1
Vraag
2
Reacties
Ferdinand68

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is het mogelijk om modem Cisco EPC3208 te vervangen door Ziggo modem EPC3925?

Mijn huidige router Cisco EPC3208 werkt perfect alleen heeft geen extra utp-aansluitingen. Via Marktplaats heb ik een Ziggo Cisco EPC3925 op de kop kunnen tikken met 4 utp-aansluitingen. Deze heb ik aangesloten i.p.v. de EPC3208. De eerste 4 lampjes op het modem branden constant, volgens de handleiding is dat goed en is hij online. Ik kan inloggen op  192.168.178.1 en log in met de gebruikersnaam (ziggo) en wachtwoord (draadloos). Ik heb alleen het standaard wachtwoord aangepast en verder niks.  Daarna  heb ik mijn laptop middels utp-kabel op de EPC3925 aangesloten, ik zit in het netwerk geeft Windows aan, maar ik heb geen internet. Waarschijnlijk ben ik vergeten een stap uit te voeren , vroeg moest je volgens mij het mac-adres kopieren. Of misschien is het helemaal niet mogelijk om zo maar een Ziggo Modem door een ander Ziggo modem te vervangen, daarom stel ik als eerste de vraag of het mogelijk is om een Ziggo modem door een ander Ziggo modem te vervangen?

 

 

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ja, het is mogelijk een router die u van Ziggo in bruikleen ontvangen heeft te vervangen door een andere als dat nodig is. De procedure om dat te doen start met het contact opnemen met de klantenservice, 

De apparatuur die u op marktplaats koopt zal nooit door Ziggo worden geactiveerd en daarom ook nooit werken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes

Dit modem had waarschijnlijk terug naar Ziggo verzonden moeten worden en ben bang dat deze ook niet zal gaan werken. Je kan bij problemen ook beter eerst contact opzoeken met ziggo of hierzo een vraag stellen voordat je iets koopt via het internet.

 

Zie ook dit draadje

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Goedenavond!

 

Nee dat kan niet. Als je een nieuw modem wil zal je even bij Ziggo moeten aankloppen. Dan krijg je nu echter geen Cisco meer maar een Connectbox.

 

Groeten, Christiaan 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ja, het is mogelijk een router die u van Ziggo in bruikleen ontvangen heeft te vervangen door een andere als dat nodig is. De procedure om dat te doen start met het contact opnemen met de klantenservice, 

De apparatuur die u op marktplaats koopt zal nooit door Ziggo worden geactiveerd en daarom ook nooit werken.

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Waarom zou je dat ook willen?

Ferdinand68
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor jullie reacties. Modem leek veel op mijn oude modem, maar dan met 4 utp-poorten en was maar 5 euro, dat is niet zo’n ramp die 5 euro.

Modem heeft de status “online”, alleen geen internet en is waarschijnlijk nog niet geactiveerd door Ziggo. Maar dan weet ik dat dat nooit zal gebeuren, geen punt. Nogmaals dank voor jullie snelle reacties!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Ferdinand68 

Welkom hier op de Community! Super fijn te zien dat onze toppers @Jan F. @RodneyFortuna  en @Huizinga  jou goed op weg hebben geholpen met informatie over het leveren van onze modems. Als je in de toekomst nog vragen hebt, weet je ons weer hier te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic