Vraag
Reacties
Francois83
Level 11

Kabelbreuk tussen de aop en de straatkast

@Paul helaas is mijn kabelbreuk nog niet op gelost in huis is het op orde 

AOP is vervangen 

Spliter is vervangen 

kabelbreuk in de kruipruimte is gemaak zie mijn vorige topik

Re: storing signaal op de kabel - Ziggo Community

dit is een vervolg van de stooring 

 

maar helaas zit er nog ergens een breuk vermoedelijk in de straatkast er zijn werksaamhede geweest op Datum: 21 april 2022
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur ( Werk aan jullie netwerk )

sints dien is het weer brak met de netwerk 

zeeker met regenweer is het nog slechter 

 

aan de modem is niet veel bezonders te zien zo als vorge keer 

maar als ik op me 

Hirschmann HMV41kijk

zit 3 ledjes 

1e led is uit volgen Hirschmann geeft dat aan [ Laag ingangssignaal, slecht of geen signaal ]

voor de storing  was 1e led altijd aan 

 

@Paul  ik hoop dat dit redelijke kote wijze nog opgelost kan worden 

en eerlijk gezecht zit ik nu niet te wachten op 5 montuurs zo als de vorge keer 

en ja ik begrijp dat dit weer goed moet doorgemeten moet worden dus ik hoop dat er dan de juiste persoon komt met wat uigebrijder apratuur en niet de standaart montuur 

 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
118 Reacties 118
Francois83
Level 11
Topicstarter

@Paul  sorry voor de late reaktie

het is iets beter maar nog niet opgelost 

wat mij opvald als ik de Hirschmann HMV41 los haal dat er minder ruis is en blijft na genoeg Uncorrectables op 0 staan 

Correctables die loopen wel erg veel op 

 

hoe het is aangeloten is als het volgende 

POA-01-B  aansluiting 1       aansluiting 2 

                  modem                 versterker

                                                 ansluiting versteker

                                                 poort 1 tv beneden 

                                                 poort 2 tv boven 

                                                 poort 3 2e tv boven 

 

de monteer kan niks meer doen zecht hij omdat ik unifi gebruik licht het maar aan me ijgen apratuur volgens de montuur ook al getest zonder mijn apratuur en alles rechtstreeks op de modem maar ook dat maakt het verschiel niet 

 

echter wat mij wel opvalt is de signaal voor Hirschmann HMV41 te zwak is  ( de Hirschmann HMV41 is een nieuwe apraat dus heb ik vervangen )

en voor de modem wel goed is 

0 Kudos
Francois83
Level 11
Topicstarter

@Paul nog een toevoeging 

de montuur kan mij vertellen dat de kabel zeer strak in de straatkas is aangesloten ( de kabel in de kast ijgelijk te kort is om een nieuwe F-connector op te zetten )

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Francois83 Hartelijk dank voor je reactie! Jammer dat het probleem nog niet volledig is opgelost. Het is daarom goed dat je dit direct kenbaar maakt. Op dit moment lijkt het signaal er wel beter uit te zien. Voor het monteursbezoek zag ik dat de down- en upstream nog verstoord waren, dat is nu niet meer het geval. Heb je in de afgelopen 24 uur ook storing of uitval ervaren? Als dat nog het geval is, dan wil ik toch opnieuw een specialist laten langskomen om te kijken naar de groene kabel tussen AOP en de eindversterker. Ik hoor dan graag op welke datum een afspraak dan het beste uitkomt. 

0 Kudos
Francois83
Level 11
Topicstarter

@Paul  sorry dat het zo lang duurde dat ik reageer maar beetje druke tijd voor mij.

nu even een update van uit mij kant 

ik heb aan mij kant me apratuur vervangen dus nieuwe switsh inplaats van een router 

me ap wifi heb ik vervangen  dus aan mij kant is momenteel alles van [ HP Aruba instant on ] switsh en de wifi

mijn verbinding blijft werken soms moet ik wel de modem opnieuw opstarten 

 

ik ga de komende week in de gaten houden wat de verbinding doet en kom dan weer met een update 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Francois83 we horen graag jouw bevindingen aan het einde van de week 🙂 

0 Kudos
Francois83
Level 11
Topicstarter

helaas is het nog steets slecht ups en downs met de verbinding als de modem herstart gaat het weer een x antal dagen dan komen er weer fouten en moet ik de modem weer opnieuw opstarten 

aan de tv signaal kan ik niks zien alleen aan het internet gebruik merk ik het 

 

veder heb ik het idee dat er ergens adminatratief iets niet goed gaat want in de app blijf ik ook zien dat de storing kabelschade van maart er nog in staat en dat ik binnen 3 dagen gebeld word 

0 Kudos
Francois83
Level 11
Topicstarter
dit is de status bij 48uur 
op de modem brand bij US een blouwe lampje inplaats van groen 
 
Startup Procedure
ProcedureStatusComment
Acquire Downstream Channel634000000Locked
Connectivity StateOKOperational
Boot StateOKOperational
Configuration FileOKbac103000106a4cfd2ee1f24
SecurityEnabledBPI+

 

 

 

CM Downstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerSNR

Modula

tion Profile ID

Correct

ables

Uncorrect

ables

1Locked

SC-QAM Down

stream

5634000000 Hz8000000 Hz3 dBmV39.6 dBQAM256280
2Locked

SC-QAM Down

stream

1602000000 Hz8000000 Hz3.8 dBmV39.4 dBQAM256180
3Locked

SC-QAM Down

stream

2610000000 Hz8000000 Hz3.1 dBmV39.4 dBQAM256280
4Locked

SC-QAM Down

stream

3618000000 Hz8000000 Hz3.4 dBmV39.4 dBQAM256180
5Locked

SC-QAM Down

stream

4626000000 Hz8000000 Hz3.4 dBmV39.6 dBQAM256190
6Locked

SC-QAM Down

stream

6642000000 Hz8000000 Hz3.4 dBmV39.8 dBQAM256180
7Locked

SC-QAM Down

stream

7650000000 Hz8000000 Hz2.7 dBmV39.5 dBQAM256290
8Locked

SC-QAM Down

stream

8658000000 Hz8000000 Hz3.6 dBmV39.7 dBQAM256140
9Locked

SC-QAM Down

stream

9666000000 Hz8000000 Hz2.8 dBmV39.5 dBQAM256390
10Locked

SC-QAM Down

stream

10674000000 Hz8000000 Hz2.9 dBmV39.2 dBQAM256360
11Locked

SC-QAM Down

stream

11682000000 Hz8000000 Hz2.4 dBmV39.3 dBQAM256410
12Locked

SC-QAM Down

stream

12690000000 Hz8000000 Hz1.9 dBmV39.1 dBQAM256630
13Locked

SC-QAM Down

stream

13698000000 Hz8000000 Hz2.2 dBmV39.2 dBQAM256560
14Locked

SC-QAM Down

stream

14706000000 Hz8000000 Hz1.5 dBmV38.9 dBQAM256910
15Locked

SC-QAM Down

stream

15714000000 Hz8000000 Hz2.3 dBmV39.1 dBQAM256490
16Locked

SC-QAM Down

stream

16722000000 Hz8000000 Hz1.5 dBmV38.9 dBQAM256950
17Locked

SC-QAM Down

stream

17730000000 Hz8000000 Hz2.8 dBmV39.3 dBQAM256360
18Locked

SC-QAM Down

stream

18738000000 Hz8000000 Hz2.1 dBmV39.2 dBQAM256530
19Locked

SC-QAM Down

stream

19746000000 Hz8000000 Hz2.4 dBmV39.2 dBQAM256460
20Locked

SC-QAM Down

stream

20754000000 Hz8000000 Hz2.3 dBmV39.1 dBQAM256440
21Locked

SC-QAM Down

stream

21762000000 Hz8000000 Hz2 dBmV38.8 dBQAM256132692495845
22Locked

SC-QAM Down

stream

22770000000 Hz8000000 Hz2.7 dBmV39.2 dBQAM256460
23Locked

SC-QAM Down

stream

23778000000 Hz8000000 Hz1.7 dBmV39 dBQAM256740
24Locked

SC-QAM Down

stream

24786000000 Hz8000000 Hz3.1 dBmV39.4 dBQAM256410
25Locked

SC-QAM Down

stream

25794000000 Hz8000000 Hz2.2 dBmV38.9 dBQAM256590
26Locked

SC-QAM Down

stream

26802000000 Hz8000000 Hz3.6 dBmV39.1 dBQAM25649940
27Locked

SC-QAM Down

stream

28818000000 Hz8000000 Hz3.6 dBmV38.7 dBQAM25663370
28Locked

SC-QAM Down

stream

29826000000 Hz8000000 Hz3.1 dBmV39.3 dBQAM256450
29Locked

SC-QAM Down

stream

30834000000 Hz8000000 Hz3.5 dBmV39.4 dBQAM256270
30Locked

SC-QAM Down

stream

31842000000 Hz8000000 Hz3.9 dBmV39.7 dBQAM256336
31Locked

SC-QAM Down

stream

32850000000 Hz8000000 Hz3.5 dBmV39.6 dBQAM256380
32Locked

OFDM Down

stream

33917000000 Hz93000 kHz2.5 dBmV39.7 dBOFDM PLC66661200

 

 

 

CM Upstream Channel Info
ChannelLock StatusChannel TypeChannel IDFrequencyWidthPowerModulation/Profile ID
1LockedATDMA158800000 Hz6400000 Hz42.8 dBmV2
2LockedATDMA252000000 Hz6400000 Hz42.5 dBmV2
3LockedATDMA345200000 Hz6400000 Hz42 dBmV2
4LockedATDMA438400000 Hz6400000 Hz41.5 dBmV2
5LockedOFDMA Upstream2515350000 Hz15600 kHz35.25 dBmV3 4 10 11 12 13
0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De blauwe US LED (partial bonding) wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het OFDMA-(test)kanaal dat ergens in de afgelopen maand is toegevoegd op het CMTS waar jouw modem mee is verbonden, dit duidt niet op een probleem.

 

De downstream vertoont instraling van 4G (hogere (C)CER op bepaalde kanalen).

0 Kudos
Francois83
Level 11
Topicstarter

sorry maar dit klopt niet helemaal denk ik als mij de modem opnieuw opstart is die weer groen 

de OFSMA upstreem heb ik sints 21 juli 2022 naar ziggo onderhoud aan de netwerk  op de modem staan 

4g en de CER zit in de straat kast maar daar is de kabel te kort en kunnen ze geen nieuwe kopeling op zetten volgens de laaste montuur die is geweest en juist daar zit de 4g cer stooring binnen huis is alles vernieuwt de aansluiting de kabels zijn vervangen andere modem en nieuwe swith 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Groen en blauwe LED (geen/wel partial bonding) wisselt inderdaad nogal eens op de UBC1318ZG, zonder duidelijk aanwijsbare reden, in elk geval niet duidelijk voor mij.

 

Als de grondkabel te kort is in de EV, dan vind ik het vreemd dat deze niet simpelweg is verlengd.

 

Voor de zekerheid (om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten) kun je het modem direct op het AOP aansluiten, opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream-gegevens plaatsen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Francois83 en zo zijn we weer enkele weken verder.

Wat vond je van de laatste tip? En hoe staat het er nu voor?

0 Kudos
Francois83
Level 11
Topicstarter

@Jacob probleem is nog steets niet opgelost 

regelmatig is de verbinding behoorlijk traag 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Francois83, dat is nog niet het nieuws waar we op hoopten! Ik wil nogmaals voorstellen om een monteur in te plannen, sta je hier nog voor open? Er moet voor eens en voor altijd een einde komen aan de signaal problemen. 

0 Kudos
Francois83
Level 11
Topicstarter

@Lotte ik sta er nog voor open maar ik moet er wel bij zeggen dat me lontje wat korter is geworden de afgelopen tijd

de probleem licht in de straat kast zit daar is de kabel te kort en er zit daar een breuk in de kabel 

in huis is alles wat vernieuwt kan worden vernieuwt 

als er een montuur komt zo dat op 29 of 30 Aug. of 1 sep. kunnen en 31 aug. kan het tot 15:00 

 

 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Ik begrijp helemaal dat het lontje flink ingekort is @Francois83! Ik stuur een netwerkmonteur jouw kant op, deze monteur staat ingepland voor aankomende maandag 29 augustus tussen 12:00 en 18:00 uur. Mocht dit toch niet uitkomen dan kun je hem verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je aan ons weten hoe het gegaan is? 

Francois83
Level 11
Topicstarter

@Lotte dan hoop ik dat deze montuur de kabel in de straatkast verlengt dat die niet meer zoo gespannen is aangesloten omdat daar de kabel aan de zeerkorte kant is 

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

@Francois83 Hoe is de monteursafspraak gegaan? 🙂

0 Kudos
Francois83
Level 11
Topicstarter

@Mariska het is niet verbeetert. volgens de montuur zou het aan de modem liggen.

maar dat geloof ik niet want de modem is al gewisseld geweest van de connect box Giga naar UBEE UBC1318ZG en als ik me eigen modem zou gebruiken 

verbeeterd dat ook niet dus mijn konklusie is met de 3 verschilende modems geprobeert te hebben dat het zeeker niet aan de modem licht als ze alemaal de zelfde probleem leveren

en dat er mederemalen montuurs zijn geweest en AOP iederekeer open gehat hebben en de draad opnieuw gestript is en in de straat kast ook iederekeer is aangepast met nieuwe kopeling lijkt mij dat de de kabel gewoon niet in orde is maar dat netwerkmonteur het niet kunnen meten komen we geen stap veder  

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Francois83 Ontzettend balen dat het probleem zich nog steeds voordoet ook na het recente monteursbezoek! Ik ben met je eens dat het lukraak wisselen van apparatuur hier niet wenselijk is. Eerst moet nagegaan worden waar de storingklachten precies ontstaan.  Zojuist heb ik een blik geworpen op het signaal en zo op het oog zie ik sinds het  monteursbezoek geen ongeregeldheden terug in de historische signaaldata. Om beter in kaart te brengen wat hier precies aan de hand is heb ik daarom een nieuwe nauwkeurige signaalmeting gestart om de komende dagen het signaal grondig te monitoren. Zie jij kans om vanaf nu eventuele storingsmomenten bij te gaan houden en de datum+tijdstippen waarop dit gebeurt bij te houden? Dit kan ik dan met onze meting vergelijken en aan de hand daarvan bepalen welke vervolgactie hier nodig is. 

0 Kudos
Francois83
Level 11
Topicstarter

@Paul ik wil het wel in de gaaten houden. in dien moglijk 

 

0 Kudos