Omdat er de afgelopen dagen regelmatig storingen buiten mijn huis zijn op het Ziggo netwerk, heb ik een Wifi Backup besteld.
Blijkt dat ik dan enkel een Vodafone SIM kaart krijg, die ik bijvoorbeeld in een mobiele wifi router kan stoppen.
Dat is echter niet wat ik wil. Het mooist zou natuurlijk zijn dat mijn router direct doorschakelt naar mobiel/5G als er geen signaal is, waardoor binnen mijn huis iedereen gewoon door kan internetten.
Ik heb bovendien zakelijke PC's (waar geen wifi-ontvanger in zit) die direct (via ethernet) op de router zitten.
Is dit mogelijk?
Ik zie in een ander topic hier dat dat met een Fritzbox zou kunnen, maar ik heb een Sagemcom modem.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja hoor dat kan wel. Dan moet je het Ziggo modem in Bridge laten zetten en zelf een router er aanknopen die wan-failover heeft.
Info over de wifi backup met diverse mogelijkheden: Wifi Back-up standaard bij Ziggo Zakelijk Internet | Ziggo Zakelijk
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
dit is niet mogelijk bij de sagemcom of andere modems vanuit ziggo zelf
Dank voor de reactie. Zeg je daarmee dat er gewoon geen enkele mogelijkheid is om een Ziggo zakelijk aansluiting 'resistent' te maken?
niet op de modems zelf zoals een failover
Ja hoor dat kan wel. Dan moet je het Ziggo modem in Bridge laten zetten en zelf een router er aanknopen die wan-failover heeft.
Dank, kun je me op weg helpen? Geen idee waar ik moet zoeken.
Dit bv
Zelf geen ervaring mee.
Thuis heb ik deze
https://eu.store.ui.com/eu/en/pro/category/all-unifi-cloud-gateways/products/udm-pro
in mijn router zit het ook
ooit 1x gebruikt door telefoon eraan te hangen via usb
Info over de wifi backup met diverse mogelijkheden: Wifi Back-up standaard bij Ziggo Zakelijk Internet | Ziggo Zakelijk
Waarom noemen zit dit Wifi- Backup.
Hoe verwarrend kan je iets maken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.