1
Vraag
2
Reacties
K.J

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ipv6 veranderen naar Ipv4

Goedenmorgen ik zou graag wat portforwarding willen doen maar kwam er achter dat dat niet mogelijk is met de IPv6 die aan staat. Is het mogelijk dat om te schakelen naar IPv4 ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @K.J
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Je zit hier zeker op de juiste plek om het profiel op je modem te laten wijzigen naar IPv4 Only. Je modem staat nu ingesteld op IPv6 DS Lite, waardoor de optie om forwards in te stellen greyed-out is. Ten behoeve van portforwarding heb ik het profiel laten configureren naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en 24 uur verwerkt. Schrik niet als je modem hierdoor opnieuw opstart. Dit is het seintje dat het is verwerkt en je naar hartenlust de gewenste forwards kunt instellen. 

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@D.yildizz dit kan alleen als je nu IPv6 DS Lite hebt.

In principe is iedereen over op dual stack, dan is IPv4 only niet meer mogelijk.

Als bij jouw modem port forwarding aanklikbaar is , is dual stack actief. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan dit voor je regelen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

K.J
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 Dankje, dus ik zit hier wel op de goede plek ? Of kan ik ook de klantenservice bellen ?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @K.J
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Je zit hier zeker op de juiste plek om het profiel op je modem te laten wijzigen naar IPv4 Only. Je modem staat nu ingesteld op IPv6 DS Lite, waardoor de optie om forwards in te stellen greyed-out is. Ten behoeve van portforwarding heb ik het profiel laten configureren naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en 24 uur verwerkt. Schrik niet als je modem hierdoor opnieuw opstart. Dit is het seintje dat het is verwerkt en je naar hartenlust de gewenste forwards kunt instellen. 

K.J
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hartelijk bedankt! 

D.yildizz

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

goedenavond,

 

ik heb eigenlijk ook het zelfde vraag. zou je voor mij ook willen kijken en kunnen omzetten van IPv6 naar IPv4 ?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@D.yildizz dit kan alleen als je nu IPv6 DS Lite hebt.

In principe is iedereen over op dual stack, dan is IPv4 only niet meer mogelijk.

Als bij jouw modem port forwarding aanklikbaar is , is dual stack actief. 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Modem in Bridge zetten, eigen router er achter en alleen IPV4 gebruiken. Opgelost 😁

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@D.yildizz 

Je kan ook gewoon zelf IPv6 niet gebruiken door de IPv6 stack in windows uit te schakelen en alleen IPv4 gebruiken zoals je gewend was.

https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/4879-ipv6-uitzetten-op-netwerkadapter-windows/

 

digibaro

Level 7
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes

@S4R  Modem in bridge, eigen router met IPv4/IPv6 gebruiken en dan NAT instellen voor IPv4. Heb je de voordelen van beide werelden. In de toekomst zal meer bestemmingen (met IPv6) meer niet bereikbaar zijn via IPv4 (verwacht ik)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic