Kan ik de gemelde datalekken uit het verleden verwijderen (wachtwoordlek) uit mijn ziggo safe on line zonder op die gemelde site's te komen? Dus zonder in te loggen bij deze kwaadaardige site's die mijn wachtwoord hebben gekraakt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Safe Online = F-secure in een Ziggo jasje.
Meer informatie over meldingen van datalekken:
https://www.f-secure.com/nl/identity-theft-checker
Het advies komt er altijd op neer bij een gelekt accountnaam/emailadres het wachtwoord wijzigen. Helaas kunnen/worden daarmee oude meldingen niet gewist. Nooit een wachtwoord hergebruiken in combinatie met accountnaam/of eenzelfde emailadres op een andere website en/of andere instantie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je zal overal waar je dat wachtwoord nog gebruikt moet inloggen en het wachtwoord moeten veranderen. Daarmee voorkom je dat de combinantie gebruikersnaam/emailadres en wachtwoord door anderen kunnen worden misbruikt. Het gelekte wachtwoord moet je ook niet meer hergebruiken. Als je het wachtwoord niet meer gebruikt bij een gebruikersnaam die in safeonline wachtwoordkluis is opgeslagen zal vermoedelijk de melding ook verdwijnen. Zorg er voor dat je één wachtwoord slechts op één site gebruikt. Nooit één wachtwoord meerdere keren gebruiken op het internet.
Inloggen op echte kwaadaardige site’s is natuurlijk nooit een goed idee. Dat een gebruikersnaam/wachtwoord is gelekt op een site wil niet zeggen dat die site zelf kwaardaardig is.
Wat Karel beschrijft klopt maar beantwoord de vraag niet.
Die meldingen verwijderd u zover dit mogelijk is in de Safe online omgeving zelf daarbij komt u dus helemaal niet op de gemelde websites.
Beste @Garihd kunt u mij iets meer vertellen over hoe ik in de Safe online omgeving de datalekken met wachtwoorden zou kunnen verwijderen?
Want m.i. is mocht ik de meldingen kunnen verwijderen dan hebben die kwaadaardige sites toch nog steeds mijn wachtwoord?
Anders zal ik toch het antwoord van Karel moeten opvolgen of op de door mij gewenste sites waar ik nu gebruik van maak met hetzelfde wachtwoord als de foute sites moeten veranderen.
Ik wacht u antwoord af, Groet Hennie
@hvreul wat ik schrijf dat staat los van werkelijk gelekte gegevens. Je hebt de meldingen zelf en de gevolgen daarvan.
Wat Karel ook schreef is de oplossing.
Als gegevens zijn buit gemaakt is er maar 1 oplossing wachtwoorden veranderen. Ik heb een dergelijk probleem gehad met een Microsoft account daar was maar 1 oplossing voor een
volledig nieuw account maken. Want er werden pogingen gedaan om toegang te krijgen tot dat account daar kwam ik achter doordat ik niet meer kon inloggen. Dus naast het wachtwoord moest ik ook de gebruikersnaam in dit geval een emailadres veranderden.
Nu maak ik zelf geen gebruik van safe online dus kan ik daar weinig over schrijven.
Ps ik zag een mention/tag van @Cecilia terwijl ik daarvan geen reactie zie.
Goedemorgen @hvreul, ik zie dat @Karel. en @Garihd je al mooi op weg hebben geholpen.
Als Safe Online de melding blijft geven, dan is de oplossing door op die bewuste site het wachtwoord aan te passen. Ik kan je zo niet vertellen hoe je de melding kan verwijderen zonder dat je het wachtwoord hebt aangepast. @Dave weet jij misschien of je dit kan beheren in Safe Online?
@Marco ik heb hier wel een antwoord op, maar je kan beter even met de Technische boys vragen of mij even een PB sturen, ik kan niet zoveel over Safe Online kwijt.
@hvreul De datalekken en de neem ik aan DDOS en Website aanvallen (bedreigingen) kunnen niet worden verwijderd, in mijn Safe Online versie niet, deze meldingen blijven staan. Als je deze in je Smart Wifi Web bekijkt in het Safe Online Dashboard kijken of de bedreiging hoog of laag is, is deze laag dan is er weinig op aan te merken, dat houd je modem tegen. Wat je wel kan doen is met Malware Bytes Free de PC of apparaat scannen en alles in de quarantaine verwijderen. Malwarebytes is 30 dagen gratis te gebruiken en daarna gaat hij over in een versie die wel gebruikt maakt van dezelfde optie's.
Zelf ben ik ook slachtoffer van Datalekken zowel bij VodafoneZiggo als UWV en nog paar instanties, en alle spam en bedreigingen laat ik scannen. Maar mijn Laptop Macbook Air houd behoorlijk veel tegen.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Safe Online = F-secure in een Ziggo jasje.
Meer informatie over meldingen van datalekken:
https://www.f-secure.com/nl/identity-theft-checker
Het advies komt er altijd op neer bij een gelekt accountnaam/emailadres het wachtwoord wijzigen. Helaas kunnen/worden daarmee oude meldingen niet gewist. Nooit een wachtwoord hergebruiken in combinatie met accountnaam/of eenzelfde emailadres op een andere website en/of andere instantie.
Wat een flut pakket als je geen oude meldingen kan wissen.
Die identity theft checker is wel goed dat gaf opheldering over mijn eerdere genoemde situatie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.