Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
ArneSch
Level 2

Is een powerline bekabeld aangesloten op een SmartWifi Pod een oplossing voor bereik in de tuin?

Ha mensen,

Wij wonen in een nieuwbouwwijk waar alle muren beton zijn. Het terras tegen het huis aan is nog wel redelijk voorzien van wifi. Ga je achterin de tuin zitten dus 10 meter verder is het signaal volledig weg. Wat overigens logisch is hoor. 

Nu was ik benieuwd of het handig is om een goedkopere powerline adapter zonder wifi aan te schaffen en die dan te koppelen aan een smartwifi pod in de schuur.

Of raden jullie aan om de smartwifi pod gewoon te retourneren en een betere powerline adapter te halen met wifi?

Ben benieuwd!

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PeterH2020
Level 10

Je kan bij ziggo een tp link m4 huren.

Maar als je zelf wil investeren is een tp link x60 prima.

Het zijn de keuzes die je uiteindelijk zelf moet gaan maken.

Powerline is zeker geen goede optie.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
PeterH2020
Level 10

Je kan bij ziggo een tp link m4 huren.

Maar als je zelf wil investeren is een tp link x60 prima.

Het zijn de keuzes die je uiteindelijk zelf moet gaan maken.

Powerline is zeker geen goede optie.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke SmartWifi pod heb je nu precies?

De witte ronde, de witte zeshoekige of de zwarte rechthoekige?

ArneSch
Level 2
Topicstarter

Powerline om een connectie te krijgen achterin de tuin waar geen bereik is lijkt me eigenlijk de enige mogelijkheid. Een kabel trekken is helaas niet meer mogelijk.. ik hoef daar uiteraard geen 1000mb download te hebben😉

0 Kudos
ArneSch
Level 2
Topicstarter

De 6-hoekige, maakt dat veel verschil?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een powerline kan prima werken, maar geen garantie, want dat is afhankelijk van het aantal lassen en de kwaliteit van die lassen, die ertussen zitten.

Onderstaande powerline gebruikt ook de aardedraad en dat geeft al vaker een behoorlijke verbinding.

(Niet alle powerlines gebruiken de aardedraad en dat geeft direct een beperking bij verschillende stroomgroepen.)

Op deze powerline kun je de Wifipod aansluiten: Extra Internetpunt via stopcontact (ziggo.nl)

0 Kudos
ArneSch
Level 2
Topicstarter

Ha Bert, ga het proberen, de powerline adapter is besteld. Laten we hopen op het beste👌🏼

Kameleon1987
Level 11

Ik zou eerder een extra pod bekabeld aansluiten (ja dat kan gewoon) dan een powerline. Wel een losse utp kabel voor nodig natuurlijk maar zoveel betrouwbaarder!!

0 Kudos
ArneSch
Level 2
Topicstarter

Ha Kameleon, zoals eerder benoemd is er geen mogelijkheid meer tot een kabel trekken tot aan de schuur, was dit wel mogelijk geweest had ik hier een keuze gemaakt voor een AP