1
Vraag
2
Reacties
Humf

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Kan 1 bepaalde website niet bereiken via LAN of WIFI

Sinds vandaag kan ik 1 bepaalde website niet bereiken. Het gaat om www.socialclub.rockstargames.com

Ik krijg dan de volgende melding ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Ik dacht eerst dat de website of de server down was maar mijn vrienden kunnen er wel bij komen. 

Ook via de wifi op mijn telefoon of iPad werkt ook niet dus het zit hem ergens in de Ziggo Connect box V2 

 

Heeft iemand een idee? Vorige week werkte namelijk alles nog prima.. 

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @Humf en een warm welkom op de Community,

Wat onzettend balen dat je een bepaalde website (www.socialclub.rockstargames.com ) niet kunt bereiken! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik kan bevestigen dat wat expert @tobiastheebe al aangeeft hier ter sprake is. Jouw modem heeft op dit moment een IPV6 DS Lite profiel. In sommige gevallen geeft dit problemen en worden deze adressen nogal eens geblokkeerd met als gevolg dat een of meer internetpagina's niet te bereiken zijn. Ik heb een verzoek voor je ingediend om het modemprofiel aan te passen naar IPV4 Only. Binnen uiterlijk 24 uur is deze aanpassing doorgevoerd. Het kan zijn dat je het modem moet herstarten.

Kun je na 24 uur laten weten of het lukt de website te bereiken?

Bekijk in context

Humf
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Paul,

 

Het ziet er naar uit dat alles weer prima werkt en de website is ook weer te benaderen. 

Ook beschik ik weer over een IPV4 adres 

In ieder geval bedankt voor de support @Paul en het mee denken @tobiastheebe 

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Hier is de site in elk geval probleemloos bereikbaar.

 

Kun je de eerste helft van je IPv4-adres vermelden?

Humf
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Naja dat vond ik dus ook al gek mijn Modem forceert IPV6 ik kan dit ook niet aanpassen.  Capture.PNG

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Ik bedoelde je publieke IPv4-adres, zie de link die ik hierboven gaf.

 

De betreffende site is alleen op IPv4 bereikbaar.

 

Overigens zijn er ongebruikelijke DNS-servers ingesteld, die zijn niet van Ziggo maar van een hostingbedrijf in Duitsland.

Humf
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat is 213.127.46.66 en weet ik dat heb ik zelf ingesteld. Dit heb ik ook weg gehaald dus terug naar Default maar dat maakt geen verschil. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Vrijwel zeker is Dual-Stack Lite de boosdoener. De router maakt gebruik van een gedeeld IPv4-adres (van een AFTR, via CGNAT), dit soort adressen wordt nogal eens geblokkeerd. DS-Lite kan worden omgezet naar IPv4 Only, zodat je een uniek IPv4-adres ontvangt en IPv6 globaal wordt uitgeschakeld op de router.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

welke dns server gebruik je 

probeerst anders ees een tracert command in cmd

Humf
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ah super dank alvast voor het meedenken! Ik wacht het even af. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

www.socialclub.rockstargames.com geeft vaker problemen .

 

Kijk ook eens in 't archief.

Zoeken - Ziggo Community

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @Humf en een warm welkom op de Community,

Wat onzettend balen dat je een bepaalde website (www.socialclub.rockstargames.com ) niet kunt bereiken! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik kan bevestigen dat wat expert @tobiastheebe al aangeeft hier ter sprake is. Jouw modem heeft op dit moment een IPV6 DS Lite profiel. In sommige gevallen geeft dit problemen en worden deze adressen nogal eens geblokkeerd met als gevolg dat een of meer internetpagina's niet te bereiken zijn. Ik heb een verzoek voor je ingediend om het modemprofiel aan te passen naar IPV4 Only. Binnen uiterlijk 24 uur is deze aanpassing doorgevoerd. Het kan zijn dat je het modem moet herstarten.

Kun je na 24 uur laten weten of het lukt de website te bereiken?

Humf
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Paul ,

 

Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat dit is ingediend. Als ik vanavond weer thuis ben zal ik de modem even herstartten en kijken of het probleem is opgelost. 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Het modem start zichzelf automatisch opnieuw op (na een docsDevResetNow, zichtbaar in de log) en past dan de nieuwe boot file (met IPv4 Only-configuratie voor de eRouter) toe. Handmatig opnieuw opstarten is niet nodig en kan dit proces juist verstoren.

Humf
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor de tip. Ik zal het eerst testen zonder een herstart. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Je kunt de log (voor de melding die ik hierboven noemde) en/of het publieke IPv4-adres in de gaten houden, dit laatste valt bij IPv4 Only buiten 213.127.0.0/17.

Humf
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Paul,

 

Het ziet er naar uit dat alles weer prima werkt en de website is ook weer te benaderen. 

Ook beschik ik weer over een IPV4 adres 

In ieder geval bedankt voor de support @Paul en het mee denken @tobiastheebe 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Humf Dankjewel voor je terugkoppeling! We zijn blij dat het inmiddels lukt om de website te benaderen. Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic