1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
CaWe

Level 7
  • 190Posts
  • 5Oplossingen
  • 40Likes

Juiste aansluiting op/na AOP

Hieronder mijn huidige situatie:

• AOP
    • ESX-02
      • modem (Technicolor 7210)
      • coax splitter/versterker (Tratec fra-752/n)

Modemwaarden zijn in huidige situatie wel goed, hier heb ik wel een extra demper (attenuator van 6 dB; beide kanten schroefdraad) tussen ESX-02 en het modem heb zitten, anders zijn de waarden niet ideaal.

Echter lees ik over een POA 01 die op het AOP hoort te zitten (en niet een ESX). Deze POA 01-UPC heb ik hier liggen, echter geen (2) kabels voor naar (1) het modem en de (2) de splitter (op beide apparaten zit de kabel geschroefd).

Waar ik over twijfel is: wordt de demping niet te laag/komen de modemwaarden niet te ver buiten hun optimale waarden, als ik de ESX vervang door de POA, waarbij ik de demper er met nieuwe kabels niet tussen geplaatst krijg (andere aansluiting/uiteindes aan de kabels)? Heeft het dus zin om deze goed werkende situatie te wijzigen in een situatie die eigenlijk hoort?

Als het beste is een POA te gebruiken i.p.v. een ESX, kan (een) Ziggo (moderator) deze 2 kabels leveren/opsturen? @Mariska Ziggo

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34486Posts
  • 2532Oplossingen
  • 17380Likes

Wat zijn de signaalwaarden in de downstream en upstream bij gebruik van de attenuator? Een extra demping van 6 dB is vrij fors en kan ervoor zorgen dat de upstream te hoog wordt.

De POA-01-B/POA 01-UPC wordt standaard geleverd door Ziggo maar de ESX-02 hoeft zeker niet door de POA vervangen te worden. De ESX heeft namelijk ook prima specificaties en een vergelijkbare demping (ESX: 4,5 dB, POA: 4 dB).

Mocht je ooit een upgrade gaan doen naar 1000/50 Mbps, dan zou ik wel aanraden om de POA-01-UPC te plaatsen, deze is namelijk geschikt voor frequenties tot 2 GHz. De ESX-02 gaat tot 1,2 GHz.

@Pasi Je was mij net voor. 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Pasi

Level 19
  • 10563Posts
  • 508Oplossingen
  • 5837Likes

Hallo,

de ESX-02 is goed, maar niet Ziggo's standaard splitter.

Anders gezegd: als u nu geen problemen heeft, niet vervangen en gewoon afblijven .

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34486Posts
  • 2532Oplossingen
  • 17380Likes

Wat zijn de signaalwaarden in de downstream en upstream bij gebruik van de attenuator? Een extra demping van 6 dB is vrij fors en kan ervoor zorgen dat de upstream te hoog wordt.

De POA-01-B/POA 01-UPC wordt standaard geleverd door Ziggo maar de ESX-02 hoeft zeker niet door de POA vervangen te worden. De ESX heeft namelijk ook prima specificaties en een vergelijkbare demping (ESX: 4,5 dB, POA: 4 dB).

Mocht je ooit een upgrade gaan doen naar 1000/50 Mbps, dan zou ik wel aanraden om de POA-01-UPC te plaatsen, deze is namelijk geschikt voor frequenties tot 2 GHz. De ESX-02 gaat tot 1,2 GHz.

@Pasi Je was mij net voor. 🙂

CaWe
Topicstarter
Level 7
  • 190Posts
  • 5Oplossingen
  • 40Likes

@Pasi @tobiastheebe

Bedankt voor jullie reactie, dan laat ik het zitten. Het werkt immers. Beide antwoorden hebben geholpen. ??

Die snelheden (download) heb ik (nog) niet nodig. Laat ze eerst maar het langzaamste internet pakket maar flink upgraden, al jaren ieder jaar prijsverhogingen, terwijl ze niets aan pakket doen qua verhogingen (wel de andere 2, 3 pakketten)