1
Vraag
2
Reacties
kmk601

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Is er Connexbox Arris verplicht bij Ziggo?

Zou u me graag vertellen wat ik bij de volgende situatie moeten doen: mijn Ziggo Connexbox Arris tg2492lg met uitgeschakelde WiFi verbinding in het menu (zowel in 2,4 GHz als in 5 GHz-banden), blijft een signaal genereren in de 2,4 GHz-band bij een andere MAC-adres (5E:38:D8:38:D0::01) en met een onbekende toegangssleutel. Dit is meer dan vreemd, omdat het op de aanwezigheid van elementen van een andere fabrikant in de router wijst. Kan ik mijn eigen modem gebruiken in plaats van Ziggo's Arris tg2492lg? Wat zou ik ervoor moeten doen?
Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kmk601
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt. Vanmorgen is hier geen 2.4  draadloze signaal met het vreemde MAC-adres. Ik weet niet zeker hoe lang het gaat duren. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Staat in uw Mijn Ziggo omgeving het gebruik van de Ziggo wifi spots aan of uit? 

Wat is de SSid die u ziet is dit Ziggo?

Heeft u specifieke redenen waarom dit vanuit de Artis komt?

 

Heeft u een Kabelmodem? Deze kunnen sinds kort worden geactiveerd via de klantenservice. Momenteel alleen in oud Ziggo gebied.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/eigen-modem

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Het kan ook nog het gastnetwerk zijn, dat zit ook op 2,4 GHz.

Bij mij geeft die ook een vreemd onbekend MAC adres.

Heb je die al uitgezet?

kmk601
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor uw reactie.

De meting van afstand tot de signaalbron (Arris box) werd uitgevoerd met behulp van beschikbare apps on my mobile. (zoals WiFi-analyzer). De naam/ ssid van de WiFi 'non-uitschakelde' bron is 'Ziggo'. Draadloze verbindingsopties (WiFi 2,4 en 5 GHz) en gasthotspot werden uitgeschakeld in het Arris-menu.

kmk601
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

mac address vendor not found

kmk601
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kan niet uitgezet worden. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die Ziggo SSid kan ook van de buren afkomstig zijn, hoe weet u zeker dat dit de eigen Arris betreft?

Gast netwerk is iets anders dan de Ziggo Wifi spots die ik bedoel.

 

De SSiD duidt nagenoeg zeker op een Ziggo wifispot.

 

 

kmk601
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De afstand van mijn mobiele tot de WiFi signaalbron met dat vreemde MAC-adres was 0,1 meter, zowel door de WiFi-analysator-app als visueel. De signaalbron (5E:38:D8:38.**) was uit als mijn Arris uit werd geschakeld.

Maar de optie die je noemde was inderdaad ingeschakeld op mijn Mijn Ziggo (net uitgeschakeld), en er werd ook vermeld dat de MAC-adressen van mijn Arris 4C:38:D8:38:**:** zijn... 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk, ik ben benieuwd of dit signaal dan nu verdwijnt. Anders zou ik deze Arris omruilen.

kmk601
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt. Vanmorgen is hier geen 2.4  draadloze signaal met het vreemde MAC-adres. Ik weet niet zeker hoe lang het gaat duren. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@kmk601  schreef:

Bedankt. Vanmorgen is hier geen 2.4  draadloze signaal met het vreemde MAC-adres. Ik weet niet zeker hoe lang het gaat duren. 


Zolang de toegang tot de Ziggo wifi spots in de Mijn Ziggo omgeving uit blijft staan verwacht ik niet dat dit snel terugkomt. Dit uitzetten betekent ook dat u geen toegang meer heeft tot deze spots.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic