Sinds afgelopen zaterdag kan ik plots een (1) bepaalde website niet meer bereiken en krijg een time-out. Ik dacht dat die voor onderhoud of problemen uit de lucht zou zijn totdat ik vandaag vanuit een ander netwerk ontdekte dat er met die site helemaal niets aan de hand is..
Ik heb diverse verschillende apparaten in huis, paar desktops (bedraad en wifi), android tablet, android iPhone, iPad en van geen van deze devies kan ik naar de website. Dns wordt wel normaal geresolved.
Haal ik mijn telefoon van WiFi en gebruik de gsm als hotspot voor de tablet dan kom ik wel bij de site. Ik heb geen centrale firewall. Mijn devies gaan direct via de Ziggo router de deur uit. Op de router heb ik alleen dhcp geactiveerd, heb ik een basis gegeven en verder niets. dat is al jaren zo.
Het enige dat ik heb kunnen ontdekken is dat mijn Ziggo IP op een blacklist staat omdat er geen reverse DNS geconfigureerd zou zijn. Die kan ook alleen maar door Ziggo ingesteld staan vlgs mij, maar ik geloof overigens niet dat die website daarop checkt. Toch de Ziggo helpdesk gebeld. Dat was een heel kort gesprek: sorry hoor maar wij doen niets met blacklist en/of DNS configuraties. Policy...
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn dat ik alleen vanuit mijn netwerk opeens een time-out krijg op 1 specifieke website..?