RobbertKoopmans

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kabelbreuk sinds onderhoud, klantenservice hangt me telkens op.

Goedemorgen,

 

Sinds dinsdagochtend 09:30 (start onderhoud) heb ik geen verbinding meer vanuit mijn modem. Dit geldt ook voor de standaard TV kanalen. Na veel klagen heb ik vanochtend een monteur gehad, welke na wat speurwerk aangaf dat er vanaf de kast buiten een kabelbreuk is richting mijn huis. Om deze breuk op te lossen, dient er een aannemer te komen wat 5 werkdagen gaat duren. Hetgeen betekent dat ik 1,5 week zonder internet moet thuiswerken. 

 

In de tussentijd heb ik twee dagen thuis gewerkt (zonder wifi) en daardoor veel mobiele data moeten verbruiken. Derhalve vanochtend meerdere keren met de klantenservice gebeld. De eerste persoon had me in de wacht gezet en verzocht me vervolgens om na 09:30 te bellen omdat de afdeling dan in de lucht was. Om kwart voor 10 weer contact opgenomen en tot 3 keer toe (!!!!) door de medewerker in de wacht gezet zodat ze konden overleggen, maar word ik vervolgens weer doorverbonden met medewerkers van o.a.  Opzeggen en algemene klantenservice. 

 

Per saldo kan ik de belabberde klantenservice van Ziggo dus niet bereiken, komen zij mij niet tegemoet en heb ik een torenhoge telefoonrekening door een fout vanuit Ziggo tijdens het onderhoud (waar ze overigens ook niets over melden!). 

 

Meer mensen hier last van gehad? Ik heb al het e.e.a. gelezen dat reparatiewerkzaamheden vaak weken duren en het nooit goed is opgelost. 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@RobbertKoopmans Inmiddels heb ik begrepen dat de schade (ticketnummer:KBS-232192) is hersteld door de aannemer op 12 augustus 2022. We zijn heel erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn sinds de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Werkt alles naar wens?

Bekijk in context

8 Reacties 8
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Hallo en welkom Robbert,

 

Dat is inderdaad een nare situatie zo. Je hebt er nu niets aan, maar je kan teruggaaf van je abonnementsgeld vragen voor de dagen dat het signaal niet (goed) heeft gewerkt. Overigens zullen ze je helaas niet tegemoet komen aangaande je extra gemaakte roaming-kosten; i.i.g. niet met een particulier abonnement voor zover ik weet.

 

Moderators van dit forum komen binnen nu en een paar werkdagen langs om de topics, waaronder de jouwe, te checken. Wellicht kunnen zij nog iets inzien of betekenen voor je.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ziggo werkt met verschillende aannemers samen voor de aanleg en herstel van grondkabels. Afhankelijk van de prioriteit van de werkbon die is aangemaakt bij de aannemer (gezien jij geen diensten meer ontvangt zou deze vrij hoog moeten zijn) en de eventuele aanvraag van een vergunning bij de gemeente, kan het inderdaad even duren voordat de werkzaamheden worden gestart.

 

In oktober 2019 heeft een monteur die bij mij langskwam een bon laten aanmaken bij Connect-Z (BAM Infra Telecom) i.v.m. inwatering van de kabel (uit 1979). Wij ontvingen tot op zekere hoogte nog wel diensten, dus de prioriteit van de bon was vrij laag. In januari 2020 is uiteindelijk de gehele kabel (~70 meter van AOP tot EV) vervangen, naar mijn tevredenheid.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RobbertKoopmans heb je toevallig Vodafone als mobiele provider?

Dan kan een Ziggo moderator er GB's aan toevoegen.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Niet bij kabelbreuk dacht ik Bert, enkel bij defect modem 🙂 Althans, als ik de site mag geloven. Hangt er vanaf wat ze als een 'storing' hanteren:

 

"Werkt je Internet van Ziggo niet thuis? Meld dit dan bij Ziggo. We kijken dan eerst samen of we het probleem op afstand kunnen oplossen. Lukt dit niet? Dan wordt de Wifi back-up bundel geactiveerd. 

Heb je van Ziggo bericht gehad over netwerkonderhoud in de buurt? Het kan zijn dat Ziggo de Wifi back-up bundel voor je activeert. Je ontvangt hierover bericht van Ziggo.

De bundel is niet bij beschikbaar bij regionale of nationale storingen."

 

-edit- kijk, aan Paul heb je wat 😎

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @RobbertKoopmans en een warm welkom op de Community,

Ontzettend zuur dat je nu als sinds dindsdagochtend zonder werkende diensten zit! En als klap op de vuurpijl gaat het contact met onze klantenservice zo te lezen alles behalve soepel. Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even bij ons aan de bel trekt. Ik heb direct jouw gegevens erbij gepakt en zie dat er inmiddels een kabelschadeticket (ticketnummer: KBS-232192) openstaat bij aannemer VIB Netwerken. Zo te zien komt de aannemer morgen (12-08-2022) in de ochtend  langs om de herstelwerkzaamheden uit te voeren. 

Op het moment dat je ook nu de verbinding hard nodig hebt kan ik Wifi- Backup voor je regelen op het moment dat je een Vodafone Mobiel abonnement hebt. Laat het mij maar weten als je hiervan gebruikt wilt maken. Voor de dagen dat je zonder diensten hebt gezeten kan ik vanaf het moment van kenbaar maken van de storing tot het moment van oplossen van de storing een vergoeding in orde maken conform de garantieregeling.  Laat je onder dit topic weten hoe het bezoek v.d. aannemer verlopen is?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@AlexHelpt  schreef:

Niet bij kabelbreuk dacht ik Bert, enkel bij defect modem 🙂 Althans, als ik de site mag geloven. Hangt er vanaf wat ze als een 'storing' hanteren:

 

"Werkt je Internet van Ziggo niet thuis? Meld dit dan bij Ziggo. We kijken dan eerst samen of we het probleem op afstand kunnen oplossen. Lukt dit niet? Dan wordt de Wifi back-up bundel geactiveerd. 

Heb je van Ziggo bericht gehad over netwerkonderhoud in de buurt? Het kan zijn dat Ziggo de Wifi back-up bundel voor je activeert. Je ontvangt hierover bericht van Ziggo.

De bundel is niet bij beschikbaar bij regionale of nationale storingen."

 

-edit- kijk, aan Paul heb je wat 😎


@AlexHelpt Ik zie nergens modem in de tekst op de website Wifi back-up bundel | Volop extra voordelen | Ziggo en Vodafone wel: Ligt je Internet van Ziggo er even uit?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik denk dat er dan inderdaad wijkstoringen (en groter) worden bedoeld waar je niet zomaar een databundel gratis bij krijgt 😊

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@RobbertKoopmans Inmiddels heb ik begrepen dat de schade (ticketnummer:KBS-232192) is hersteld door de aannemer op 12 augustus 2022. We zijn heel erg benieuwd wat jouw bevindingen zijn sinds de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Werkt alles naar wens?

Uitgelicht topic