wie heeft ervaring met de Fritzbox aansluiten? Ging dat makkelijk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
In dat geval kun je een FRITZ!Box 6660 of 6690 kiezen, beide ondersteunen Wi-Fi 6.
Op deze pagina vind je allerlei informatie omtrent het activeren en gebruik van een eigen modem. Hierbij tevens een stappenplan van AVM.
Ervaringen die ik op de community lees zijn overwegend positief. Met activeren zijn in het verleden problemen geweest, maar dit gaat tegenwoordig soepel en snel (binnen enkele minuten). Nadeel is dat het Ziggo-modem tijdelijk weer geactiveerd moet worden voor iedere abonnementswijziging.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wil je een FRITZ!Box (Cable) als eigen modem gebruiken i.p.v. het Ziggo-modem of als router gebruiken achter het modem? Gelet op jouw eerder gestelde wensen zou ik eerder voor een of meerdere access points met Wi-Fi 6 kijken, bijvoorbeeld de Deco X20's.
@tobiastheebe schreef:Wil je een FRITZ!Box (Cable) als eigen modem gebruiken i.p.v. het Ziggo-modem of als router gebruiken achter het modem? Gelet op jouw eerder gestelde wensen zou ik eerder voor een of meerdere access points met Wi-Fi 6 kijken, bijvoorbeeld de Deco X20's.
Fritzbox als eigen modem is mijn optie
In dat geval kun je een FRITZ!Box 6660 of 6690 kiezen, beide ondersteunen Wi-Fi 6.
Op deze pagina vind je allerlei informatie omtrent het activeren en gebruik van een eigen modem. Hierbij tevens een stappenplan van AVM.
Ervaringen die ik op de community lees zijn overwegend positief. Met activeren zijn in het verleden problemen geweest, maar dit gaat tegenwoordig soepel en snel (binnen enkele minuten). Nadeel is dat het Ziggo-modem tijdelijk weer geactiveerd moet worden voor iedere abonnementswijziging.
ik moet ziggo modem terugsturen en dat lijkt me wel omslachtig
Nee, je moet het Ziggo-modem houden zolang jouw abonnement actief is. Voor ondersteuning bij problemen wordt ook gevraagd om dit modem weer in gebruik te nemen, naast wat ik in mijn vorige reactie aangaf.
In Duitsland is ook de Fritz!box 6670 al verkrijgbaar, die heeft o.a. WiFi 7 en een Zigbee hub aan boord. Met die laatste kun je lampen op afstand bedienen, en er ook draadloze schakelaars op aansluiten.
https://avm.de/produkte/fritzbox/fritzbox-6670-cable/
Hij is o.a. te koop bij Amazon Duitsland.
Ik ben meerdere keren gewisseld van abonnement, o.a. van particulier naar zakelijk, maar dat ging altijd zonder het Ziggo modem aan te moeten sluiten. Ik heb geen idee waar dat verhaal vandaan komt, maar het kan natuurlijk zijn dat Ziggo iets nieuws bedacht heeft om gebruikers van eigen modems te pesten.
Dat pesten geldt ook voor het fout zoeken bij problemen waarvoor je dan het Ziggo modem weer moet inzetten. Dat mogen ze wettelijk alleen maar vragen als ze eerst allerlei tests gedaan hebben, en uiteindelijk mogelijk dus de fout in het modem zou zitten. Echter Ziggo wil alleen maar testen met hun eigen modem aan de kabel, en dat is illegaal.
Ik zou geen Fritz!Box uit Duitsland halen. Deze zijn echt op de Duitse markt gericht. er zijn namelijk DE versies en internationale versies. Om zeker te gaan netjes in Nederland kopen.
Dat was vroeger wel zo, maar nu niet meer. Als je op hun download site kijkt, dan vind je bij moderne Fritz!boxen nog steeds een directory voor Duitsland en een directory voor andere landen, maar de firmware images zijn exact gelijk.
Er is ook geen 6660 voor Duitsland en een 6660 Internationaal, zoals vroeger bij oudere Fritz!boxen wel voorkwam.
@caesar schreef:
[...]
Ik ben meerdere keren gewisseld van abonnement, o.a. van particulier naar zakelijk, maar dat ging altijd zonder het Ziggo modem aan te moeten sluiten. Ik heb geen idee waar dat verhaal vandaan komt, maar het kan natuurlijk zijn dat Ziggo iets nieuws bedacht heeft om gebruikers van eigen modems te pesten.
[...]
Het is eerder op de community voorgekomen bij een downgrade/upgrade van het abonnement, welke niet doorgevoerd kon worden zolang het eigen modem in gebruik was.
Het kan natuurlijk ook gewoon een fout van de helpdesk zijn dat ze denken dat het niet anders kan. Laten we wel zijn, dat is maar een ingehuurd call centre, met personeel dat niet veel anders kan dan scriptjes volgen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.