Vraag
Reacties
Oplossing
Lemar4
Level 2

Is de installatie van een nieuw modem gratis?

Ik kreeg op 21 juli j.l. een mail van ziggo waarin o.m. wordt gezegd dat mijn modem aan vervanging toe is.

Ziggo wil kostenloos een nieuw modem toesturen.

Dat heb ik toen aangevraagd via een link in die mail, dus op advies van ziggo

De doos met inhoud inmiddels ontvangen. Gelet op mijn leeftijd (80 jaar) lijkt het toch niet vreemd als ik zelf er niet doorheen zie om dat zelf te doen.

Ik heb daartoe gekozen dat er een gratis monteur zal langskomen. Bij de afspraak bevestigingsmail stond tot mijn verbazing dat er kosten van de monteur in rekening zullen worden gebracht! 

Vreemd daar in diverse folders hierover gesproken wordt van "komt u er zelf niet uit, vraag dan een gratis monteur"

Raar dat ik nu wel moet gaan betalen, immers ziggo upgradet zijn netwerk, waardoor het oudere modem niet meer of niet goed meer werkt.

Kijk ik huur bij ziggo apperatuur en ziggo moet als verhuurder zorgen dat mijn inkomend internet en ook tv signaal optimaal is, daar betaal ik ieder maand voor.

Het probleem van de verouderde modem ligt bij ziggo.

Indien ik het oude modem blijf gebruiken, dan krijg ik storing c.q. een niet goed werkend signaal volgens ziggo zelf. Dan is er toch sprake van storing, waardoor de monteur gratis e.e.a. dient op te lossen.

Er is door ziggo zelf geconstateerd dat het modem moet worden vervangen.

Ziggo stuurt een nieuw modem

Optie óf je plaatst het modem zelf

óf je laat het door een monteur doen.

In het laatste geval is het logisch dat het modem er al is als de monteur langskomt, dus is het geen Extra Service afspraak.

Ik wil dan ook dat het geheel kosteloos wordt vervangen.

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
21 Reacties 21
Cool1946
Level 12

@wewanl  Je begint je reactie juist.

Iedere fout is het bewijs dat er mensen werken bij Ziggo.

Van fouten leer je, en kunnen deze in de toekomst voorkomen worden.

Geen idee of je jouw werkzame leven foutloos bent doorgekomen.

Fouten bij Ziggo worden in de regel hier opgelost. 

Mooie zondag toegewenst 😉

Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Albi wat mooi dat je de Ziggo Community dan hebt gevonden! Goed te horen dat er een monteur is geweest voor het aansluiten van je nieuwe modem, dat deze kosten niet terecht zijn is meer dan duidelijk. 
Ik zie dat hier inderdaad een service monteur gepland is en daar ligt de bron van deze kosten. De fout, even niet opgelet door de collega die de monteur plande, dat is niet handig. De kosten heb ik zojuist vergoed en worden in mindering gebracht op het saldo van de volgende afschrijving. Sorry voor deze situatie, ik reken erop dat het hiermee ook helemaal afgehandeld is. 

@Bert dank voor het signaleren en je steun @Cool1946 dank voor je steun en begrip.  Fouten oplossen en van leren is belangrijk.