Hallo,
Onlangs heb ik mijn pakket aangepast en is er een nieuw modem naar mij toegestuurd om verbinding met internet mee te maken. Tijdens het volgen van de installatiehandleiding las ik dat mijn aansluitpunt er niet bij stond en er gezegd werd dat ik contact op moest nemen met de klantenservice.
Omdat ik echter geen internet meer had heb ik toen eerst geprobeerd de kabel van het nieuwe modem net zo aan te sluiten zoals ik dat voorheen ook bij het oude modem heb gedaan en heb sindsdien wel weer gewoon verbinding, maar vraag mij af of de AOP soms vervangen moet worden voor de kwaliteit van het signaal.
Kan een medewerker van Ziggo hier misschien advies over geven? Bij voorbaat hartelijk dank. 🙂
Ik heb een foto van de AOP bijgevoegd (mijn excuses voor de slechte kwaliteit).
Youri P.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @yourip!
Dat is echt een oudje! Ik heb gelijk een monteur ingepland voor zaterdagochtend! Je krijgt een bevestiging via de mail en je kan de afspraak evt. wijzigen via MijnZiggo als het niet uitkomt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit AOP is inderdaad verouderd en moet worden vervangen (door een btv 01-SET), een monteur verzorgt dit kosteloos.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnenkort langs in dit topic.
Dit moet zo snel mogelijk vervangen worden, want is nog van de vorige eeuw en helemaal niet geschikt voor de hedendaagse signalen, ik heb sinds die tijd al 4 gehad.
De snelste weg is de volgende: Bestel de installatiemonteur (ziggo.nl)
Lukt dit niet, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator een afspraak voor je maken op één van de komende dagen.
@tobiastheebe en @Bert: Bedankt voor de snelle reacties! Ik zal de komst van een moderator afwachten.
Hi @yourip!
Dat is echt een oudje! Ik heb gelijk een monteur ingepland voor zaterdagochtend! Je krijgt een bevestiging via de mail en je kan de afspraak evt. wijzigen via MijnZiggo als het niet uitkomt!
Yourip, ik weet niet hoelang jij al bij Ziggo zit..., wel heel oud, maar er is in den beginne sws een monteur bij jouw geweest die wel alles aangesloten heeft, maar nooit AOP vervangen, heel kwalijk....
Dit is zelfs nog ruim voor de AOP met UMU...
Zoals Tobiastheebe al aangeeft wordt het vervangen door een AOP btv 01-SET, dit gebruikt Ziggo tegenwoordig ... Zijn goede AOP, kunnen tot 2000 MHz aan etc... en natuurlijk retour geschikt, belangrijk voor bijv. horizonboxen en tegenwoordig de Next en mini...
Tip, check ook meteen of ze de POA splitter(s) van Braun gebruiken...
Op het AOP wordt over het algemeen standaard een POA-254 geplaatst door de monteur.
@Carlien: Bedankt voor het regelen van een afspraak! Ik zie de monteur tegemoet. 🙂
@thedon1964en @tobiastheebe: Bij het installatiepakket zat inderdaad een POA-254 splitter. Ik zal deze gebruiken.
Bij het huidige AOP dien je het modem nog direct op DATA aan te sluiten met de F/F-kabel rood/rood. De POA-254 kan alleen op UIT aangesloten worden, daadwerkelijk alleen een uitgang, waardoor het modem geen upstream kan opbouwen en offline blijft.
Probeer ook metalen connectoren IEC of F te gbruiken, zijn minder storingsgevoelig dan die plastic kapjes...😊
@tobiastheebe: Bij de nieuwe AOP moet ik de kabel voor het modem op de DATA uitgang plaatsen van de splitter, klopt dat?
@thedon1964: Bedankt voor de tip! 😉
Klopt helemaal, bij het nieuwe AOP (btv 01-SET) kan de F/F-kabel rood/rood juist niet direct op het AOP worden aangesloten en moet je de POA-254 gebruiken.
@tobiastheebe: Duidelijk! Ik zal er rekening mee houden. 🙂
Geen btv 01-SET, maar een TRISZ-DG300. Kan ik hier nu ook gewoon een POA-254 op aansluiten?
Ik kan nog niet zeggen of het signaal beter is geworden aangezien er op dit moment al enige tijd een storing bij Ziggo in mijn gebied is. Zodra het verholpen is zal ik het nog eens controleren.
De TRISZ-DG300 is ook prima, maar is bedoeld voor de meterkast. Je kunt hier inderdaad de POA-254 op aansluiten.
Dank je @tobiastheebe, dan dat zal ik doen.
T.b.v. controle van het signaal kun je de downstream/upstream-waarden plaatsen:
Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
@tobiastheebe: Dit zijn de waardes die worden weergegeven op de door jou vermelde pagina's. Ik word er zelf geen wijs uit, dus ik hoop dat jij of iemand anders mij misschien kan vertellen of dit goede waardes zijn of niet. 🙂
Deze waarden zijn goed (downstream) tot uitstekend (upstream).
@tobiastheebe: Dank je voor je antwoord!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.