1
Vraag
2
Reageer en help mee
honglilai

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan 2.4 ghz niet aanzetten

Ik heb een ConnectBox Giga maar ik kan alleen maar 5 ghz aanzetten. 2.4 ghz kan ik niet aanzetten. Als ik hem aanzet dan zegt de modem wel "instellingen opgeslagen" maar als ik de draadloos signaal pagina vervolgens ververs dan zie ik dat 2.4 ghz weer uit staat.

5 ghz kan ik zonder problemen aanzetten.

Wat ik al heb geprobeerd:

• smart wifi aan of uitzetten maakt geen verschil.
  • 2.4 ghz en 5 ghz namen gelijk maken of juist verschillend maken maakt ook geen verschil.
  • 5 ghz aan of uitzetten maakt geen verschil.
  • De 2.4 ghz of 5 ghz instellingen (zoals wifimodus en kanaal) aanpassen maakt geen verschil.

Wat nu? 

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15704Posts
  • 2967Oplossingen
  • 7137Likes

Zet de kanaal optimalisatie eens uit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Kun je het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de achterzijde 10~15 seconden ingedrukt te houden en het daarna nogmaals proberen, mocht 2,4 GHz nog steeds uitgeschakeld zijn?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74617Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21678Likes

De 5 en 2,4 GHz zenden beiden dezelfde wifinaam/SSID uit en dan werken beiden 5 en 2,4 GHz.

Dat kun je b.v. zien met dit Windows programma: WiFi Analyzer - Microsoft Apps

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 638Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @honglilai , van harte welkom op de Community! 

Je komt er niet helemaal uit met je modem en de instellingen voor de wifi, begrijp ik. Er zijn al een aantal Community leden je te hulp geschoten in dit topic. Had je hun reacties toevallig al gelezen en daar iets mee kunnen doen? 

- Zo ja, laat je ons hier weten hoe dat is gegaan? 

- Zo nee, laat het dan zeker weten, dan kan je hier verder geholpen worden 😉

honglilai
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi helaas kon ik er niets mee.

- Kanaaloptimalisatie (smart wifi) aan of uit geeft dezelfde resultaat.

- Het is niet zo dat 2.4 Ghz en 5 Ghz dezelfde naam hebben: 2.4 Ghz staat gewoon volledig uit. Ook de twee frequenties verschillende namen geven helpt niet: 2.4 ghz blijft uitstaan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Kun je het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de achterzijde 10~15 seconden ingedrukt te houden en het daarna nogmaals proberen, mocht 2,4 GHz nog steeds uitgeschakeld zijn?

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1388Posts
  • 153Oplossingen
  • 931Likes

He hoi @honglilai, zou je het modem inderdaad eens willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen zoals @tobiastheebe hierboven aangaf? Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic