brianbeyer

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kabelbreuk gerepareerd, 10 min internet, daarna knippert modem weer geel

Hoi,

 

Sinds iets meer dan een week Ziggo afgesloten. Bij oplevering functioneerde niks. Snel een monteur gekomen en kabelbreuk geconstateerd. Dit is vanmorgen al gerepareerd, top service.

Echter na dat de breuk was gerepareerd, functioneerde het internet ongeveer 15 min lang, en nu ineens niet meer. Ik werk overigens bekabeld.

Sagemcom modem knippert nou geel en krijg op geen enkele mogelijkheid signaal. (toen de breuk was was hij rood)

 

Telefonisch contact gehad en medewerker geeft aan ''maar te moeten blijven proberen te resetten'', omdat hij hem ook niet benaderd krijgt. Beetje vreemd.

 

Iemand hier die kan helpen?

27 Reacties 27
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Goedemorgen @brianbeyer altijd goed om vooruit te denken en we denken graag met je mee! Wanneer alles weer werkt zoals het hoort bij jou thuis gaan we kijken over welke periode je geen gebruik hebt kunnen maken van je diensten. Dat zal dan zijn vanaf 10 maart 2023 tot de dag dat je weer gebruik kunt maken van al je diensten! Trek ons aan de mouw wanneer dat het geval is, dan zorgen wij er voor dat de vergoeding in orde wordt gemaakt! 

brianbeyer
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

hoi @Judith 

Cirket is net hier geweest en het is gemaakt, nieuwe mantelbuis van de stoep naar het huis en daar de nieuwe kabel aan gemonteerd. Waarschijnlijk was de vorige gemaakte kabel weer verzakt ofzo, maar dat maakt niet uit. Het werkt nu.

 

Snelheid is ook al lekker:

brianbeyer_0-1679560103916.png

 

Zit nu zelfs achter een VPN van het werk dus voor nu prima.

 

 

2 vraagjes:

 

1) zet jij de creditering van aanmeldingsdatum tot vandaag in gang dan?

 

2) deze is wel belangrijk: zou het interne subnet van de Sagecom modem veranderd kunnen worden in : 192.168.2.*

Dus van 192.168.178.1 naar 192.168.2.1

 

Dit omdat mijn hele huis afgestemd is op dit subnet (camera  systeem, switches en andere apparaten.)

@Ziggo  kunnen jullie dit doorzetten zodat die geactiveerd kan worden?

 

Ik verneem het graag. Nogmaals bedankt voor het fixen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

goed om te lezen dat de kabel hopelijk nu wel goed gemaakt is z en dat is een goede snelheid

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Een hele goedemorgen @brianbeyer, super dat ze zijn geweest en dat je weer blij wordt van de snelheid! Niks is fijner dan een goed werkende internetverbinding. 

Ik zie dat de eerste melding op 07-03 bij ons was, klopt dat? Vanaf die dag kan ik dan een vergoeding maken tot en met vandaag, ik kom dan op deze berekening uit: Berekening van Internet Giga en TV Start (zonder bellen) in periode van 7-3-2023 - 23-3-2023: (1/30*74,5*17)= 42,22. Totale berekening huidige credit: (1/30*74,5*17)= € 42,22. Dit wordt verrekend met de volgende factuur. 


Vraag 2)  Het IP-adres kunnen we voor je aanpassen, dit ga ik intern voor je doorzetten. Dit wordt binnen 48 uur verwerkt, mocht je de aanpassing niet zien, reset dan even je modem na die 48 uur. 

brianbeyer
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Danitsja 

 

Dank voor het snelle antwoord. 07-03-2023 vind ik helemaal best. Komt me niet op die enkele dag neer wat mij betreft, dus vergoeding vanaf die dag is prima! Bedankt daarvoor!

 

Bedankt voor de aanpassing, ook daar word ik erg blij van. Ik zal over 48 uur nog even checken en eventueel starten 😉

 

Super bedankt!!

 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Fantastisch @brianbeyer , houd je ons op de hoogte? We horen graag van je als alles weer goed werkt. Voor nu wens ik je een fijne dag toe, maak er wat moois van! 

brianbeyer
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wijziging is vanuit jullie kant al super snel doorgevoerd, het werkt allemaal weer.

Enige wat ik nog hoefde te doen was bij enkele apparaten de gateway aan te passen omdat de Ziggo modem (helaas) alleen op *.1 op het einde wil 😁 en die apparaten hadden dit statisch staan...

Dit was voorheen bij mij *.254.

Maar had ik ervoor over, dus geen probleem...

Of is zoiets in de toekomst evt. ook aan te passen of alleen het subnet? (puur uit nieuwsgierigheid).

Bedankt voor de hulp en het snelle handelen, ik ben blij met deze enorme snelheid!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er is recent een nieuwe test-firmware uitgebracht welke t.z.t. ook wordt uitgerold naar modems die geen onderdeel uitmaken van de test. Deze nieuwe firmware maakt het voor klanten (opnieuw) mogelijk om elke gewenste /24 binnen 192.168.0.0/16 in te stellen. Het interface/gateway-adres kan inderdaad niet handmatig worden ingesteld en is altijd .1.

Uitgelicht topic