Ik wil de pod 6 uitproberen. Daatoe moet ik de wifi optimalisatie inschakelen. Daar ben ik huiverig voor omdat dit problemen geeft met (oudere) apparaten die alleen op de 2.5 Ghz werken. Als dat bij mij het geval zou zijn, kan ik die optimalisatie dan weer terugdraaien?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt het aanzetten en ook weer uitzetten. Overigens werkt het hier prima. Ook bij oudere en simpele apparaten (smarthome) die alleen op 2.4Ghz werken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt het aanzetten en ook weer uitzetten. Overigens werkt het hier prima. Ook bij oudere en simpele apparaten (smarthome) die alleen op 2.4Ghz werken.
Dank voor snelle reactie. Ik ga aan de slag.
Opgelost
Wat heb je gedaan dat het opgelost is?
Wat is in nou weer “wifi-optimalisatie”?
Een instelling in het modem. Zorgt voor roaming, het automatisch kiezen voor de beste wifiband en verdeling van de gekoppelde apparaten over de aanwezige wifipods/accesspoint. De 5Ghz en 2.4Ghz band worden ook samengevoegd met hetzelfde wachtwoord. Sommige apparaten (met name oudere en/of smarthome-devices) kunnen daar niet altijd goed tegen.
Ik kreeg een mail van de moderator dat ik "opgelost" moest melden op jouw reactie. Voor de statistieken denk ik. Mijn vraag werd door jou juist beantwoord, ik kon het weer terugzetten. Trouwens, die pods geven inderdaad een beter signaal (uiteraard), goed voor de stabiliteit, maar de snelheid verbetert niet noemenswaardig.
@Dolfje123 schreef:, maar de snelheid verbetert niet noemenswaardig.
Dat klopt wel. Nu weet ik niet wat voor snelheidsverbetering je had verwacht? Wifi is zo snel als de zwakste schakel.
Ik heb wifi Groot 1000. Geen bekabelde verbindingen. Sagecom zwart modem. In alle kamers goede snelheid. Direct bij modem Ipad download 750 (ligt natuurlijk ook aan kwaliteit network adapter) en eerste verdieping 500. Maar op zolder (waar mijn PC staat) 100. Ik had gedacht met een pod op de eerste eerste verdieping dat wel naar 200 zou kunnen. Dus niet. Blijft 100. Kan er mee leven hoor. Dan maar geen pod.
Als een wifi punt niet is bekabeld is het afhankelijk van meerdere factoren.
Als die pod de volle 500 van de eerste verdieping kan oppikken dan zou 200 Mb mogelijk zijn. Met een bekabelde wifipunt moet dat hoe dan ook mogelijk zijn.
Je haalt de woorden uit mijn mond. Ik wilde net een post plaatsen over mijn ervaring van vandaag. Ik belde Ziggo klantenservice installatie om een pod 6 te vragen (hogere snelheid) ipv de pod 5 die ik heb. Kan niet met mijn huidig aboonnement. Maar hij gaf mij de volgende tip. Pod 1 op 1e verdieping, pod 2 op de tweede verdieping. Sluit de PC bekabeld (1/2 metertje patch) aan op die 2e verdieping pod. Bingo. 400 down, 1000 up. Chapeau voor die man wiens naam ik vergeten ben. Ik deel dit graag op dit forum. Ik denk dat er meerdere gebruikes zijn die nog ouderwets achter een desktop op zolder zitten met toetsenbord en muis.
Correctie: 100 up. Het is geen KPN 😊
Top advies dus! Dat is echt fijn dat je snelheid nu zoveel beter is deze 2 verdiepingen verder! Dromen van zo'n hoge upload snappen we 😊.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.