1
Vraag
2
Reacties
J-V_NL

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Is de Technicolor TC7210 Nog leverbaar?

Goedenavond,

 

ik heb momenteel het arris smartwifi modem, alleen is het mogelijk om een 

Technicolor TC7210 

te krijgen? Of worden deze niet meer uitgeleverd? Zou ik er blij mee zijn 🙂

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De TC7210 wordt helaas niet meer geleverd, alleen het SmartWifi modem (Giga) en de UBC1318ZG.

 

Een tweedehands TC7210 zou mogelijk op verzoek nog wel door Ziggo geactiveerd kunnen worden.

Bekijk in context

54 Reacties 54
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De TC7210 wordt helaas niet meer geleverd, alleen het SmartWifi modem (Giga) en de UBC1318ZG.

 

Een tweedehands TC7210 zou mogelijk op verzoek nog wel door Ziggo geactiveerd kunnen worden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe ik denk echt niet dat ze een docsis 3.0 modem nog gaan activeren aangezien ik had begrepen dat ze alles zoveel mogelijk naar docsis 3.1 willen brengen qua modems/infrastructuur

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

In plaatsen/gebieden met hoge klantdichtheid worden klanten inderdaad al zoveel mogelijk op DOCSIS 3.1 overgezet, ongeacht het abonnement dat zij gebruiken.

 

Ik verwacht niet dat de klantenservice een dergelijk verzoek in behandeling zou nemen, maar hier op de community mogelijk wel.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je kan het altijd proberen ja via de community

 

@J-V_NL meestal komen de moderators hier binnen 1-2 werkdagen langs en dan kunnen ze laten weten of ze eventueel een 2dehands TC7210 kunnen activeren, mocht je hier eventueel oor naar hebben 🙂

 

 

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Oh dat is ook een goed idee! Zal is rondkijken hiervoor, bedankt voor jullie snelle reacties!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zou nog wel effe wachten met er 1 te kopen 😉

dan weet je of het uberhaupt mogelijk is of niet 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Inderdaad verstandig om even te wachten tot een moderator in het topic langskomt. Ik ben ook benieuwd naar hun reactie.

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb er inmiddels nog 1 nieuw in doos weten te krijgen heel toevallig! Dus mocht een moderator dit lezen, kan ik deze gebruiken? Ik wil zelfs wel het zgan smartwifi modem terug sturen dan hebben jullie ook weer een voordeel 😁

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het is gelukt!

ik heb een nieuwe TC7210 die werkt, heb de chat naar de klantenservice gebruikt en ik kan meteen de connectbox terug retourneren zodat ziggo die ook weer netjes heeft, en de Technicolor is geactiveerd 🙂

 

bedankt voor jullie advies 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Super, dat is fijn om te lezen. Had niet verwacht dat het via de klantenservice zou lukken.

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Had ik ook niet verwacht, misschien heeft dat te maken met dat er nu ook vrije modem keuze is dat ze makkelijker dit nog activeren? (Of misschien had ik gewoon geluk)

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik verbaas me er ook over dat dit mogelijk is 

zeker gezien dit een eurodocsis 3.0 modem 

 

maar goed als jij er blij mee bent 😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ook het SmartWifi modem 'non-Giga' is natuurlijk een EuroDOCSIS 3.0-only modem.

 

Bij familie van mij stond een EPC3925 die bijna 10 jaar trouw dienst had gedaan maar spontaan geen IP-adres meer ontving van Ziggo (ondanks wel online), zij moesten min of meer verplicht naar een SmartWifi modem overstappen. Ik had daar maar al te graag een TC7210 neergezet, wat mij betreft is het nog steeds een prima modem, net als de TC7200.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat weet ik 😉 genoeg gewerkt met die connectboxen me vader heeft nog zoan onding

maar dacht als het onder de noemer eigen modem keuze gedaan is dan moet het volgens mij een docsis 3.1 modem zijn dacht ik

J-V_NL
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja die eurodocsis 3.0 is inderdaad minder, maar zolang ziggo dat technicolor modem nog blijft ondersteunen onder de “nieuwste modems” lijkt me het nog geen noodzaak. Dat eurodocsis 3.1 is toch meer toekomstmuziek? Of bij een gigabit abbo?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ziggo gaat deze op de korte termijn ook nog niet omwisselen voor een connectbox zoals bij de oude cisco en ubee modems wel het geval is. je kunt hier dus nog wel een tijdje van genieten 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een modem dat eerder door Ziggo is geleverd valt volgens mij niet onder de noemer 'eigen modem'.

 

DOCSIS 3.1 is inderdaad primair t.b.v. Internet Giga maar ondersteunt ook 'lagere' abonnementen. Ik gebruik bijvoorbeeld een UBC1318ZG i.c.m. Internet Complete.

 

Voorlopig zal EuroDOCSIS 3.0 nog actief blijven in hybride met DOCSIS 3.1.

 

'EuroDOCSIS 3.1' bestaat trouwens niet, sinds DOCSIS 3.1 is er geen onderscheid meer, dit kwam nog uit het tijdperk van analoge televisie (PAL en NTSC).

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

De TC7210 heeft bij mij altijd trouw dienst gedaan, maar begon wel te verouderen met maximaal 16 te koppelen downstreams en geen Docsis 3.1. Toen ik de kans kreeg heb ik hem geruild voor een Ubee1318ZG met 32 downstreams en wel Docsis 3.1. Ik ben voorlopig weer klaar. Ondanks zijn zeer zeer trouwe dienst zou ik nu geen TC7210 meer willen.

Dietmar

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Krijg je eerst een brief dat de modem vervangen gaat worden omwille van docsis 3.0 naar 3.1 brengen. Na ontvangst krijg je een connectbox die ook op docsis 3.0 draait 😞
En alleen maar ellende tot nu toe, van jarenlang stabiel naar veel fouten, glitches etc. Games, donwloaden, videoconferencing, Citrix sessies vallen regelmatig uit. Het werkte voor de vervanging prima...dus...
Kan ik een andere modem (niet puma6) ontvangen (graag een Ubee).

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic