Sinds vandaag kan ik 1 bepaalde website niet bereiken. Het gaat om www.socialclub.rockstargames.com
Ik krijg dan de volgende melding ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Ik dacht eerst dat de website of de server down was maar mijn vrienden kunnen er wel bij komen.
Ook via de wifi op mijn telefoon of iPad werkt ook niet dus het zit hem ergens in de Ziggo Connect box V2
Heeft iemand een idee? Vorige week werkte namelijk alles nog prima..
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Humf en een warm welkom op de Community,
Wat onzettend balen dat je een bepaalde website (www.socialclub.rockstargames.com ) niet kunt bereiken! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik kan bevestigen dat wat expert @tobiastheebe al aangeeft hier ter sprake is. Jouw modem heeft op dit moment een IPV6 DS Lite profiel. In sommige gevallen geeft dit problemen en worden deze adressen nogal eens geblokkeerd met als gevolg dat een of meer internetpagina's niet te bereiken zijn. Ik heb een verzoek voor je ingediend om het modemprofiel aan te passen naar IPV4 Only. Binnen uiterlijk 24 uur is deze aanpassing doorgevoerd. Het kan zijn dat je het modem moet herstarten.
Kun je na 24 uur laten weten of het lukt de website te bereiken?
Hi @Paul,
Het ziet er naar uit dat alles weer prima werkt en de website is ook weer te benaderen.
Ook beschik ik weer over een IPV4 adres
In ieder geval bedankt voor de support @Paul en het mee denken @tobiastheebe
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hier is de site in elk geval probleemloos bereikbaar.
Kun je de eerste helft van je IPv4-adres vermelden?
Naja dat vond ik dus ook al gek mijn Modem forceert IPV6 ik kan dit ook niet aanpassen.
Ik bedoelde je publieke IPv4-adres, zie de link die ik hierboven gaf.
De betreffende site is alleen op IPv4 bereikbaar.
Overigens zijn er ongebruikelijke DNS-servers ingesteld, die zijn niet van Ziggo maar van een hostingbedrijf in Duitsland.
Dat is 213.127.46.66 en weet ik dat heb ik zelf ingesteld. Dit heb ik ook weg gehaald dus terug naar Default maar dat maakt geen verschil.
Vrijwel zeker is Dual-Stack Lite de boosdoener. De router maakt gebruik van een gedeeld IPv4-adres (van een AFTR, via CGNAT), dit soort adressen wordt nogal eens geblokkeerd. DS-Lite kan worden omgezet naar IPv4 Only, zodat je een uniek IPv4-adres ontvangt en IPv6 globaal wordt uitgeschakeld op de router.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
welke dns server gebruik je
probeerst anders ees een tracert command in cmd
Ah super dank alvast voor het meedenken! Ik wacht het even af.
Goedemorgen @Humf en een warm welkom op de Community,
Wat onzettend balen dat je een bepaalde website (www.socialclub.rockstargames.com ) niet kunt bereiken! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik kan bevestigen dat wat expert @tobiastheebe al aangeeft hier ter sprake is. Jouw modem heeft op dit moment een IPV6 DS Lite profiel. In sommige gevallen geeft dit problemen en worden deze adressen nogal eens geblokkeerd met als gevolg dat een of meer internetpagina's niet te bereiken zijn. Ik heb een verzoek voor je ingediend om het modemprofiel aan te passen naar IPV4 Only. Binnen uiterlijk 24 uur is deze aanpassing doorgevoerd. Het kan zijn dat je het modem moet herstarten.
Kun je na 24 uur laten weten of het lukt de website te bereiken?
Hi @Paul ,
Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat dit is ingediend. Als ik vanavond weer thuis ben zal ik de modem even herstartten en kijken of het probleem is opgelost.
Het modem start zichzelf automatisch opnieuw op (na een docsDevResetNow, zichtbaar in de log) en past dan de nieuwe boot file (met IPv4 Only-configuratie voor de eRouter) toe. Handmatig opnieuw opstarten is niet nodig en kan dit proces juist verstoren.
Dank voor de tip. Ik zal het eerst testen zonder een herstart.
Je kunt de log (voor de melding die ik hierboven noemde) en/of het publieke IPv4-adres in de gaten houden, dit laatste valt bij IPv4 Only buiten 213.127.0.0/17.
Hi @Paul,
Het ziet er naar uit dat alles weer prima werkt en de website is ook weer te benaderen.
Ook beschik ik weer over een IPV4 adres
In ieder geval bedankt voor de support @Paul en het mee denken @tobiastheebe
@Humf Dankjewel voor je terugkoppeling! We zijn blij dat het inmiddels lukt om de website te benaderen. Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.