@Paul helaas is mijn kabelbreuk nog niet op gelost in huis is het op orde
AOP is vervangen
Spliter is vervangen
kabelbreuk in de kruipruimte is gemaak zie mijn vorige topik
Re: storing signaal op de kabel - Ziggo Community
dit is een vervolg van de stooring
maar helaas zit er nog ergens een breuk vermoedelijk in de straatkast er zijn werksaamhede geweest op Datum: 21 april 2022
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur ( Werk aan jullie netwerk )
sints dien is het weer brak met de netwerk
zeeker met regenweer is het nog slechter
aan de modem is niet veel bezonders te zien zo als vorge keer
maar als ik op me
Hirschmann HMV41kijk
zit 3 ledjes
1e led is uit volgen Hirschmann geeft dat aan [ Laag ingangssignaal, slecht of geen signaal ]
voor de storing was 1e led altijd aan
@Paul ik hoop dat dit redelijke kote wijze nog opgelost kan worden
en eerlijk gezecht zit ik nu niet te wachten op 5 montuurs zo als de vorge keer
en ja ik begrijp dat dit weer goed moet doorgemeten moet worden dus ik hoop dat er dan de juiste persoon komt met wat uigebrijder apratuur en niet de standaart montuur
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Paul sorry voor de late reaktie
het is iets beter maar nog niet opgelost
wat mij opvald als ik de Hirschmann HMV41 los haal dat er minder ruis is en blijft na genoeg Uncorrectables op 0 staan
Correctables die loopen wel erg veel op
hoe het is aangeloten is als het volgende
POA-01-B aansluiting 1 aansluiting 2
modem versterker
ansluiting versteker
poort 1 tv beneden
poort 2 tv boven
poort 3 2e tv boven
de monteer kan niks meer doen zecht hij omdat ik unifi gebruik licht het maar aan me ijgen apratuur volgens de montuur ook al getest zonder mijn apratuur en alles rechtstreeks op de modem maar ook dat maakt het verschiel niet
echter wat mij wel opvalt is de signaal voor Hirschmann HMV41 te zwak is ( de Hirschmann HMV41 is een nieuwe apraat dus heb ik vervangen )
en voor de modem wel goed is
@Paul nog een toevoeging
de montuur kan mij vertellen dat de kabel zeer strak in de straatkas is aangesloten ( de kabel in de kast ijgelijk te kort is om een nieuwe F-connector op te zetten )
@Francois83 Hartelijk dank voor je reactie! Jammer dat het probleem nog niet volledig is opgelost. Het is daarom goed dat je dit direct kenbaar maakt. Op dit moment lijkt het signaal er wel beter uit te zien. Voor het monteursbezoek zag ik dat de down- en upstream nog verstoord waren, dat is nu niet meer het geval. Heb je in de afgelopen 24 uur ook storing of uitval ervaren? Als dat nog het geval is, dan wil ik toch opnieuw een specialist laten langskomen om te kijken naar de groene kabel tussen AOP en de eindversterker. Ik hoor dan graag op welke datum een afspraak dan het beste uitkomt.
@Paul sorry dat het zo lang duurde dat ik reageer maar beetje druke tijd voor mij.
nu even een update van uit mij kant
ik heb aan mij kant me apratuur vervangen dus nieuwe switsh inplaats van een router
me ap wifi heb ik vervangen dus aan mij kant is momenteel alles van [ HP Aruba instant on ] switsh en de wifi
mijn verbinding blijft werken soms moet ik wel de modem opnieuw opstarten
ik ga de komende week in de gaten houden wat de verbinding doet en kom dan weer met een update
@Francois83 we horen graag jouw bevindingen aan het einde van de week 🙂
helaas is het nog steets slecht ups en downs met de verbinding als de modem herstart gaat het weer een x antal dagen dan komen er weer fouten en moet ik de modem weer opnieuw opstarten
aan de tv signaal kan ik niks zien alleen aan het internet gebruik merk ik het
veder heb ik het idee dat er ergens adminatratief iets niet goed gaat want in de app blijf ik ook zien dat de storing kabelschade van maart er nog in staat en dat ik binnen 3 dagen gebeld word
Procedure | Status | Comment |
Acquire Downstream Channel | 634000000 | Locked |
Connectivity State | OK | Operational |
Boot State | OK | Operational |
Configuration File | OK | bac103000106a4cfd2ee1f24 |
Security | Enabled | BPI+ |
CM Downstream Channel Info
Channel | Lock Status | Channel Type | Channel ID | Frequency | Width | Power | SNR | Modula tion Profile ID | Correct ables | Uncorrect ables |
1 | Locked | SC-QAM Down stream | 5 | 634000000 Hz | 8000000 Hz | 3 dBmV | 39.6 dB | QAM256 | 28 | 0 |
2 | Locked | SC-QAM Down stream | 1 | 602000000 Hz | 8000000 Hz | 3.8 dBmV | 39.4 dB | QAM256 | 18 | 0 |
3 | Locked | SC-QAM Down stream | 2 | 610000000 Hz | 8000000 Hz | 3.1 dBmV | 39.4 dB | QAM256 | 28 | 0 |
4 | Locked | SC-QAM Down stream | 3 | 618000000 Hz | 8000000 Hz | 3.4 dBmV | 39.4 dB | QAM256 | 18 | 0 |
5 | Locked | SC-QAM Down stream | 4 | 626000000 Hz | 8000000 Hz | 3.4 dBmV | 39.6 dB | QAM256 | 19 | 0 |
6 | Locked | SC-QAM Down stream | 6 | 642000000 Hz | 8000000 Hz | 3.4 dBmV | 39.8 dB | QAM256 | 18 | 0 |
7 | Locked | SC-QAM Down stream | 7 | 650000000 Hz | 8000000 Hz | 2.7 dBmV | 39.5 dB | QAM256 | 29 | 0 |
8 | Locked | SC-QAM Down stream | 8 | 658000000 Hz | 8000000 Hz | 3.6 dBmV | 39.7 dB | QAM256 | 14 | 0 |
9 | Locked | SC-QAM Down stream | 9 | 666000000 Hz | 8000000 Hz | 2.8 dBmV | 39.5 dB | QAM256 | 39 | 0 |
10 | Locked | SC-QAM Down stream | 10 | 674000000 Hz | 8000000 Hz | 2.9 dBmV | 39.2 dB | QAM256 | 36 | 0 |
11 | Locked | SC-QAM Down stream | 11 | 682000000 Hz | 8000000 Hz | 2.4 dBmV | 39.3 dB | QAM256 | 41 | 0 |
12 | Locked | SC-QAM Down stream | 12 | 690000000 Hz | 8000000 Hz | 1.9 dBmV | 39.1 dB | QAM256 | 63 | 0 |
13 | Locked | SC-QAM Down stream | 13 | 698000000 Hz | 8000000 Hz | 2.2 dBmV | 39.2 dB | QAM256 | 56 | 0 |
14 | Locked | SC-QAM Down stream | 14 | 706000000 Hz | 8000000 Hz | 1.5 dBmV | 38.9 dB | QAM256 | 91 | 0 |
15 | Locked | SC-QAM Down stream | 15 | 714000000 Hz | 8000000 Hz | 2.3 dBmV | 39.1 dB | QAM256 | 49 | 0 |
16 | Locked | SC-QAM Down stream | 16 | 722000000 Hz | 8000000 Hz | 1.5 dBmV | 38.9 dB | QAM256 | 95 | 0 |
17 | Locked | SC-QAM Down stream | 17 | 730000000 Hz | 8000000 Hz | 2.8 dBmV | 39.3 dB | QAM256 | 36 | 0 |
18 | Locked | SC-QAM Down stream | 18 | 738000000 Hz | 8000000 Hz | 2.1 dBmV | 39.2 dB | QAM256 | 53 | 0 |
19 | Locked | SC-QAM Down stream | 19 | 746000000 Hz | 8000000 Hz | 2.4 dBmV | 39.2 dB | QAM256 | 46 | 0 |
20 | Locked | SC-QAM Down stream | 20 | 754000000 Hz | 8000000 Hz | 2.3 dBmV | 39.1 dB | QAM256 | 44 | 0 |
21 | Locked | SC-QAM Down stream | 21 | 762000000 Hz | 8000000 Hz | 2 dBmV | 38.8 dB | QAM256 | 1326924 | 95845 |
22 | Locked | SC-QAM Down stream | 22 | 770000000 Hz | 8000000 Hz | 2.7 dBmV | 39.2 dB | QAM256 | 46 | 0 |
23 | Locked | SC-QAM Down stream | 23 | 778000000 Hz | 8000000 Hz | 1.7 dBmV | 39 dB | QAM256 | 74 | 0 |
24 | Locked | SC-QAM Down stream | 24 | 786000000 Hz | 8000000 Hz | 3.1 dBmV | 39.4 dB | QAM256 | 41 | 0 |
25 | Locked | SC-QAM Down stream | 25 | 794000000 Hz | 8000000 Hz | 2.2 dBmV | 38.9 dB | QAM256 | 59 | 0 |
26 | Locked | SC-QAM Down stream | 26 | 802000000 Hz | 8000000 Hz | 3.6 dBmV | 39.1 dB | QAM256 | 4994 | 0 |
27 | Locked | SC-QAM Down stream | 28 | 818000000 Hz | 8000000 Hz | 3.6 dBmV | 38.7 dB | QAM256 | 6337 | 0 |
28 | Locked | SC-QAM Down stream | 29 | 826000000 Hz | 8000000 Hz | 3.1 dBmV | 39.3 dB | QAM256 | 45 | 0 |
29 | Locked | SC-QAM Down stream | 30 | 834000000 Hz | 8000000 Hz | 3.5 dBmV | 39.4 dB | QAM256 | 27 | 0 |
30 | Locked | SC-QAM Down stream | 31 | 842000000 Hz | 8000000 Hz | 3.9 dBmV | 39.7 dB | QAM256 | 33 | 6 |
31 | Locked | SC-QAM Down stream | 32 | 850000000 Hz | 8000000 Hz | 3.5 dBmV | 39.6 dB | QAM256 | 38 | 0 |
32 | Locked | OFDM Down stream | 33 | 917000000 Hz | 93000 kHz | 2.5 dBmV | 39.7 dB | OFDM PLC | 6666120 | 0 |
CM Upstream Channel Info
Channel | Lock Status | Channel Type | Channel ID | Frequency | Width | Power | Modulation/Profile ID |
1 | Locked | ATDMA | 1 | 58800000 Hz | 6400000 Hz | 42.8 dBmV | 2 |
2 | Locked | ATDMA | 2 | 52000000 Hz | 6400000 Hz | 42.5 dBmV | 2 |
3 | Locked | ATDMA | 3 | 45200000 Hz | 6400000 Hz | 42 dBmV | 2 |
4 | Locked | ATDMA | 4 | 38400000 Hz | 6400000 Hz | 41.5 dBmV | 2 |
5 | Locked | OFDMA Upstream | 25 | 15350000 Hz | 15600 kHz | 35.25 dBmV | 3 4 10 11 12 13 |
De blauwe US LED (partial bonding) wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het OFDMA-(test)kanaal dat ergens in de afgelopen maand is toegevoegd op het CMTS waar jouw modem mee is verbonden, dit duidt niet op een probleem.
De downstream vertoont instraling van 4G (hogere (C)CER op bepaalde kanalen).
sorry maar dit klopt niet helemaal denk ik als mij de modem opnieuw opstart is die weer groen
de OFSMA upstreem heb ik sints 21 juli 2022 naar ziggo onderhoud aan de netwerk op de modem staan
4g en de CER zit in de straat kast maar daar is de kabel te kort en kunnen ze geen nieuwe kopeling op zetten volgens de laaste montuur die is geweest en juist daar zit de 4g cer stooring binnen huis is alles vernieuwt de aansluiting de kabels zijn vervangen andere modem en nieuwe swith
Groen en blauwe LED (geen/wel partial bonding) wisselt inderdaad nogal eens op de UBC1318ZG, zonder duidelijk aanwijsbare reden, in elk geval niet duidelijk voor mij.
Als de grondkabel te kort is in de EV, dan vind ik het vreemd dat deze niet simpelweg is verlengd.
Voor de zekerheid (om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten) kun je het modem direct op het AOP aansluiten, opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream-gegevens plaatsen.
@Francois83 en zo zijn we weer enkele weken verder.
Wat vond je van de laatste tip? En hoe staat het er nu voor?
@Jacob probleem is nog steets niet opgelost
regelmatig is de verbinding behoorlijk traag
Goedemorgen @Francois83, dat is nog niet het nieuws waar we op hoopten! Ik wil nogmaals voorstellen om een monteur in te plannen, sta je hier nog voor open? Er moet voor eens en voor altijd een einde komen aan de signaal problemen.
@Lotte ik sta er nog voor open maar ik moet er wel bij zeggen dat me lontje wat korter is geworden de afgelopen tijd
de probleem licht in de straat kast zit daar is de kabel te kort en er zit daar een breuk in de kabel
in huis is alles wat vernieuwt kan worden vernieuwt
als er een montuur komt zo dat op 29 of 30 Aug. of 1 sep. kunnen en 31 aug. kan het tot 15:00
Ik begrijp helemaal dat het lontje flink ingekort is @Francois83! Ik stuur een netwerkmonteur jouw kant op, deze monteur staat ingepland voor aankomende maandag 29 augustus tussen 12:00 en 18:00 uur. Mocht dit toch niet uitkomen dan kun je hem verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je aan ons weten hoe het gegaan is?
@Lotte dan hoop ik dat deze montuur de kabel in de straatkast verlengt dat die niet meer zoo gespannen is aangesloten omdat daar de kabel aan de zeerkorte kant is
@Francois83 Hoe is de monteursafspraak gegaan? 🙂
@Mariska het is niet verbeetert. volgens de montuur zou het aan de modem liggen.
maar dat geloof ik niet want de modem is al gewisseld geweest van de connect box Giga naar UBEE UBC1318ZG en als ik me eigen modem zou gebruiken
verbeeterd dat ook niet dus mijn konklusie is met de 3 verschilende modems geprobeert te hebben dat het zeeker niet aan de modem licht als ze alemaal de zelfde probleem leveren
en dat er mederemalen montuurs zijn geweest en AOP iederekeer open gehat hebben en de draad opnieuw gestript is en in de straat kast ook iederekeer is aangepast met nieuwe kopeling lijkt mij dat de de kabel gewoon niet in orde is maar dat netwerkmonteur het niet kunnen meten komen we geen stap veder
@Francois83 Ontzettend balen dat het probleem zich nog steeds voordoet ook na het recente monteursbezoek! Ik ben met je eens dat het lukraak wisselen van apparatuur hier niet wenselijk is. Eerst moet nagegaan worden waar de storingklachten precies ontstaan. Zojuist heb ik een blik geworpen op het signaal en zo op het oog zie ik sinds het monteursbezoek geen ongeregeldheden terug in de historische signaaldata. Om beter in kaart te brengen wat hier precies aan de hand is heb ik daarom een nieuwe nauwkeurige signaalmeting gestart om de komende dagen het signaal grondig te monitoren. Zie jij kans om vanaf nu eventuele storingsmomenten bij te gaan houden en de datum+tijdstippen waarop dit gebeurt bij te houden? Dit kan ik dan met onze meting vergelijken en aan de hand daarvan bepalen welke vervolgactie hier nodig is.
@Paul ik wil het wel in de gaaten houden. in dien moglijk
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.