Vraag
Reacties
Oplossing
ShuklaFamily
Level 1

Kabelbreuk opgelost

Beste allen,

Sinds gisteravond plotse problemen met internet, tv en bellen. De Mediabox werkt wel, geeft geluid bij zenders echter geen beeld. Telefoon welke is aangesloten via de modem krijgt helemaal geen signaal meer. Internetverbinding is er ook niet, het bijzondere hierbij is dat van de 4 lampjes 1 continue (Power on) brandt en zodra lampje DS brandt begint lampje US te knipperen en valt geregeld weer terug naar een knipperende DS. Mediabox lijkt wel verbinding te hebben via zn eigen kabel (zwart, blauwe ring) maar de internetkabel (wit, groene rand) helemaal niet. Gisteravond van alles geprobeerd maar zonder succes. Kan ook niet bellen met de ziggo klantenservice omdat de telefoon geen verbinding heeft. HELP!

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? Nee
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele? Alle
- Speelt het probleem constant of af en toe? Constant
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele? Geen werkt
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Geen
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Ja
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? Foutmelding

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groeten,

Raymond
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ShuklaFamily
Level 1
Topicstarter
Beste allen,

Bedankt voor jullie meedenken en mogelijke oplossingen. Ik heb gistermiddag toch maar de klantenservice benaderd met het probleem en na signaalcheck op afstand werd mij verteld dat er geen verbinding is, waarna er besloten is dat een monteur maar moet komen kijken.

Hij is vanmorgen geweest en heeft inderdaad geconstateerd dat er sprake is van kabelbreuk, om deze reden was het internet ook trager dan wat wij hebben (200mb/bit) en gaf de mediabox meerdere malen foutcodes 2010 en 2020 aan. Ik hoop dat alles nu goed werkt.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Heb je het Modem al even 30 seconde van de stroom gehaald en opnieuw opgestart.

En daarna de Media Box XL even opnieuw opstarten na 10 minuten van de stroom afgehaald te hebben.
ShuklaFamily
Level 1
Topicstarter
Beste Garfield-Dave,

Heb de modem van de stroom gehaald, heb deze ook gereset aan de achterkant, beide zonder succes. Mediabox van het stroom gehaald, vervolgens weer aangesloten en moest deze laden, begon op 50% Loading en na circa 25 minuten zat deze op 100%. Geen beeld, wel geluid.
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Oke de standaard procedure heb je gewoon doorlopen, kan je kijken op deze link https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/ of er een storing is bij jou in de buurt. Zo niet dan ga ik dit voorleggen aan een moderator, zodat deze in het systeem kan kijken, wat er gaande is.
ShuklaFamily
Level 1
Topicstarter
Hoi Garfield-Dave,

Ook geen storing helaas.. Zou je dit kunnen voorleggen aan een mod? Heel erg bedankt!
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Ik heb het voorgelegd aan een moderator die komt binnen een dag het topic in.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
OK, dat is duidelijk, je hebt je Mediabox XL in een thuisnetwerk geplaatst en gekoppeld aan het modem.
Dat gaat fout, helaas zit er in de Mediabox XL een bug in de software, waardoor er allerlei storingen kunnen ontstaan, van geen internet tot allerlei beeld- en geluidstoringen op de Mediabox XL.

Volg de stappen in dit topic en geef SVP door of dat de oplossing was of niet, dan kijken we weer verder.

Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ook even na alle wijzigingen je modem even van de stroom afhalen om mogelijk weer online te komen.
0 Kudos
ShuklaFamily
Level 1
Topicstarter
Beste allen,

Bedankt voor jullie meedenken en mogelijke oplossingen. Ik heb gistermiddag toch maar de klantenservice benaderd met het probleem en na signaalcheck op afstand werd mij verteld dat er geen verbinding is, waarna er besloten is dat een monteur maar moet komen kijken.

Hij is vanmorgen geweest en heeft inderdaad geconstateerd dat er sprake is van kabelbreuk, om deze reden was het internet ook trager dan wat wij hebben (200mb/bit) en gaf de mediabox meerdere malen foutcodes 2010 en 2020 aan. Ik hoop dat alles nu goed werkt.
0 Kudos
Ga naar reactie
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Graag gedaan voor de hulp en we gaan ervan uit dat het blijft draaien nu, anders weet je de weg te vinden op de Community :blush:
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Dank voor je update, veel internet- en kijkplezier gewenst.:relaxed:
0 Kudos
ShuklaFamily
Level 1
Topicstarter
Dank jullie beiden voor het prompte reageren vanaf het begin en de goede tips! Zal deze in de toekomst gebruiken mocht het een keer nodig zijn. Wens jullie een fijne dag toe!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Top dat je het heft in eigen handen hebt genomen, ShuklaFamily. Welkom op de Community nog!

Bedankt voor de terugkoppeling naar ons toe, dat is altijd fijn om te horen. Mocht er in de toekomst nog iets zijn, open dan gerust een nieuw topic hier op de Community.
0 Kudos