar het model lijkt in 2013 te zijn geintroduceerd.

 

Wat nu wijsheid is hangt van uw wensen en budget af.

 

Mogelijk eerst de TV terug zetten naar de fabrieks instellingen proberen. Eerst het door @Bert  beschreven uit en inloggen  proberen, lijkt mij ook verstandig helpt dat niet dan de TV resetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je al een keer uitgelogd bij Netflix zoals in de beschrijving staat?

En dan daarna weer inloggen bij Netflix.

Het zijn de mogelijke oplossingen voor dit probleem.

 

Mogelijk is dat toch de oplossing: Netflix-fout UI-108

 

 

  1. Open het menu links op de startpagina van Netflix.

  2. Selecteer Ondersteuning of Instellingen.

  3. Selecteer Uitloggen.

Als je op een foutscherm bent:

  1. Selecteer Meer informatie.

  2. Selecteer Uitloggen of Resetten.

Als je Uitloggen niet kunt vinden, druk dan achtereenvolgens op de volgende knoppen van de afstandsbediening: omhoog, omhoog, omlaag, omlaag, links, rechts, links, rechts, omhoog, omhoog, omhoog, omhoog. Selecteer daarna Uitloggen, Resetten of Deactiveren.

Meo
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het uitloggen en opnieuw inloggen lijkt hebben geholpen. Het probleem is de afgelopen dagen nog maar 1 keer voorgekomen.

Bedankt voor de tip!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic