Hallo allemaal,
Toen ik mijn huidige woning betrok, inmiddels 21 jaar geleden, heb ik internet et cetera laten aanleggen door Ziggo (althans de toenmalige voorloper daarvan).
De monteur heeft daarbij een datakabel aangelegd tussen het modem en mijn werkkamer. Dwars door muren en ongeveer 10 meter lang.
Kan ik ervan uitgaan dat deze kabel ook geschikt is voor 1000Mbit internet of zou deze kabel hiervoor vervangen moeten worden?
Ik hoor graag jullie mening!
Incendio
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Precies een echte koperkern of aluminium met een koperlaagje maakt al verschil.
@Gio2903 Na alle tips die ik hier heb gelezen lijkt het me inderdaad het proberen waard om 1000 Mbit in huis te halen. En dan voornamelijk voor de hogere uploadsnelheid.
Trouwens: wat een prachtige G gebruik je als avatar. Ben je typograaf of ontwerper?
@Incendio Welkom terug op de Community! Super mooi om te zien dat er met je mee is gedacht en dat er de nodige tips zijn gedeeld. Mocht je nog hulp wensen met het omzetten van je abonnement, laat het gerust weten.
Hallo @Bert @Gio2903 @Steefb @Garihd en de anderen:
ik moest even wachten want er kwam ook nog een nieuwe modem mijn kant op.
Maar nu is het gebeurd. 947 Mbit/s down en 103 Mbit/s up volgens Speedtest. Gemeten op de Mac via die oude kabel. Dat vind ik een prima resultaat.
Ik dank jullie allemaal voor de adviezen en het meedenken.
Groeten, Incendio
Of het nu wel of geen 5e kabel is ongeacht de aaanduiding op de kabel maakt weinig uit in mijn boeken prima cijfers.
Dank u voor het delen.
Het is al gebeurd @Vincent, het bestellen ging super via de Ziggo website. Ben blij met de upgrade.
dat verwachtte ik al toen ik resultaten van 500 zag, 950-960mbit/ is de max als je geen 2,5gb poort op je pc/laptop hebt (maar dus een 1gb poort), 947 haal ik zelf ook.
Die "G" heb ik ooit van het internet geplukt, omdat ik m zo mooi vind haha
blij dat het werkt scheelt je toch een hoop werk 😄
@MR_CHIP Ja, dat scheelde een hoop werk en dat was ook de reden dat ik dit topic startte.
Ik had beslist geen zin in het overhoop halen van mijn huis om die datakabel te vervangen.
Op naar de 2000 Mbit! Maar dat zal wel te veel van het goede zijn.
@Incendio schreef:@MR_CHIP Ja, dat scheelde een hoop werk en dat was ook de reden dat ik dit topic startte.
Ik had beslist geen zin in het overhoop halen van mijn huis om die datakabel te vervangen.Op naar de 2000 Mbit! Maar dat zal wel te veel van het goede zijn.
Dan zal je die kabel wel moeten vervangen 😉
Voor ons is 1 Gb al te veel van het goede.
@Garihd Of verhuizen naar een aanleunwoning. Daar heb ik inmiddels wel de leeftijd voor.
Dan heb ik weer lekker een leeg huis tot mijn beschikking en mogen de kabels een graadje beter zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.