Mijn huidige router Cisco EPC3208 werkt perfect alleen heeft geen extra utp-aansluitingen. Via Marktplaats heb ik een Ziggo Cisco EPC3925 op de kop kunnen tikken met 4 utp-aansluitingen. Deze heb ik aangesloten i.p.v. de EPC3208. De eerste 4 lampjes op het modem branden constant, volgens de handleiding is dat goed en is hij online. Ik kan inloggen op 192.168.178.1 en log in met de gebruikersnaam (ziggo) en wachtwoord (draadloos). Ik heb alleen het standaard wachtwoord aangepast en verder niks. Daarna heb ik mijn laptop middels utp-kabel op de EPC3925 aangesloten, ik zit in het netwerk geeft Windows aan, maar ik heb geen internet. Waarschijnlijk ben ik vergeten een stap uit te voeren , vroeg moest je volgens mij het mac-adres kopieren. Of misschien is het helemaal niet mogelijk om zo maar een Ziggo Modem door een ander Ziggo modem te vervangen, daarom stel ik als eerste de vraag of het mogelijk is om een Ziggo modem door een ander Ziggo modem te vervangen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja, het is mogelijk een router die u van Ziggo in bruikleen ontvangen heeft te vervangen door een andere als dat nodig is. De procedure om dat te doen start met het contact opnemen met de klantenservice,
De apparatuur die u op marktplaats koopt zal nooit door Ziggo worden geactiveerd en daarom ook nooit werken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit modem had waarschijnlijk terug naar Ziggo verzonden moeten worden en ben bang dat deze ook niet zal gaan werken. Je kan bij problemen ook beter eerst contact opzoeken met ziggo of hierzo een vraag stellen voordat je iets koopt via het internet.
Zie ook dit draadje
Goedenavond!
Nee dat kan niet. Als je een nieuw modem wil zal je even bij Ziggo moeten aankloppen. Dan krijg je nu echter geen Cisco meer maar een Connectbox.
Groeten, Christiaan
Ja, het is mogelijk een router die u van Ziggo in bruikleen ontvangen heeft te vervangen door een andere als dat nodig is. De procedure om dat te doen start met het contact opnemen met de klantenservice,
De apparatuur die u op marktplaats koopt zal nooit door Ziggo worden geactiveerd en daarom ook nooit werken.
Waarom zou je dat ook willen?
Dank voor jullie reacties. Modem leek veel op mijn oude modem, maar dan met 4 utp-poorten en was maar 5 euro, dat is niet zo’n ramp die 5 euro.
Modem heeft de status “online”, alleen geen internet en is waarschijnlijk nog niet geactiveerd door Ziggo. Maar dan weet ik dat dat nooit zal gebeuren, geen punt. Nogmaals dank voor jullie snelle reacties!
Goedemiddag @Ferdinand68
Welkom hier op de Community! Super fijn te zien dat onze toppers @Jan F. @RodneyFortuna en @Huizinga jou goed op weg hebben geholpen met informatie over het leveren van onze modems. Als je in de toekomst nog vragen hebt, weet je ons weer hier te vinden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.