1
Vraag
2
Reacties
J-V_NL

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Is de Technicolor TC7210 Nog leverbaar?

Goedenavond,

 

ik heb momenteel het arris smartwifi modem, alleen is het mogelijk om een 

Technicolor TC7210 

te krijgen? Of worden deze niet meer uitgeleverd? Zou ik er blij mee zijn 🙂

 

 

54 Reacties 54
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De instraling blijft aanwezig, deze lijkt dus tussen AOP en EV (eindversterker/straatkast) veroorzaakt te worden.

 

Op het AOP is geen (groene) grondkabel aangesloten. Indien de koppeling op deze kabel zichtbaar is in meterkast, zou je daarvan een foto willen plaatsen?

Dietmar

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe Het wordt alleen maar slechter...kabel hier kabel daar...voor heen geen problemen en nu sinds 3 weken wordt het alleen maar slechter de modem reset zich zelf nu meer en meer...

Ik stop er mee om continu de bekabeling te onderzoeken etc...de problemen zijn gaan ontstaan op  het moment dat ik ongevraagd een nieuwe modem kreeg. Heb er dus nu echt wel een beetje genoeg van..

We gaan het nu zo doen zoals ik het voorstel. Ik wil een andere, niet puma modem ontvangen. En anders ben ik noodgedwongen om na meer dan 25 jaar trouwe klant de recent door KPN in de wijk aangelegde glasvezel kabel te effectueren.  Ik had al zo een vermoeden en was al begonnen de afhankelijkheid van het chello email adres af te bouwen.. @tobiastheebe heel veel dank ...maar wil toch de optie nu onderzoeken van een ander merk modem.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

een moderator kan je van en zeker een

Ubee UBC1318ZG

maar dan moet je wel zelf zorgen voor wifi 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Dietmar De UBC1318ZG waar je op doelt (modem zonder Puma-chipset) gaat een signaalprobleem zoals de instraling die hier speelt niet oplossen. Gezien dit aanwezig blijft wanneer het modem direct op het AOP is aangesloten, is verder onderzoek door een netwerkmonteur vereist.

 

Vermoedelijk gebruikte je een TC7200, gezien je in voormalig UPC-gebied woont? Als deze nog in je bezit is, dan kun je vragen om deze opnieuw te laten activeren. De kans op problemen is dan een stuk kleiner, maar niet afwezig.

Dietmar

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe De kruipruimte opgezocht. De groene kabel is kennelijk 18 jaar geleden verlengd om het aop in de meterkast te krijgen. Of dat netjes door de vorige eigenaar samen met UPC/Ziggo is gedaan weet ik niet. In ieder geval woon ik hier onder hoogspanningsmasten met redelijk vlak bij 4g/5g punten. Zou me niet verbazen dat dat de boosdoeners zijn.

 

Als de 4g instraling zich nu met deze meer gevoelige modem zich juist meer manifesteert ben ik toch genoodzaakt een andere modem te proberen.  @Cecilia kan ik een ander merk modem ontvangen met de hoop op ietwat verbetering. Wifi heb ik opgelost met een eigen oplossing, dus de door @MR_CHIP aangegeven Ubee UBC1318ZG is geen probleem.
Of een monteur moet de groene kabel in de kruipruimte verlengen met voor jullie een juiste koppelstuk. Ik denk echter dat het daar niet aan ligt gezien de hoogspanningsmasten en 4g/5g op de masten hier op 100 meter afstand. Het electriciteitstrace apeldoorn-zutphen ligt hier achter mijn huis.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Dietmar De UBC1318ZG stelt nog hogere eisen aan het signaal dan het SmartWifi modem nu. Wisselen zou niet verstandig zijn. De zelfde kanalen met 4G-overlap (het gaat hier overigens om uplink, dus toestel naar mast) blijven hiermee gekoppeld, de instabiliteit a.g.v. de instraling blijft dus aanwezig.

 

Als de koppeling tussen grondkabel en binnenkabel 18 jaar geleden is geplaatst, dan voldoet deze vrijwel zeker niet meer aan de hedendaagse eisen qua afscherming.

Dietmar

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@tobiastheebe Ik proef een patstelling...laatste mogelijkheid is dus een ander koppelstuk en waarschijnlijk verlengkabel van de groene kabel naar de AOP. Dat betekent een monteur die de kruipruimte in moet. Want zelf mag ik dat natuurlijk niet doen. Van groene kabel tot aan AOP mag alleen Ziggo doen.
Nu denk ik niet dat de 4g  instraling daar mee verholpen is...woon per slot van rekening onder  hoogspanningsmasten waarop 4g/5g masten zijn geplaatst. En die veroorzaken waarschijnlijk de instraling. Ik denk ook dat ik nu last heb van latency spikes, trage inladen van websites etc ook niet altijd even snel als van te voren.. Een betrouwbare verbinding is echt noodzakelijk...en dat is het nu niet.

@Ceciliaik ben benieuwd welke mogelijkheden er zijn..

 

Dietmar

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia @Rikst Dag, ik ben benieuwd wat de volgende stap is.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Heb je je oude modem nog?Welke is dat?

Dietmar

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja die ligt hier nog...tc7200u. Wifi ligt er nu ook alweer uit...
nooit problemen gehad...Ziggo los mijn probleem aub op.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan die via de mijn ziggo app heractiveren, zie deze uitleg:

Zet 2 staps verificatie aan.

Ga naar producten

Ga naar internet

Klik onder het kopje ''wifi modem'' op ''meer info''

Scroll naar beneden.

Klik op ''registreer een nieuw modem''

Vul bij mac adres het CM MAC van het modem in, die staat op de sticker onderop.

Vul bij MTA MAC het MTA MAC in, die staat ook op de sticker.

Vul bij merk Technicolor in(precies zo gespeld, met hoofdletter)

Vul bij modem TC7200 in(ook zo gespeld).

Klik op verder.

Volg de stappen.

Binnen 24uur is de technicolor weer geactiveerd en kan je die weer aansluiten.

 

Ik denk dat die technicolor beter werkt dan je nieuwe modem

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Dietmar is het gelukt met de stappen van @Verwijderd account ? Als niet help ik je natuurlijk graag 😄

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @tobiastheebe ,

Even een update:

Ik heb via de klantenservice geprobeerd om de TC7210 in Fupc te activeren, maar dat is niet gelukt.De TC7210 werkt helaas echt alleen in Fziggo gebied.Ik denk dat de TC7200 ook niet in Fziggo werkt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Verwijderd account Dank voor deze info. Er is wel een topic over een TC7210 in Alkmaar, wat fUPC is, al is dit mogelijk buitengebied en daardoor net fZiggo. Van de TC7200 is inderdaad te verwachten dat deze alleen in fUPC functioneert.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@tobiastheebe  schreef:

@Verwijderd account Dank voor deze info. Er is wel een topic over een TC7210 in Alkmaar, wat fUPC is, al is dit mogelijk buitengebied en daardoor net fZiggo. Van de TC7200 is inderdaad te verwachten dat deze alleen in fUPC functioneert.


Rond 2016/2017 werd geloof ik de compal samen met de TC7210 in fziggo geleverd en in Fupc alleen de compal.Dat zal ook wel om deze reden geweest zijn.

Visser__0-1660206501875.png

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic