Ha mensen,
Wij wonen in een nieuwbouwwijk waar alle muren beton zijn. Het terras tegen het huis aan is nog wel redelijk voorzien van wifi. Ga je achterin de tuin zitten dus 10 meter verder is het signaal volledig weg. Wat overigens logisch is hoor.
Nu was ik benieuwd of het handig is om een goedkopere powerline adapter zonder wifi aan te schaffen en die dan te koppelen aan een smartwifi pod in de schuur.
Of raden jullie aan om de smartwifi pod gewoon te retourneren en een betere powerline adapter te halen met wifi?
Ben benieuwd!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan bij ziggo een tp link m4 huren.
Maar als je zelf wil investeren is een tp link x60 prima.
Het zijn de keuzes die je uiteindelijk zelf moet gaan maken.
Powerline is zeker geen goede optie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kan bij ziggo een tp link m4 huren.
Maar als je zelf wil investeren is een tp link x60 prima.
Het zijn de keuzes die je uiteindelijk zelf moet gaan maken.
Powerline is zeker geen goede optie.
Welke SmartWifi pod heb je nu precies?
De witte ronde, de witte zeshoekige of de zwarte rechthoekige?
Powerline om een connectie te krijgen achterin de tuin waar geen bereik is lijkt me eigenlijk de enige mogelijkheid. Een kabel trekken is helaas niet meer mogelijk.. ik hoef daar uiteraard geen 1000mb download te hebben😉
De 6-hoekige, maakt dat veel verschil?
Een powerline kan prima werken, maar geen garantie, want dat is afhankelijk van het aantal lassen en de kwaliteit van die lassen, die ertussen zitten.
Onderstaande powerline gebruikt ook de aardedraad en dat geeft al vaker een behoorlijke verbinding.
(Niet alle powerlines gebruiken de aardedraad en dat geeft direct een beperking bij verschillende stroomgroepen.)
Op deze powerline kun je de Wifipod aansluiten: Extra Internetpunt via stopcontact (ziggo.nl)
Ha Bert, ga het proberen, de powerline adapter is besteld. Laten we hopen op het beste👌🏼
Ik zou eerder een extra pod bekabeld aansluiten (ja dat kan gewoon) dan een powerline. Wel een losse utp kabel voor nodig natuurlijk maar zoveel betrouwbaarder!!
Ha Kameleon, zoals eerder benoemd is er geen mogelijkheid meer tot een kabel trekken tot aan de schuur, was dit wel mogelijk geweest had ik hier een keuze gemaakt voor een AP
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.