Hschultz
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan IP adres niet ophalen

Ik heb Wifi via een Mediabox XL, geen aparte modem en geen router. All langer heb ik verbindingsproblemen, die meestal op te lossen zijn door de Mediabox uit/aan te zetten of van stroom af te halen en opnieuw op te starten. Erg hinderlijk. Maar sinds een ongeveer 1 week krijg ik steeds boodschap: kan IP adres niet ophalen. Dat geldt voor alle devices en apparaten: Android telefoon, iPhone, iPad, laptops, Google nest, Chromecast. Smartlampen zijn ook niet meer via app of Google nest te bereiken. Ik heb meermaals alle acties uitgevoerd: Mediabox uit/aan uitgezet en van het stroom gehaald en ook alle stappen doorlopen die er op de website van Ziggo vermeld staan. Soms doet alles het na enige tijd weer. Maar nu doet het probleem zich al sinds gistermiddag voor. Het is nu meer dan alleen maar hinderlijk ... Ik kan niet meer thuiswerken op deze manier. Zou wifi  versterking helpen? Bereik te gering dan? Dat lijkt vreemd omdat ik een kleine woning heb, gelijkvloers. En ik heb ook geen verbinding in de woonkamer waar de Mediabox staat. Kan het te maken hebben met de hoeveelheid apparaten die van de verbinding gebruik moeten maken? 

11 Reacties 11
SnarF007
Raadgever
  • 90Reacties
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

En voor de Mediabox heb je geen Ziggo modem?

Hschultz
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, helemaal niets. Ik heb Nog voor de zekerheid in de meterkast gekeken. Maar niets.

SnarF007
Raadgever
  • 90Reacties
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Dus je gebruikt je Mediabox als modem/router. Heb hier geen ervaring mee. Weet ook niet of dit nog een door Ziggo "geadviseerde" inrichting is. Hoop dat een Ziggo medewerker hier wat over kan roepen. Succes!

Steefb
Expert
Expert
  • 9529Reacties
  • 1740Oplossingen
  • 2899Likes

Neem contact op met de helpdesk, ik vermoed dat je per omgaande een connect box toegestuurd krijgt.

Werken de internet diensten zoals replay wel goed?

Plaats hier anders wat foto's van je coax aansluitingen, zeker het eerste aansluitpunt.

SnarF007
Raadgever
  • 90Reacties
  • 3Oplossingen
  • 14Likes

Ik denk ook dat een los modem het issue zal oplossen. De Mediabox als modem/router gebruiken was volgens mij een oude oplossing van UPC?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46668Reacties
  • 2816Oplossingen
  • 10218Likes

@SnarF007 "De Mediabox als modem/router gebruiken was volgens mij een oude oplossing van UPC?"

Mediaboxen worden nog altijd als internet modem gebruikt, ook na de nieuwe software update.

Met een apart modem blijft het interne modem van de mediabox XL ook nog werken, voor alle on-demand functies behalve live TV kijken, alleen heb je dan geen internet meer via de Mediabox XL.

Alleen bij de overgang naar een next komt er een nieuw modem of als er problemen zijn met het internet via de Mediabox XL, dan kan er ook een modem gestuurd worden.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 46668Reacties
  • 2816Oplossingen
  • 10218Likes

@Hschultz Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4248Reacties
  • 423Oplossingen
  • 1020Likes

Hoi @Hschultz en welkom op onze Community! 

Logisch dat je graag een oplossing voor dit probleem wilt. Op deze manier is werken geen doen! Ik zie dat je al een hoop tips hebt gekregen, het zou top zijn als je de vragen van Bert! kunt beantwoorden zodat we mee kunnen kijken naar de verbinding en wat de signaalkwaliteit en sterkte laat zien. 

We horen heel graag weer van jou. 

Hschultz
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, ik was even eruit en reageer daarom wat laat. Vandaag weer geen wifi op Android en iPhone en iPad. Wel gemiddeld signaal op laptop. En van de smart lampen is ongeveer de helft aangesloten en is de andere helft offline. Chromecast maakt in de slaapkamer verbinding en kan in de woonkamer niet worden gevonden. Ondertussen heeft Ziggo voorgesteld een monteur te sturen. Daar ga ik  op in. O ja, n.a.v. de suggestie van Bert! hier nog een screenshot van signaalsterkte. 

20210604_165720.jpg

Hschultz
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor alle aandacht. Ik laat de monteur nu maar zijn werk doen 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 751Reacties
  • 81Oplossingen
  • 133Likes

Hoi @Hschultz
We zijn inmiddels een aantal dagen verder. Is de monteur al geweest en zijn de verbindingsproblemen opgelost? We horen graag van je! 

Uitgelicht topic