Beste community,
Ik heb de volgende setup:
Ziggo Connect box in bridge mode - Netgear Nighthawk R7000 - Internetkabel naar mijn PC.
Het probleem is dat ik erg last heb van jitter en bufferbloat tijdens het gamen. Op de korte meting die door Ziggo is gedaan is niets te zien. Op een meting van drie dagen lang is te zien dat het signaal wat dipjes heeft. Er is een monteur langs geweest die wat onderdelen van mijn aansluiting vervangen heeft maar dit heeft niets geholpen. Ik geprobeerd een internetkabel geprobeerd van mijn modem direct op mijn PC maar dit gaf geen ander resultaat. Ook andere apparaten hebben last van dit probleem. Het ligt dus niet aan de hardware van mijn PC, of aan de router.
Ik heb op de community en op Tweakers gelezen dat deze problemen veroorzaakt worden door de Connect Box. Ik las ook in andere posts op de community dat een ander modem, namelijk de Ubee UBC1318ZG deze problemen oplossen.
Wat kan ik doen om dit te proberen met het Ubee modem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Paul Ondertussen heb ik een vandaag een vierde pakketje binnen gekregen maar dat zat alleen dezelfde zwarte kabel in die ik al eerder heb ontvangen.
@SamHB Er is wel een splitter besteld, deze komt dan nog! Laat je het weten als je deze binnen hebt?
@Maud Ik heb de splitter binnen gekregen. Ik ga binnenkort, als het uitkomt, alles omzetten. Ik vroeg me alleen af wat dit het geel/groene kabeltje is dat afgebeeld is op bijgevoegde foto. Het komt binnen waar ook de groene Ziggo kabel binnenkomt en het zit vast aan de huidige AOP.
dat is de aarde draad
daarom en van het aop moet je vanaf blijven idealiter
@Maud @Paul Ik heb ondertussen de Splitter er tussen gezet zoals te zien is op de afbeelding. Een van de draden gaat naar de versterker en de ander gaat direct naar het modem. Dit heeft helaas geen verandering gegeven in het feit dat ik nog steeds last heb van bufferbloat. Ik heb ook een screenshot en link bijgestuurd van het resultaat van een test die uitwijst dat ik nog last heb van bufferbloat.
Resultaat speedtest: http://www.dslreports.com/speedtest/71091899
Bedankt voor je terugkoppeling en goed dat je de aansluitmaterialen hebt vervangen, @SamHB! Omdat de binnenshuisinstallatie is uitgesloten lijkt het mij verstandig je een ander type modem op te sturen, namelijk de Ubee UBC1318ZG. Als je hiervoor openstaat hoor ik het graag, dan gaan we dit proberen!
@Erik S Dit zou ik zeker wel willen proberen
Het vervangende modem komt je kant zo snel als mogelijk op!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.